کد خبر: ۵۹۵۲۳
تعداد نظرات: ۸۵ نظر
انا لله و انا الیه راجعون
وی تنها دامپزشک عمومی بود که با وجود عدم دارا بودن مدرک تخصصی میکروب‌شناسی، عضو انجمن میکروب‌شناسی ایران بود ...
 

حکیم مهر: با کمال تاسف و تاثر باخبر شدیم «دکتر مراد مرادی گراوند» از همکاران دامپزشک پیشکسوت پس از چند سال تحمل رنج بیماری، دار فانی را وداع گفته و به دیدار معبود شتافته است.

حکیم مهر به نوبه خود، مصیبت وارده را به جامعه دامپزشکی کشور تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم، مغفرت و رحمت و برای بازماندگان، صبر و اجر مسئلت می‌نماید.

برای آشنایی بیشتر با زندگی شادروان دکتر مرادی، آخرین گفتوگوی حکیم مهر با وی را که در آذرماه سال ۹۷ انجام شده است، در ادامه مطالعه بفرمایید:

گفت‌وگوی حکیم مهر با «دکتر مراد مرادی گراوند» دامپزشک پیشکسوت :

«مهمترین مشکل دامپزشکی بی‌انگیزگی است/ پزشکان متخصص حسرت زندگی من را می‌خوردند»

تنها دامپزشک عمومی است که بدون داشتن تخصص میکروب شناسی، عضو انجمن میکروب‌شناسی ایران است. «دکتر مراد مرادی گراوند» در سال ۵۴ در رشته حقوق دانشگاه ملی قبول شدم و از آنجا که معدل و رتبه بالایی داشت، حتی پزشکی هم می‌توانست بخواند، اما انتخابش رشته دامپزشکی بود. تالیفات و جزوات بسیاری در این حوزه از خود خلق کرد که یکی از اصلی‌ترین آنها ارائه طرح ساماندهی واکسیناسیون شاربن لپتوسپیروز و پاستورلوز بود. گلایه‌های زیادی از نامهربانی‌ها می‌کند و امیدوار است که جوانان آن را بخوانند تا تجربیاتش را سرلوحه کار خود قرار دهند. کمی هم دلخور است از اینکه چرا با وجود بیماری، رئیس سازمان دامپزشکی احوالی از او نمی‌گیرد.

حکیم مهر: آقای دکتر، متولد کجا هستید؟

من عشایر هستم و در شهرستان الیگودرز لرستان به دنیا آمدم.

حکیم مهر: دوران کودکی شما چگونه گذشت؟

پدرم مالک بود. من در لرستان در فصل بهار، زیر سیاه‌چادر و در کنار احشام به دنیا آمدم. در زین بزرگ شدم و قنداق و تفنگ در بغل، خوابیدم. آن زمان مدرسه نداشتیم. صبح‌ها یک ساعت در برف و باران راه می‌رفتیم تا به ایستگاه راه‌آهن بیشه پوران برسیم. آنجا درس می‌خواندیم و شب دوباره برمی‌گشتیم. تا کلاس یازدهم را در شهرستان درود خواندم و دیپلم را در شهر اراک گرفتم. من دومین دیپلمه تمام آن بخش هستم، چون آن زمان کسی درس نمی خواند.

حکیم مهر: چه شد که به دامپزشکی علاقه‌مند شدید؟

از ابتدا علاقه داشتم. تا ۱۲ پشت ما که شجره‌نامه آن نیز موجود است، همه دامدار بودند و یکی از بزرگترین گله‌های منطقه برای ما بود. به طوری که فقط نزدیک به ۶۰ راس اسب و قاطر داشتیم. به دام علاقه داشتم، به این رشته آمدم و خیلی هم در آن موفق بودم و درآمد خوبی داشتم.

حکیم مهر: بعد از دیپلم چه کردید؟

در سال ۵۴ در رشته حقوق دانشگاه ملی قبول شدم و از آنجا که معدل و رتبه بالایی داشتم، حتی پزشکی هم می‌توانستم بخوانم. اما تمام انتخاب‌هایم رشته دامپزشکی بود.

