کد خبر: ۵۹۴۸

حکیم مهر - شبکه های امن داده ها در سازمان دامپزشکی کشور، بعنوان روشی برای ارتباط سازمان دامپزشکی با اداره های کل استانی و همچنین اداره‌های دامپزشکی شهرستان ها افتتاح شد و آغاز بکار کرد.

دکتر محسن مشکوة معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت : پیش از اجرای پروژه شبکه امن داده‌ها که از طرح‌های پدافند غیرعامل است، انتقال اطلاعات با استفاده از نامه، فکس و اینترنت صورت می‌گرفت که این روش ها مشکلاتی در روند کار ایجاد می‌کرد.
وی اطلاع رسانی سریع در سازمان، افزایش کارآیی سیستم اطلاعات جغرافیایی، افزایش سرعت تبادل اطلاعات و ارسال هر نوع فایل بین سازمان و استان‌ها و بستر پیاده سازی اتوماسیون اداری سازمان در سطح کشور را از مزایای اجرای شبکه‌های امن ارتباطی عنوان کرد.
دکتر مشکوة همچنین برقراری ارتباط مستقیم، افزایش امنیت فضای تبادل داده‌ها و اطلاعات و برقراری ارتباط بین ادارات کل دامپزشکی استان‌ها را از دیگر مزایای این طرح ذکر کرد.
وی مجموع اعتبارات هزینه شده در طراحی و پیاده سازی شبکه‌های امن داده‌ها را 4 میلیارد و 500 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: یک میلیارد و 500 میلیون ریال از این هزینه ها از طریق اعتبارات پدافند غیر عامل و مابقی از طریق اعتبارات سازمان دامپزشکی تامین شد.
راه اندازی سیستم اطلاعات جغرافیایی
این مقام مسوول در سازمان دامپزشکی همچنین از افتتاح سیستم اطلاعات جغرافیایی در امور مراقبت‌ و مبارزه (پیشگیری، کنترل، ریشه کنی) بیماری های دامی و بیماری های مشترک میان انسان و دام به سیستم هشدار خبر داد.
دکتر مشکوة ارتقای سیستم‌های پایش و مراقبت و همچنین اعلام سریع بیماری‌ها و تهدیدات زیستی را از اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.
وی میزان اعتبار هزینه شده در این طرح را 500 میلیارد ریال ذکر کرد که از محل طرح پدافند غیر عامل تامین شد.
یکپارچه سازی سیستم اطلاعات جغرافیایی
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به طرح یکپارچه سازی سیستم اطلاعات جغرافیایی در سازمان دامپزشکی گفت: این طرح با توجه به استفاده از بستر و امکانات موجود از طریق بازنگری و ارتقای سیستم موجود و توسعه آن برای دفاتر بررسی، مبارزه و مراقبت بیماری‌های طیور، زنبور عسل، کرم ابریشم و آبزیان و دفاتر قرنطینه و نظارت بر بهداشت عمومی اجرایی شده است.
وی پایش و مراقبت بیماری‌ها، ایجاد ارتباط حوزه بیماری‌های دام، طیور و آبزیان با سیستم قرنطینه و ثبت و نمایش جابجایی و نقل و انتقال دام، طیور و آبزیان و فرآورده‌های دامی را از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.
به گفته دکتر مشکوة 4 میلیارد و 300 میلیون ریال در این طرح هزینه شد که دو میلیارد و 300 میلیون ریال از محل طرح پدافند غیر عامل و دو میلیارد ریال نیز توسط سازمان دامپزشکی تامین شد.

 

نظر شما
ادامه