کد خبر: ۵۹۴۶۴
تعداد نظرات: ۹ نظر

حکیم مهر: جمعی از دانشجویان دکتری رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد به برگزاری آزمون پیش درمانگاهی این رشته که قرار است پس از چند بار تعویق در روز 20 شهریورماه به صورت حضوری برگزار شود، اعتراض دارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پانا، آزمون پیش درمانگاهی دانشجویان رشته دکتری دامپزشکی دانشگاه آزاد که قرار بود در تاریخ ۸ اسفند ماه سال گذشته برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و اعلام وضعیت قرمز در استان‌های کشور از جانب ستاد مبارزه با کرونا، این آزمون همانند سایر آزمون‌های کشوری لغو و به تاریخ ۲۰ فروردین ماه امسال موکول شد اما در پی تداوم شیوع این ویروس، تاریخ مذکور لغو شد و برگزاری آزمون بازهم به تعویق افتاد.

در نهایت قرار شد آزمون پیش درمانگاهی رشته دامپزشکی، روز 20 شهریورماه امسال و به صورت حضوری برگزار شود. آزمون پیش درمانگاهی رشته دکتری دامپزشکی پس از گذراندن 7 ترم تحصیلی همچون پزشکی و دندان پزشکی هرساله در ٢ نوبت برگزار می‌شود و مطابق آیین‌نامه دوره دکتری عمومی دامپزشکی برای تمام دانشجویان مقطع دکتری عمومی دامپزشکی ضروری است اما برگزاری حضوری این آزمون موجب اعتراض دانشجویان این رشته شده است و با ارسال نامه به مسئولان این دانشگاه و همچنین معاونت پارلمانی دانشگاه آزاد خواستار لغو آزمون مذکور هستند.

در بخشی از نامه این دانشجویان به «احمد حیدری»، معاون پارلمانی دانشگاه آزاد آمده است: «دانشجویان رشته دامپزشکى داوطلب شرکت در آزمون پیش درمانگاهی اسفند ٩٨ خواستار آن هستیم که مسئولین مربوط عدالت آموزشی را سرلوحه تصمیمات خود قرار داده و بر آن آمیدیم که ضمن توجه به توضیحات و بندهاى ذیل که مطالبه دانشجویان این رشته بوده، مراتب لطف و همکارى خود را دریغ نفرمایند. با توجه به توضیحات فوق، دومین نوبت امتحان مذکور طبق روال معمول، بهمن ماه برگزار می گردید که در اقدامی جهت همزمان سازی آزمون مذکور با آزمون های پزشکی و دندان پزشکی به تاریخ ٨ اسفند ١٣٩٨ موکول گشت و پس از آن با شیوع ویروس کرونا در کشور این آزمون لغو و به تاریخ ٢٠ فروردین ١٣٩٩ موکول شد و با توجه به فراهم نشدن شرایط لازم در فروردین ماه آزمون مذکور برای رشته های پزشکی و دندان پزشکی بر اساس سوابق تحصیلی گشته و در اقدامی بحث بر انگیز وضعیت دانشجویان دامپزشکی بلاتکلیف مانده و هیچ خبر رسمی و مشخصی در این مورد اعلام نشد. سپس در تاریخ 7/2/1398 بخشنامه ای صادر و در کمال تعجب اعلام شد، دانشجویان دامپزشکی از دانشجویان پزشکی و دندان منفک شده و آزمون آنان تعویق و به تاریخ 20 شهریور موکول شده است.»

همچنین در این نامه آمده است: «موکول شدن آزمون به تاریخ 20 شهریور 1399 مشکلاتی از باب تقویم آموزشی و به‌هم ریختگی‌های آن با توجه به پیشرفت بیش از پیش بیماری در سطح کشور اعم از همپوشانی با برگزاری کلاس‌های عملی ترم گذشته، کلاس‌های ترم تابستان، امتحانات پایان ترم و دوره کارآموزی تابستانه دانشجویان ایجاد کرده که عملا امکان مطالعه آزمون و طبعا برگزاری آزمون وجود داشته و امکان پذیر نیست. لذا از شما مقام مذکور خواستاریم پیگیری های لازمه را جهت احقاق حق ما دانشجویان دامپزشکی جهت یکسان سازی و رعایت مساوات شرایط آزمون داوطلبین اسفند با پزشکی و دندان پزشکی انجام دهید.»