حکیم مهر: در نهایت کجا پذیرفته شدید؟

دانشگاه شیراز را هم قبول شده بودم اما در نهایت تهران را پسندیدم و دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران را انتخاب کردم. دکترا را در همین جا گرفتم.

حکیم مهر: پس درس‌خوان بودید؟

بله. در تمام دوران تحصیل شاگرد اول بودم و با معدل ۱۹.۵ دیپلم گرفتم.

حکیم مهر: با آن شرایط تحصیل، سخت نبود؟

چون علاقه‌ داشتم. فرزندان من هم رتبه سوم و رتبه پنجم کنکور شدند و یکی از آنها در حال حاضر استاد دانشگاه کمبریج است. در کل خانواده ما با استعداد هستند. همین هوش بالا باعث شد که من زمانی که با وزیر جهاد کشاورزی کار می‌کردم، زیر بار ادامه همکاری نروم. اگر نه الان حداقل معاون ایشان بودم. موجودات باهوش به کسی باج نمی‌دهند.

حکیم مهر: ورودی چه سالی هستید؟

سال ۱۳۵۴.

حکیم مهر: آن زمان فضای دانشگاه چطور بود؟

فضا خیلی ضد تحصیل و ضد علم بود. برخی افراد که با معدل ۱۰ فارغ‌التحصیل شده بودند، تبدیل به استاد دانشگاه شدند و امثال بنده که شاگرد ممتاز بودیم، به طویله رفتیم! من استعداد تحقیق کردن داشتم و خیلی می‌توانستم در این زمینه کار کنم.

حکیم مهر: چرا فضا به این شکل بود؟

چون به وضعیت ظاهری ما ایراد می‌گرفتند و می‌گفتند که چرا در برخی نهادها مثل انجمن اسلامی عضو نیستید! من کسی بودم که می‌دانستم مملکت برای رشد کردن نیاز به انسان‌های باسواد دارد. کسی که دکترا می‌گیرد و نمی‌تواند کمبود ویتامین D  گوساله را  تشخیص دهد، چطور می‌خواهد به دانشجو تدریس کند؟

حکیم مهر: چه سالی فارغ‌التحصیل شدید؟

پاییز ۶۱ فارغ‌التحصیل شدم و پایان نامه را هم با درجه ممتاز پاس کردم. پایان‌نامه آن قدر خوب بود که همچنان روی سایت موجود است.

حکیم مهر: بعد از آن چه کردید؟

به خدمت سربازی رفتم و آنجا هم شاگرد اول شدم. پرسیدند که کجا می‌خواهی بروی و چون همسرم اهل اصفهان بودند، این شهر را انتخاب کردم.

حکیم مهر: کی ازدواج کرده بودید؟

سال چهارم دانشگاه که بودم، ازدواج کردم. به اصفهان رفتم و یک روز بعد از رسیدن به این شهر، سر کار بودم. چون کار می‌کردم. از سال پنجم ویزیت می‌کردم.

حکیم مهر:‌ چرا دیگر ادامه تحصیل ندادید؟

سال ۶۵ در رشته میکروب‌شناسی دانشکده بهداشت قبول شدم اما مرا در مصاحبه رد کردند. همین آقایان که مرا با معدل الف رد کردند با معدل جیم فارغ‌التحصیل شده بودند. من هم تحصیل را رها کردم و به دنبال کار رفتم. اما اصفهان را از مرغداری تا گاوداری قبضه کرده بودم و خیلی خوب پول در می‌آوردم، به طوری که پزشکان متخصص حسرت زندگی من را می‌خوردند.

حکیم مهر: یعنی با کار درمان؟

بله. صبح‌ها به اداره می‌رفتم و عصرها کار می‌کردم.

حکیم مهر: پس استخدام سازمان دامپزشکی هم شدید؟

بله. اما حق مطب نمی‌گرفتم و به شکل جدی و فشرده کار خصوصی انجام می‌دادم.

