کد خبر: ۵۹۵۱۴
تعداد نظرات: ۴ نظر

«وست متیوسن» ۶۹ ساله از فعالان طرفدار حیات وحش و محیط زیست در آفریقای جنوبی بود و دو شیر ماده سفید را از وقتی توله‌های بسیار ضعیف بودند نزد خود نگه می‌داشت. روابط متیوسن چنان با این حیوان‌های وحشی خوب بود که همراه آنها هر روز سه تا چهار ساعت در مراتع و دشتزارها به پیاده‌روی می‌رفت و هرگز از سوی جانوران تهدید نشده بود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از همشهری آنلاین، حادثه حمله یکی از شیرهای سفید به عمو وست روز پنجشنبه در لیمپوپو، شمالی‌ترین استان آفریقای جنوبی رخ داد. جیل، همسر ۶۵ ساله آقای متیوسن پشت سر او و دو شیر در حال رانندگی بود که ناگهان دید یکی از شیرها بدون هشدار قبلی به وست حمله کرد و پیرمرد را از پا درآورد. جیل کوشید همسرش را از دست شیر خشمگین نجات دهد اما نتوانست کاری از پیش ببرد.

نکته عجیب اینکه سه سال پیش شیرها از زیستگاه خود فرار کرده و یکی از کارگران را در زمین‌های همسایه کشته بودند. آن زمان متیوسن مدعی شده بود اصلا روحیه تهاجمی ندارند و نمی‌توانند به انسان حمله کنند و کسی را بکشند. عمو وست شیرها را از برنامه شکار برنامه‌ریزی‌شده نجات داده و سال‌ها در بهترین شرایط از آنها مراقبت کرده بود.

همسر متیوسن و چهار فرزند و شش نوه‌شان اعلام کردند با اینکه از مرگ او دلشکسته شده‌اند اما شیرها را در فضایی بسیار مناسب رها می‌کنند تا در آغوش طبیعت زندگی کنند.
 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
3
23
چند سال پیشهم تو سیرک مشهد، شیر ناگهان حین بازی به مربی خودش حمله کرد و اونا به طرز فجیعی کشت!
چرا بعضی ها نمیخوان قبول کنند که ذات یک حیوان وحشی را با هیچ آموزشی نمیشه تغییر داد.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
1
19
معمولا درندگان مثل شیر و ببر که در اسارت و به نوعی دست آموز می‌شوند در مواقعی که فصل جفت گیری باشد به دلیل افزایش هورمون های بدن حیوان تغییر می‌کند و رفتار حیوان تابع غریضه اصلی خود یعنی شکار و کشتن می‌شود. و لذا نگهداری این حیوانات به خصوص گربه سانان در محیط زندگی انسان غلط است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
2
5
قسمت بالا نظر هارو خوندم خواستم اطلاع بدم تا جایی که من میدونم وتحقیق کردم مربی سیرک مشهد پسر ۲۲ ساله زنده هس و اینو چندتا سایت نوشته بود که ماموران با شلیک گلوله شیر جان باخت و مانع از مرگ حتمی مربی شدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
6
اون مربی مشهد بعداز ۲سال من دیدمش دیگه جرات نمیکرد نزدیک شیربشه ولی بازم توسیرک کارمیکرد
نظر شما
ادامه