کد خبر: ۵۹۴۵۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

حکیم مهر: پایگاه خبری برترین‌ها در مطلبی با عنوان «دامپزشکی در تهران، چه چیز‌هایی را در نظر بگیریم؟» نوشت:

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در رابطه با نگهداری از حیوانات خانگی مطرح می‌شود انتخاب دامپزشکی مناسب و قابل‌اعتماد است. به همین دلیل هم در این مطلب همراه شما هستیم تا به بررسی ویژگی‌های یک دامپزشکی خوب در تهران بپردازیم .

انتخاب و پذیرش مسئولیت به سرپرستی گرفتن حیوانات خانگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نمی‌توان به همین راحتی‌ها از کنار آن گذشت. به همین دلیل هم پیش از هر چیز باید تمامی جوانب را سنجیده و شرایط مناسب و ایده آلی را برای نگهداری از حیوانات خانگی آماده کرد. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در رابطه با نگهداری از حیوانات خانگی مطرح می‌شود انتخاب دامپزشکی مناسب و قابل‌اعتماد است. به همین دلیل هم در این مطلب همراه شما هستیم تا به بررسی ویژگی‌های یک دامپزشکی خوب در تهران بپردازیم .

انتخاب دامپزشکی در تهران

طبیعتاً هر حیوان خانگی باید به صورت ماهانه تحت کنترل و چک آپ کامل قرار بگیرد. به همین دلیل نیز مراجعه به دامپزشکی صرفاً در ابتلا به بیماری خاصی محدود نمی‌شود. به همین دلیل هم شناخت و انتخاب یک دامپزشکی خوب مسئله مهمی است که نباید به همین سادگی‌ها از کنار آن گذشت. طبیعی است که حتی سالم‌ترین حیوانات خانگی نیز باید مدام مورد بررسی و کنترل قرار بگیرند تا بتوانید از بابت سلامت و تندرستی آن‌ها اطمینان خاطر حاصل کنید.

در نتیجه بهتر است که در وهله اول با بررسی و تحقیقی همه‌جانبه و کامل به انتخاب دامپزشکی در تهران بپردازید. توصیه‌ای که برایتان داریم آن است که در این کار از تجربیات سایر افراد نیز استفاده کنید. طبیعی است که تجربیات افراد مختلف می‌تواند برای شما متفاوت‌تر باشد، اما بهره‌گیری از آن‌ها می‌تواند در انتخاب هوشمندانه‌تر و درست‌تر دامپزشکی در تهران به کمک شما بیاید. در کنار آن نیز توجه به برخی از موارد و در نظر گرفتن فاکتور‌هایی مشخص در رابطه با انتخاب دامپزشکی در تهران نیز می‌تواند انتخاب شما را درست‌تر و کامل‌تر نماید. به همین دلیل نیز در ادامه شما را با برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و معیار‌های یک دامپزشکی خوب آشنا می‌کنیم.

علاقه به حیوانات در دامپزشکی در تهران

اولین مسئله‌ای که باید به عنوان ویژگی خوب دامپزشکی در تهران مدنظر داشته باشید علاقه به حیوانات است. طبیعی است که بدون علاقه قلبی به حیوانات نمی‌توان به آن‌ها محبت کرده و به درمانشان پرداخت. به خاطر داشته باشید که علاقه به حیوانات باعث می‌شود که پزشک با وجدان و هدف قوی‌تری به پیشرفت خود فکر کند و در نتیجه درست‌تر و بهتر به درمان حیوانات خانگی بپردازد.

معمولاً استرس و نگرانی حیوانات خانگی در دامپزشکی موجب آزار آن‌ها می‌شود. به همین دلیل هم علاقه و ابراز محبت دامپزشک و کادر درمانی موجب می‌شود که حیوان خانگی شما احساس آرامش بیشتری داشته باشد و بتواند در محیط استرس کمتری را تجربه کند. این موضوع می‌تواند تأثیر بسیار زیادی نیز در روند درمانی و تشخیصی و همین‌طور ویزیت حیوان خانگی شما داشته باشد.

کادر دلسوز و صبور دامپزشکی در تهران

از آنجایی که حیوانات خانگی مظلومیت بسیاری دارند و بدون آنکه کلامی بگویند به بیان احساساتشان می‌پردازند کادر دامپزشکی نیز باید با تمام دلسوزی و صبر خود به درمان، نگهداری و رسیدگی به حیوانات خانگی بپردازند. به همین دلیل نیز لازم است که علاوه بر بررسی شخصیت پزشک معالج یا همان دامپزشک، سایر کادر درمانی را نیز بررسی کنید و مطمئن شوید که با دلسوزی و صبر تمام به خدمت‌رسانی به حیوان خانگی شما می‌پردازند.

