کد خبر: ۵۹۳۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه مازندران گفت: دوره کارشناسی بهداشت مواد غذایی و بازرسی گوشت برای نخستین بار در این دانشکده راه‌اندازی شد.

علی‌اکبر حاجی‌زاده گفت: هدف از راه‌اندازی دو رشته بهداشت مواد غذایی و بازرسی گوشت، کنترل کیفی مواد غذایی و اعمال تمهیدات بهداشتی در نحوه عمل‌آوری فرآورده‌های دامی به ویژه بوده است.
وی افزود: در این دو رشته هدف تربیت کارشناسانی است که از عهده آزمایش‌های بیوشیمیایی، باکتریشناسی، نظارت در تولید فرآورده‌های غذایی و نحوه بسته‌بندی آنها، تشخیص بیماری‌ها و آلودگی‌های میکروبی، قارچی و سمی، مدیریت فنی شرکت‌ها و صنایع تولید و بسته‌بندی فرآورده‌های دامی و سایر آزمایش‌ها و تشخیص‌های مشابه در سطح عالی‌تری نسبت به کاردان‌ها و تکنسین‌ها یا حتی کارشناسان که آگاهی کمتری در این رشته دارند در مراکز آموزشی، پژوهشی و خدماتی در سازمان‌های ذی‌ربط برآیند.
رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه مازندران گفت: دوره کارشناسی بهداشت مواد غذایی و بازرسی گوشت برای نخستین بار در این دانشکده راه‌اندازی شد و عناوین این دو رشته نیز با همکاری گروه دامپزشکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نام دانشگاه مازندران در شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم مصوب شد.
حاجی‌زاده با بیان اینکه سال 2011، سال دامپزشکی نامیده شده است، اظهار داشت: امسال به دلیل 250 سالگی نخستین دانشکده دامپزشکی دنیا، سال دامپزشکی نام گرفته است.
وی افزود: شعار سال 2011 موسوم به سال دامپزشکی دامپزشکی برای بهداشت و سلامت، دامپزشکی برای غذا و دامپزشکی برای سیاره زمین است.
حاجیزاده اظهار داشت: از سال 2000 با تصمیم انجمن جهانی دامپزشکی، آخرین شنبه آوریل هر سال میلادی به نام روز جهانی دامپزشکی نامگذاری شد تا کشورهای مختلف عضو این انجمن در این روز با برگزاری مراسم و همایش‌ها و سایر اقدامات آگاهی بخش به تبیین شعار این روز پرداخته و حرفه دامپزشکی را بیش از پیش به مردم بشناسانند.‌
رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه مازندران گفت: با گذشت هشت سال از این نامگذاری و در پی توافق انجمن جهانی دامپزشکی هر سال به این مناسبت به کشوری که بهترین مراسم را در این روز برگزار کند جایزه‌ای هزار دلاری اهدامی شود که در سال2011 به دلیل برگزاری سی‌امین کنگره جهانی دامپزشکی در آفریقای جنوبی این جایزه در زمان برگزاری این کنگره (10 تا 14 اکتبر 2011) اهدا می‌شود.
حاجی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: دانشکده دامپزشکی دانشگاه مازندران با موافقت اصولی شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأسیس و با موافقت قطعی شورا از سال تحصیلی 88 و 89 در دو رشته بهداشت مواد غذایی و بهداشت و بازرسی گوشت در مقطع کارشناسی اقدام به جذب دانشجو می‌کند و اکنون دارای بیش از 80 دانشجو است.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
-
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
0
0
سلام.خسته نباشید کارشناسی بهداشت مواد غذایی از سال 84 در مجتمع ملاصدرا یزد برگزار میشده.چیه الکی برا خودتون نوشتید اولین بار در کشور
پیمان
|
-
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
0
0
سلام.من دانشجو رشته کارشناسی بهداشت مواد غذایی هستم....و دارم در مورد این رشته یه تحقیق میکنم و قراره برای ایجاد تغیراتی در این رشته اطلاعاتی رو در یک جلسه که با حضور مسئولان دانشکده و داشگاهمون برگزار میشه ارائه بدم...از شما خواهش میکنم اگه میتونین اطلاعاتی رو در این مورد بهم بدین....منتظرتون هستم.مرسی
بیننده
|
-
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
0
0
سلام خواهش میکم راجع به این رشته واینده کاریش اطلاعات دقیق ومفیدبدین تا تکلیفمونو بدونیم
نظر شما
ادامه