کد خبر: ۵۹۴۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

فرآورده‌های گوشتی همچون سوسیس و کالباس، جذابیت خاصی برای طرفداران خود دارد که اختلالات قلبی و عروقی حاصل از مصرف بدون استاندارد آن را نمی‌توان نادیده گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «محمود قربان زاده» رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان رضوی درباره نحوه نظارت بر فرآورده‌های گوشتی گفت: کلیه مواد اولیه مورد مصرف در فرآورده‌های گوشتی سوسیس و کالباس، باید دارای مجوز بهداشتی از سازمان دامپزشکی باشند.

او افزود: این مواد اولیه باید در کشتارگاههای مجاز تولید و توسط ناوگان حمل و نقل سردخانه دار، حمل شده و کارخانجات موظفند برای انتقال هر محموله از این مواد اولیه به کارخانجات سوسیس و کالباس، مستندات و مدارک کافی مبنی بر تامین گوشت از کشتارگاه های مجاز و نیز مجوز بهداشتی حمل، همراهشان باشد تا در بازرسیهای دورهای بتوانند ارائه دهند.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی با بیان این مطلب که نظارت بر کارخانجات سوسیس و کالباس براساس مصوبه وزارت بهداشت است، ادامه داد: دامپزشکی بر مکانهایی نظارت دارد که پروانه آن را صادر میکند همانند کشتارگاه، کارخانجات خوراک دام یا مکانهایی که محل عرضه محصول دامی خام هستند مانند قصابیها و مرغ فروشی ها.

قربان زاده بیان کرد: دامپزشکی بر واحدهای تولید خمیر مرغ مورد مصرف در سوسیس و کالباس نظارت کامل دارد. برخی از این واحدها به صورت مستقل، برخی در داخل کشتارگاه ها و برخی نیز در داخل کارخانجات سوسیس و کالباس حضور دارند که همگی باید مجوز تولید خمیر مرغ را از دامپزشکی دریافت کرده باشند.

او درباره مصرف خمیر مرغ در صنایع فرآورده های گوشتی، تصریح کرد: اگر خمیر مرغ طبق ضوابط و مجوزهای دامپزشکی، در مکانهای مجاز تولید شود، مصرفش فقط در فرآورده‌های گوشتی حرارت دیده، سوسیس و کالباس مجاز است.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
0
0
مطمئن هستید
ناظر بهداشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
0
بله نظارت کامل دارد...
مثل نظارت بر سایت میگو، نظارت بر میزان پالم و توکسین های قارچی شیر، نظارت بر فضولات حیوانی در کارخانجات خوراک، نظارت بر خروج خون و احشا از کشتارگاهها، نظارت بر خوراک دام ارزان قیمت و... هزاران نظارت دیگر...

حکیم مهر هم سانسور میکنه، مثل هزاران پیام دیگه
نظر شما
ادامه