حکیم مهر: چه شد که به تهران آمدید؟

هر دو پسر من برای تحصیل به تهران آمدند و دخترم هم تهران بود. همسرم که شغل فرهنگی داشت، استعفا داد و گفت که می‌خواهد کنار فرزندان باشد. من هم تقاضای انتقال به تهران کردم و با اینکه ۴۹ نفر جلوی من بودند، اما موافقت کردند که به تهران بیایم. به اینجا که آمدیم چند انسان مثبت مانند دکتر دستور، دکتر نوروزی، دکتر مشکات، دکتر بابایی و... باعث شدند که من کارهای تحقیقاتی انجام دهم. در واقع تنها دامپزشک عمومی هستم که با اینکه تخصص میکروب شناسی ندارم، عضو انجمن میکروب‌شناسی ایران هستم.

سال‌های ۹۵ و ۹۶ مدیریت سازمان اهمیت زیادی به نیروها نمی‌داد و از این لحاظ سال‌های ۹۵ و ۹۶ بدترین سالهای مناسب کاری برای من بودند. انسان با شنیدن یک خداقوت انرژی مضاعف می‌گیرد، علی‌الخصوص من که اصلا به فکر پول نبودم. چون وضعیت مالی خوبی داشتم نه به دنبال ماموریت بودم و نه اضافه‌کار. فقط به فکر خدمت و ایجاد تحولات بودم.

حکیم مهر:‌ آیا توانستید منشاء تحولی باشید؟

امروز هیچ‌کس نمی‌داند واکسن شاربن را که قبلا ۷۰ میلیون دوز تزریق می‌کردیم، چه کسی آن را به ۲۰ میلیون دوز رسانده است؟ هیچ‌کس نمی‌داند که می‌خواستند واکسن بیماری تب شالیزار را سراسری کنند و چه کسی آن را قطع کرد؟ من آن را قطع کردم و خدا می‌داند که چقدر جلوی وزارت بهداشتی‌ها ایستادم. هیچ‌کس نمی‌داند که واکسن پاستورلوز را که برای گاو بود، من برای گوسفند مصرف کردم و جواب داد و الان هم آن را مصرف می‌کنند.

حکیم مهر:‌ چه زمانی بازنشسته شدید؟

نوروز امسال.

حکیم مهر:‌ در این سال‌ها مهمترین مشکل دامپزشکی را چه چیزی دیدید؟

مهمترین مشکل دامپزشکی بی‌انگیزگی است.

علت این بی‌انگیزگی چیست؟

شما اگر یک پارچه را به قیمت ۱۰ هزار تومان بخرید، ممکن است با آن میز را تمیز کنید. اما اگر ۱۰۰ هزار تومان برای آن هزینه کنید، این کار را انجام نمی‌دهید. دامپزشک حقوق خوب دریافت نمی‌کند و جایگاه اجتماعی و بها ندارد. این مساله تبدیل به آفت دامپزشکی شده است. بچه‌های الان حقوق یک و نیم میلیون تومانی می گیرند. این پول است؟!

به دکتر رفیعی گفتم که اگر من به جای شما بودم کلید سازمان را به وزیر تحویل می‌دادم و سوال می‌کردم که آیا ریاست بر سازمانی که دامپزشک ۳۵ سال سابقه آن ۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرد، افتخاری دارد؟ من آن زمان که اصفهان بودم اگر حقوق یک میلیون تومانی از اداره می‌گرفتم، در عوض ۵ تومان خارج از اداره درآمد داشتم. زمانی که به سازمان آمدم دیدم که چه افتضاح و دست و پا بستگی حکمفرماست.

دامپزشکان برای کار کردن انگیزه ندارند. زندگی آنها تامین نیست و ۲ حالت برای آنها پیش می‌آید. اگر در موققیت قرار گیرند دزدی می‌کنند که خب مواردی از آن بوده است. یا در بهترین حالت کار نمی‌کنند. من کسی را به عنوان دستیار آوردم که او را راه بیندازم. به من گفت شما سیر بودید که این مطالب را خواندید. من گرسنه‌ام و چرا باید بنشینم اینها را بخوانم؟ به دنبال کار و کاسبی دیگری می‌روم. برخی از مدیران سازمان دامپزشکی انسان‌های [...] هستند. مدیر کل می‌شود و فکر می‌کند چه کسی است. بساطی برای خود راه می‌اندازد.