مدرک نظام پزشکی معتبر دامپزشکی در تهران

لازم است که به سراغ دامپزشکی در تهران بروید که مدرک معتبر نظام پزشکی خود را از انجمن سلامت حیوانات دریافت کرده باشد. به همین دلیل نیز لازم است که قبل از انتخاب قطعی دامپزشک، در رابطه با تحصیلات و تجربیات او به خوبی تحقیق کنید و مطمئن شوید که او مورد تائید انجمن سلامت حیوانات قرار گرفته و می‌تواند با اعتبار کاری خود به درمان حیوانات خانگی بپردازد.

به خاطر داشته باشید که لزوماً کار کردن در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های حیوانات خانگی به منزله اعتبار و تائید کار پزشک نیست، چراکه امروزه بسیاری از کلینیک‌های مشغول فعالیت، از اعضای انجمن سلامت حیوانات نیستند و در نتیجه مورد تائید آن‌ها نیز نخواهند بود.

تجهیزات درمانی مناسب دامپزشکی در تهران

به خاطر داشته باشید که یک کلینیک دامپزشکی در تهران که به عنوان گزینه‌ای ایده آل شناخته می‌شود باید از تجهیزات و خدمات دامپزشکی بسیار خوبی برخوردار باشد. به همین دلیل نیز برخورداری از خدمات عکس‌برداری، سونوگرافی، دندان‌پزشکی، آزمایشگاه داخلی، پمپ تزریق وریدی، دستگاه فشارخون، کنترل فشار چشمی، توانایی ارسال نمونه به سایر متخصصین و... همه و همه مواردی هستند که باید در زمان انتخاب دامپزشکی در تهران مدنظر قرار دهید.

یک کلینیک دامپزشکی در تهران باید از مهارت‌ها و دانش روز علم پزشکی و دامپزشکی مطلع باشد و بتواند با بهره‌گیری از جدیدترین امکانات به ویزیت، تشخیص و همین‌طور درمان بیماری‌های مختلف در حیوانات خانگی بپردازد. طبیعتاً انتظار می‌رود که یک کلینیک دامپزشکی خیال شما را از بابت چنین موضوعاتی راحت کند.

دسترسی دامپزشکی در تهران به نواحی مختلف

از دیگر ویژگی‌های خوب و مهم دامپزشکی در تهران برخورداری از دسترسی آزاد به همه نواحی است. نکته‌ای که وجود دارد آن است که در بسیاری از شرایط دامپزشکی‌ها تنها در حریم خصوصی خود فعالیت می‌کنند و در نتیجه نیز دسترسی خوبی به سایر نواحی ندارد. به همین دلیل نیز بهتر است که به کلی از خیر چنین دامپزشکی‌هایی بگذرید.

داشتن فضای آزاد در دامپزشکی در تهران

از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توانید در زمان انتخاب دامپزشکی در تهران مدنظر داشته باشید برخورداری از فضای آزاد است. طبیعی است که حیوانات خانگی نیاز دارند که تحرک داشته باشند و مقداری قدم بزنند. به همین دلیل نیز برخورداری از فضای آزاد برای تحرک موقت سگ و گربه مسئله بسیار مهمی خواهد بود.

وجود پت شاپ در دامپزشکی در تهران

معمولاً کلینیک‌ها و مطب‌های دامپزشکی از پت شاپ و یا فروشگاهی نیز برای خرید وسایل مربوط به حیوانات خانگی دارند. به همین دلیل هم هست که شما می‌توانید با مراجعه به آن دامپزشکی با یک تیز چند نشان بزنید و وسایل موردنیاز حیوان خانگی‌تان را خریداری کنید. به همین دلیل هم بهتر است که به سراغ دامپزشکی‌هایی بروید که فروشگاه حیوانات خانگی هر چند کوچکی داشته باشند.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
0
2
در کل مطلب خوبی بود بجز یک جمله اش که نوشته :
"لازم است که به سراغ دامپزشکی در تهران بروید که مدرک معتبر نظام پزشکی خود را از انجمن سلامت حیوانات دریافت کرده باشد".
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
2
چنین متنی نشاندهنده یک فاجعه در صدور پروانه های درمانی و تاسیس درمانگاه ها و بیمارستانهای دامپزشکی در سطح کشور است و نشانه ضعف شیوه نامه های مربوطه است که بجای تامین استانداردها و نضمین صلاحیتها ، فقط بی حساب و کتاب شرایط صدور پروانه درمان به هر قیمتی را فراهم کرده نه بهتر از آن را !!
ناشناس
|
France
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
2
منن ترجمه شده است و بجای نام یک شهر خارجی نام تهران را جایگزین کرده. مترجم سر رشته ای از سیستم دامپزشکی ایران نداشته است
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
0
1
اصلا چیزی بنام انجمن سلامت حیوانات داریم ؟؟؟؟؟
نظر شما
ادامه