متن کامل نامه دانشجویان دکتری رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد به شرح زیر است: 


انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
18
6
واسه راننده اسنپ شدن انقد اعتراض نمیخاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
درود برشما.. واقعیتو گفتی
پریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
واقعا متاسفم براتون. تحصیل در مقطع دکترای عمومی دامپزشکی و دامپزشک بودن عرضه و لیاقت میخواد. حجم دروس و سختی و اهمیت کار ما به مراتب بیشتر و سنگین تر از دو رشته ی مذکور هست ولی متاسفانه اونطور که شایسته و لایقش هستیم با ما رفتار نشده و دیده نشدیم و کسی از اهمیت حرفه ی ما اطلاعی نداره
به کوری چشم حسودان جامعه ی دامپزشکی، به لطف اتحاد شکل گرفته بین دانشجویان این رشته که بی سابقه بوده، در آینده تبعیض همیشگی بین رشته و حرفه ی مقدس و والای دامپزشکی و دو رشته مذکور درهر زمینه ای شکسته خواهد شد و این حاصل اتحاد ما خواهد بود.

باید به عرضتون برسونم که اخیرااا خصوصا دو سال اخیر این آزمون به شدت سختگیرانه تر نسبت به قبل برگزار می شود و تنها منبع سوالات رفرنس های اعلام شده می باشند.
ما هم به عنوان یک دانشجوی دکترا خودمونو ملزم میدونستیم به شرکت و قبولی در این آزمون ولی با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و فشردگی برنامه ریزی و تعویق های متعدد این آزمون و جایگزین شدن سوابق تحصیلی برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی، خواستار برقراری رعایت و مساوات هستیم.
به شدت امیدواریم در آینده این اتحاد به جایی برسه که بتونیم این تفکر اشتباه شما نسبت به رشته و حرفه ی مقدس دامپزشکی اصلاح کنیم.
پیاز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
برو دست کسانی که این کتاب (شابک 9786005046489) رو ببوس تا متوجه بشید نباید عین کنکور با این موضوع برخورد کرد
دلیل اینکه رفرانس اصلی شده منبع امتحان، کارشناسی شده و دانشجو باید یاد بگیره که مسئولیت پذیر باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
1
14
واقعا ما کلی تلاش کرده بودیم برای اون آزمون حقمون نیس الآن تو این شرایط که فرصتی برای خوندن نداشتین و همش کارآموزی بودیم با ورودی بهمن که فرصت کافی برای خوندن داشتن و حتی مباحث امتحان از دروسیه که هیمن ترم پاس کردن امتحان بدیم
خواهشا شرایط مارو درک کنین واسه آزمون اسفند شبانه روز درس خونده بودیم
این حقمون نیس وقتی تا پانزده شهریور کارآموری داریم بیستم بیایم امتحان جامع بدیم درحالیکه همه درسا حفظی و فراره
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
16
4
خدا تون رو شکر کنید برید امتحانتون رو بدید
مشکلی براتون پیش نمیاد
اگر. جراتشو دارید سفید بدید یک نفرتون یک سوال رو درست بزنه
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
0
10
خوابگاه رو چی کار کنیم و کجای دلمون بذاریم از بندرعباس باید برم گرمسار شب قبل امتحان و آرامش قبل امتحان رو چه جوری فراهم کنم واقعا نمیدونید ............. مگه میشه یه راست از ماشین بعد ۲۴ ساعت برم سر امتحان؟؟؟!!!
دادن امتحان مهم نیست ما تلاشمونو کردیم چون نابرده رنج موفقیت میسر نمیشه شب بیداری کشیدم شرایط و چی کار کنم واقعا
سپردمتون بخدا مبادا حقی ضایع بشه با اینهمه مشکلات فراگیر مخصوصا پدر و مادر و خونوادهامون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
کازرون دانشگاه داشت اونجا چرا نزدی .خانه مجردی بچه ها زیاد هست تو گرمسار اونجا برو
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
دلت خوشه ناشناس عزیز بخدا دوستانم حتی تعارف نمیکنن یا میترسن از کرونا یا خوششون نمیاد خونشون برم به هروی من نگران خودم نیستم فقط حالم بده واسه پدر و مادرم باین همه زحمت توام با مشکلات اقتصادی و اجتماعی درد دیگری آنها رو دچار دغدغه کنه!!شایدم حال بقیه پدر و مادرا مثله بابا و مادر نازنین خودم باشه.نمیدونم خدا چرا به مسولین درد نمیده که بفهمن درد چیه!! سواره کی داند از حال پیاده
خدایا همه پدر مادرای عزیزمون رو حفظ کن و و تو پناهشون باش و انشالله که شرمنده زحمات بی دریغ و جانسوزشون نشیم
بازم میگم من درسمو خوندم خیالی ندارم
وای بترس از آه مظلوم مبادا اتفاقی بیفته و زیر و زبر بشه
نظر شما
ادامه