من ۱۳ سال در فیلد باکتریایی کار کردم اما نه گروهی به من دادند و نه درجه‌ای. گروه پایه من زمانی که بازنشست شدم از آنهایی که هم ردیف من بودند و یک مقاله هم ننوشته بودند، ۲ گروه کمتر بود. سازمان هیات علمی ندارد که افراد را ارزیابی کند.

حکیم مهر:‌ آقای دکتر از بیماری خود برایمان بگویید.

بازنشست که شدم، حالم خوب بود. یک روز مبتلا به دل درد شدم و به پزشک مراجعه کردم. سونوگرافی انجام دادم و نتیجه آن این بود که یکی از کلیه‌هایم بزرگ شده است. نهم اردیبهشت ماه جراحی و کلیه یک کیلو و ۷۰۰ گرمی را خارج کردم. الان دارو مصرف می‌کنم و به مدت یک سال باید دارودرمانی کنم. متاسفانه در بستر بیماری هستم، اگر نه قرارداد همکاری با چند گاوداری دیگر هم نوشته بودم.

حکیم مهر:‌ امیدواریم که هرچه زودتر سلامتی خود را به دست آورید.

«روحش شاد و یادش گرامی باد»
 
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
27
روحش شاد
خدا رحمتشون کنه
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
24
سلام
وقتی رئیس مبارزه استان بودم با ایشان ارتباط داشتم.
انسان با سوادی بودند.
یادش بخیر
روحش شاد
به خانواده ایشان تسلیت عرض میکنم.
پاسخ ها
مسعود صفاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
سلام ارادتمندیم صفاری هستم خانواده ایشان مارا می شناسند چطور می شود با خانواده ایشان راببینیم؟
دکتر محسن
|
Indonesia
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
10
سلام به دوستان وعرض تسلیت به همکاران و خانواده ایشان.
دوستان لطفا بفرمائید کدام قسمت ایشان مشغول بودند ؟
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
سلام
ستاد سازمان دامپزشکی مشغول بودند.
خدا رحمتش کنه.
همکار
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
16
الله رحمت ائلسین ....یادش بخیر کلاس های تست سل...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
17
خداوند رحمتشان کند انسانی با سواد و شریف و زحمت کش بود و از مدیران سازمان دامپزشکی گلایه مند در حقش اجحاف کردن متاسفانه اینجا اسمی نمی برم که به کسی بر نخورد بعضی از مدیران سازمان رفتارشان با این انسانهای باسواد که نمونه آن در حال حاضر نیز وجود دارد بسیار بد و دور از انصاف برخورد میکنند
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
18
بنده مدتی همکار آقای دکتر مرادی بودم ایشان انسانی مهربان ،صادق و بسیار باهوش و قابل احترام بودند روحشان شاد ضمن عرض تسلیت به جامعه دامپزشکی و خانواده گرامی شان برای عزیز از دست رفته غفران و مغفرت الهی و برای خانواده گرانقدر ایشان صبر از درگاه حضرت احدیت مسئلت می نمایم.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
7
روحشان شاد
دکتر صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
5
27
بی شک امروز دامپزشکی کشور یکی از زبده ترین و علمی ترین نیروهایش رو از دست داد .من در مدت سه سالی در همکار مستقیم ایشان بودم .تشخیص های بسیار عجیبی رو در زمینه بیماریهای دام بزرگ از ایشان دیدم که واقعا کم نظیر بود.نمونه بارزش خاطرم هست که در سال ۹۵ تعدادی گاو سیمنتال وارد کشور شده بود و بعد از مدتی در تست های سل درگیر بیماری سل شدند و اکثریت افراد متفق القول اعلام داشتند که این بیماری سل گاوی است. ایشان اصرار که بعلت اینکه کارگران گاوداری سل دارند، آزمایشات مثبت کاذب شده اند .بعد از بررسی سل کارگران این مورد محقق شد و ایشان اعلام کردند می بایست کلیه کارگران تعویض شوند و پس از ۴۲ روز مجددا تست سل صورت پذیرد که قطعا نتیجه منفی خواهد بود و این چنین هم شد متاسفانه برخی ها قبول نکردند . در همان زمان مشابه این اتفاق در کشور اسلوونی اتفاق افتاده بود و دقیقا همین روش را انجام داده بودند .تست تشخیصی چین دمی سل رو برای اولین بار در کشور اجرایی کردند .من در مدتیکه با ایشان همکار بودم جز سلامت نفس و روشنی ضمیر چیزی ندیدم .واقعا خبر ناراحت کننده ای بود تسلیت به خانواده گرامیشان و همه همکاران دامپزشکی .روحش در جوار حضرت حق در آرامش ابدی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
