کد خبر: ۵۹۵۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس جمهوری ونزوئلا با اعلام خبر اولین صادرات دام زنده این کشور پس از ۱۲۰ سال گفت: این موضوع در راستای سیاست صادرات حداکثری بخش کشاورزی سرزمین بولیواری صورت می‌گیرد تا ونزوئلا را به کشوری صادرکننده تبدیل کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، نشریه اولتیماس نوتیسیاس ونزوئلا امروز (پنجشنبه) به نقل از «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری این کشور نوشت: ونزوئلا چهارشنبه این هفته اولین محموله دام زنده به ظرفیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلو گوشت گاو را به عراق صادر کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا با بیان اینکه این کشور از ۱۲۰ سال گذشته تاکنون چنین صادراتی را نداشته اعلام کرد: صادرات حداکثری را به میزان ۳۰ درصد محصولات مجاز کرده‌ام تا جایگزین سرمایه و تولیدات بیشتر برای کشور شود و از این طریق سرزمین بولیواری را به کشوری صادرکننده تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد که ونزوئلا پس از برزیل، آرژانتین و کلمبیا چهارمین کشور دارنده رمه‌های عظیم گاوداری در آمریکای جنوبی است که باید از این ظرفیت خود استفاده کند.

مادورو همچنین در حاشیه پروژه‌ای تولیدی با اشاره به موفقیت این کشور در صادرات ۴۰ هزار تن گونه‌های دریایی در سال ۲۰۲۰ به برخی کشورهای اروپایی و آسیایی همچون فرانسه، اسپانیا، تایلند، چین و ... خاطرنشان کرد: امور صادراتی و تولیدی در راستای رئوس ۹ ‌گانه سیاست صادرات حداکثری بخش کشاورزی ونزوئلا صورت می‌گیرد؛ مأموریتی که برای مطالعه و بررسی دقیق‌تر به مجلس شورای ملی خواهد رفت تا به عنوان قانونی ملی برای کشور ثبت شود.

«ویلمار کاسترو سوتلدو» وزیر کشاورزی ونزوئلا نیز در یک گفتگوی تلویزیونی ضمن اعلام خبر صدور دام زنده به عراق گفت: ونزوئلا صادرات گاو را پس از یک قرن و اندی (از اواخر قرن ۱۹) با تیمی از تمام موسسات از سر گرفته است.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Turkiye
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
0
3
اینم از بی عرضگی مسئولان ما. عراق بازار عظیم خواستار گوشت و اینجا دامدار دست دامش مونده. قطعا چند وقت دیگه اگر بخوان صادرم بکنن بازار های رقیب گوی رو‌ ازشون دزدیدن
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
0
دو روز دیگر بخواطر دوستی با عمو مادورو و کاسه لیسی ایشان محموله های بزرگ گوشت را وارد کشور میکنند و کمر تولید را می شکنند.
نظر شما
ادامه