کد خبر: ۵۹۴۳۶
 

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بیش از ۸۷ هزار نفر از داوطلبان مجاز آزمون دکتری سال ۱۳۹۹ فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «فاطمه زرین آمیزی» اظهار داشت: مهلت انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز در آزمون دکتری  (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹ پنجشنبه ۶ شهریورماه ۹۹ به پایان رسید.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تعداد مجازین آزمون دکتری ۱۱۶ هزار و ۴۰ نفر بود که از این تعداد ۸۷ هزار و ۴۴۵ نفر نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کردند.

وی افزود: اسامی داوطلبانی که حدنصاب لازم را برای معرفی به مرحله مصاحبه دانشگاه ها کسب کرده اند، دهه سوم شهریورماه اعلام می شود.

آزمون ورودی دوره دکتری  «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۹ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور پس از چند بار تعویق صبح پنجشنبه ۹ مردادماه ۹۹ در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۵ کدرشته امتحانی در ۱۴۳ حوزه امتحانی در ۶۰ شهرستان مختلف کشور برگزار شد.

در این دوره از آزمون ورودی مقطع دکتری  «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۹۹ تعداد ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب ثبت نام کرده بودند که ۷۰ درصد در جلسه آزمون حاضر بودند و ۳۰ درصد در این آزمون شرکت نکردند.

ظرفیت پذیرش دوره دکتری سال ۱۳۹۹ حدود ۲۴ هزار نفر است که از این تعداد، ۱۴ هزار نفر مربوط به دانشگاه‌های دولتی و ۱۰ هزار نفر مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است.

 

نظر شما
ادامه