پس بنده خدا اينهمه خدمت رو كرده بود و اين نحوه رفتار باهاش بود كسي هم هست كه بهش ركب نزده باشيد متاسفم
فرحان ازاد شهرکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
10
خدا رحمت کنه این انسان شریف رو
گنجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
12
واقعا انسان شریف و باسواد و دلسوز و مدیر فیلدی بودند من که خیلی ناراحت شدم خبر فوت دکتر را شنیدم
خدا رحمتش کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
1
11
روحشان شاد،یادشان جاوید وماندگار.
غلامرضا توکلی الموتی -همکار قزوین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
10
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت همکار ارجمند و دلسوز که اینجانب افتخار شاگردی و همکاری را با ایشان داشته ام را به خانواده محترم ایشان و همه همکاران دامپزشکی تسلیت و تعزیت و از خداوند متعال برایش شادی روح و برای خانواده محترم آن فقید از دست رفته صبر جزیل مسئلت می نمایم
روحش شاد و یادش مستدام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
ان شالله که خدا شما دکتر عزیز را برای خانواده دامپزشکی نگهدارد که گنجینه ارزشمندی هستید برای ما
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
1
12
خداوند رحمت شان کند و سلامتی و صبر به خانواده ایشان عطا کند . تمام صحبت های ایشان عین واقعیت است که متاسفانه همچنان نخبه کشی و پخمه پروری ادامه دارد و حال روز فعل مملکت هم ناشی از همین است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
13
آقای دکتر گراوند نمونه ی اخلاق، سواد، دانش، متانت، غیرت و بزرگواری بودند.
"رفرانس سل ایران" بود و افتخاررررررررررررررررر میکنم شاگرد اون بزرگوار بودم.
روحشون شاد.
فرشته احمدی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
14
روحشان شاد و قرین آرامش، همکار بسیار محترم و با دانشی بودند. افتخار داشتم از خرمن دانش ایشون خوشه هایی بچینم. افسوس از فقدان ایشان! افسوس! از شمار دو چشم یک تن کم، و ز شمار خرد هزاران بیش!
دکتر دانشیان
|
Germany
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
7
درگذشت پیشکسوت فرهیخته جناب آقای دکتر مرادی را به خانواده محترم ایشان و خانواده بزرگ دامپزشکی کشور تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان آن بزرگوار ،صبر و شکیبایی آرزومندم. روحش شاد و یادش گرامی!
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
10
روحش شاد ویادش گرامی، انسانی فرهیخته و با دانش بود.
افسوس و تسلیت به خانواده محترمشان و همچنین همکاران سازمان دامپزشکی، قطعا سازمان، همکاری ارزشمند را ازدست داده که جبران آن غیر ممکن خواهد بود
روح اله کرمی پارسا
|
Finland
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
6
خداوند رحمت کند ایشان و همه همکاران که خیلی زود از بین ما رفتند
صمد بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
4
14
دکتر مراد عزیز
هیچ گاه ورودم به دفتر مبارزه در سال 1379 را فراموش نمیکنم آمده بودم که جی آی اس را به دفتر مبارزه معرفی کنم و برخورد اتفاقی من با تو آغازگر یک تلاش بود برای کشورم و برای مردمم اولین سوالت این بود ؟ تو چطور میتونی بختیاری باشی ولی لر نباشی....
هر لحظه سخن گفتنت دنیایی تجربه بود که به سرعت نور در مغزهای تشنه ما می نشست
یکی از کسانی بود که عالمانه نوشتن را از وی آموختم
میدانم که باز هم این نوشته را میخوانی و میدانم که باز هم جواب خواهی داد ولی دیگر جوابهایت را از بر شده ام بس که عطوفت و مهربانی در آن نهفته است

