کد خبر: ۵۹۳۹۹

رئیس دامپزشکی شهرستان رفسنجان گفت: با توجه به خطر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک هرگونه تلفات در دام های سبک باید به دامپزشکی اطلاع داده شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «محمود مقامی» در خصوص طاعون نشخوارکنندگان اظهار داشت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در همه استان های کشور در دامداری های سبک وجود دارد و امسال دو مورد تلفات در منطقه داشتیم که مشکوک به این بیماری بودند که هنوز جواب قطعی نیامده اما به احتمال زیاد مثبت هستند.

رئیس دامپزشکی رفسنجان ادامه داد: دام های اهلی منطقه را بر علیه این بیماری واکسینه می کنیم که اگر از دام اهلی منتقل شده باشد پیشگیری شود و همچنین ممکن است از حیات وحش هم منتقل شده باشد که در هر صورت باید پیشگیری کرد.
وی با بیان اینکه عامل این بیماری ویروس است و برای انسان خطری ندارد، توضیح داد: مردم اگر تلفات یا بیماری در دام اهلی یا محیط بانان در حیات وحش دیدند به دامپزشکی خبر دهند ضمن اینکه صاحبان دامهایی که اطراف منطقه منصورآباد هستند باید برای واکسینه دام های خود مراجعه کنند و اگر تماس هم بگیرند اکیپ های ما در منطقه هستند و واکسیناسیون به صورت رایگان انجام می شود.


نظر شما
ادامه