کد خبر: ۵۹۴۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

پیرو دستورالعمل سپاه و بسیج پایگاه بسیج خواهران سازمان دامپزشکی کشور با نام حضرت خدیجه کبری (س) به فرماندهی خانم جوادی ایجاد شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، امروز چهارشنبه با حضور فرماندهان بسیج وزارت جهاد کشاورزی در محل سالن اجتماعات این سازمان، ضمن ایجاد پایگاه بسیج خواهران سازمان دامپزشکی کشور به نام حضرت خدیجه کبری (س) که پس از شرکت مادر تخصصی کشاورزی دومین پایگاه بسیج خواهران در مجموعه جهاد کشاورزی است؛ خانم جوادی از سوی دکتر پیمان فلسفی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی به عنوان فرمانده این پایگاه معرفی شد.

بنا بر این گزارش، «دکتر علی‌صفر ماکنعلی» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ابتدای این نشست با بیان اینکه بسیج ویژگی‌هایی دارد که با هیچ خدمتی قابل مقایسه نیست، از برگزاری این نشست در سازمان دامپزشکی ابراز خشنودی کرد و گفت: در سیستم بسیج آنچه مهم است توجه به تامین انتظارات مردم است تا مشکلات آنها را حل کنند.

بنا بر این گزارش، پیش از اظهارات رئیس سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر پیمان فلسفی» فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی نیز ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و همچنین گرامیداشت هفته دولت به برخی ایثارگری‌های شهدا و همکاران بسیجی در ادارات و تمام عرضه‌های ممکن اشاره کرد و افزود: مرکز مقاومت بسیج جهاد کشاورزی با ظرفیت خیلی خوب و گسترده در سطح کشور فعالیت خود را در 2 بخش عمومی و تخصصی تعریف کرده که در کل کشور 50 هزار بسیجی عضو آن هستند.

وی با بیان اینکه بسیج یک مجموعه ارزشمند است که خدمات بسیار داشته است افزود: بسیج در مجموعه جهاد کشاورزی به عنوان یک مجموعه مهم در ادارات و همچنین در بسیج مهندسین و منابع طبیعی شناخته می‌شود.

فلسفی با بیان اینکه در مباحث فرهنگی از جمله در حوزه بسیج خواهران برنامه متعدد داشته و داریم تصریح کرد: «یکی از کارهایی که من آمدم دنبال کردم ایجاد پایگاه‌های مستقل برای خواهران بسیجی به موجب ابلاغیه و دستورالعمل‌های سپاه و بسیج بوده که هر مجموعه دولتی که حداقل 70 همکار خانم کارمند در مجموعه داشته باشد باید به ایجاد یک پایگاه مستقل خواهران اقدام کند. یکی از دستگاه‌ها که این شرایط را داشت سازمان دامپزشکی کشور است.»

به گفته وی تا کنون مجوز ایجاد 11 پایگاه خواهران بسیجی در مجموعه جهاد کشاورزی گرفته شده و سازمان دامپزشکی کشور دومین مجموعه است که بعد از شرکت مادر تخصصی دارای یک پایگاه با فرمانده ای فعال شده است.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی یکی از 5 وزارت با ماموریت تخصصی با کارکرد ملی است که در کنار وزارتخانه‌های نیرو، دفاع، محیط زیست و صمت، بسیج تخصصی آن هم فعال است، تصریح کرد: ما کانون‌های تخصصی در کل کشور ایجاد کردیم که وظیفه انجام فعالیت تخصصی را دارند و کانون بسیج تخصصی دامپزشکی در سطح ملی نیز یکی از آنهاست.

وی با اشاره به 2 تا 3 پروژه که دو هفته پیش ابلاغ شد تا در قالب اقدامات ملی مانند واکسیناسیون طیور در قالب عملیات ضربتی و واکنش سریع اقدام با کمک مردم و دامداران اقدام شود تصریح کرد: پارسال وزارت بهداشت عملیات غربال‌گری را در 2 ماه با کمک بسیج تخصصی وزارت بهداشت با رویکرد بسیجی انجام داد.

فلسفی همچنین با اشاره به تفاهم نامه‌های پیشین سازمان دامپزشکی کشور با بسیج سازندگی برای کمک به اجرای آنها اعلام آمادگی کرد و گفت: البته طی یکسال اخیر گروه جهادی 'حیدریون' نیز تاسیس شده که در تمام کشور عضو دارد و می‌تواند نسبت به برخی مشکلات  عملیات واکنش سریع  نشان دهد. کما اینکه در سیل استان سیستان و بلوچستان گروه جهادی 'حیدریون' به سرعت وارد عمل شد و در منطقه 'زرآباد' جاده‌های دسترسی شده به باغات موز این منطقه را که قطب تامین موز کشور است را حیدریون بازگشایی کردند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
0
1
چ خبر مهمی
نظر شما
ادامه