کد خبر: ۵۹۵۰۹

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان دامپزشکی استان بوشهر گفت: امکان ذخیره‌سازی دو مرحله‌ای لارو میگو در استان بوشهر فراهم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر حسین احمدی» در خصوص انتقال لاروهای نرسری شده اظهار داشت: در طی این فرآیند از پست لاروهای یک تا ۱۰ یک بار نمونه گیری و آزمایش و بعد از ۴۰ روز نگهداری در تانک‌های مرکز تکثیر به عنوان مرکز نرسری ، مجدداً تست PCR از لاروها انجام شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان دامپزشکی استان بوشهر عنوان کرد: با نظارت دامپزشکی مزرعه مقصد برای تحویل گیری لاروهای نرسری (نوزادگاهی) شده ضدعفونی و آماده سازی لازم را انجام داده و ذخیره سازی لاروها پس از اخذ مجوز از تیم کارشناسی دامپزشکی، شیلات و نماینده اتحادیه برای مرحله دوم پرورش انجام می‌شود.

احمدی در خصوص فرآیند این فعالیت در سال آینده اشاره کرد: فعالان این عرصه که در سال آینده قصد ذخیره سازی دو مرحله‌ای را دارند باید از قبل و طبق برنامه زمانی مشخص و بر اساس تقویم پرورش سازمان دامپزشکی اعلام کنند.

وی افزود: در واقع پس از انجام مرحله اول نرسری، در بین مرحله اول و دوم (یک تا ۱۵ مرداد) مزرعه خشک، ضدعفونی و آماده سازی شود و سپس لاروریزی مرحله دوم انجام شود.

احمدی گفت: با انجام فرآیند سال جاری به صورت پایلوت و نمونه موافقت شد و در سال آینده نرسری در مزارع تکثیر نخواهد بود و صرفاً مجوز به مزارعی که زیر ساخت مناسب برای این فعالیت آماده کرده باشند داده خواهد شد.

 
نظر شما
ادامه