بدرود دوست خوب من
آرام بخواب که دیگر از رنج و درد رها شدی
آرام و بی دغدغه
خاطرت اینجا همیشه عزیز خواهد ماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
خداوند روح دكتر مرادي رو قرين رحمت كنه . ولي ايشون از اواخر سال 1381 به سازمان تشريف آورده بودند . و منشأخدمات ارزنده اي در سازمان بودند .
صمد بختیاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
بنده هم ننوشتم که ایشان در آن زمان به سازمان منتقل شده بودند ظاهراً برای شما فقط انتقال انسانهاست که مهم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
درود بر شرفت جوانمرد
دکتر عبدالهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
15
یکی از ارزشمندترین و شریفترین همکار دامپزشکی را از دست دادیم، انسان فرزانه ای که تمام تلاش خود را برای ارتقای جامعه دامپزشکی بکار بسته طبق معمول سازمان قدردان زحمتهای او نبود. درگذشت ایشان را خانواده محترم ایشان و خانواده بزرگ دامپزشکی کشور تسلیت عرض می نمایم
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
6
ما سمیعیم و بصیریم و خوشیم با شما نامحرمان خاموشیم
خدایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
6
با سلام
واقعا حیف شد روحشان شاد یادشان گرامی
استاد برجسته و تمام عیار سازمان بود.
تسلیت به جامعه محترم دامپزشکی و خانواده محترم ایشان
مهرداد زماني
|
Germany
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
8
دريغا كه جامعه دامپزشكي ايران از وجود بزرگمرد زحمتكشي محروم شد كه واقعا بينظير و اسوه اخلاق و شجاعت و مردمداري بود. روحت شاد اي مرد بزرگ و يادت جاودان باد. خداوند رحمتش كند.
دکتر زبردست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
9
خداوند رحمت کنه آقای دکتر گراوند رو روحش شاد یادش گرامی
غلامرضا قلمکاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
6
درگذشت دکتر مراد مرادی گراوند دامپزشک پیشکسوت استان اصفهان را خدمت خانواده محترم دامپزشکی کشور تسلیت عرض می نماییم
نظام دامپزشکی استان اصفهان
روحش شاد و یادش گرامی
دکتر شهبازی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
8
روحش شاد یادش گرامی بنده تعطیلات نوروز ۹۵ وقتی تازه استخدام شده بودم با ایشان آشنا شدم مرحوم برای ماموریت بررسی شیوع تب برفکی به گلپایگان آمده بودند خیلی متواضع و با انگیزه بودند و کمک بزرگی کردند به ما جهت کنترل بیماری .
دکتر رسولی
|
United States of America
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
8
ناباورانه بود. با او در اولین روزهایی که به تهران منتقل شد آشنا شدم و تا آخرین روزها که بازنشسته شد همراه بودم. بخصوص در ماموریت های استانی و تدریس دوره های باز آموزی. از خصوصیات بارزش مطالعه ی زیاد بود. همیشه یاد می گرفت و یاد می داد. یادش گرامی و تسلیت به خانواده و دوستانش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
11
حيف از آن همه سواد و دانش و توانايي و تجربه. نبود چنين انسان‌هايي در همه‌ي عرصه‌ها، زياني است جبران ناپذير. وقتي مي‌روند واقعاً جايشان خالي مي‌ماند. تسليت به همه. روحشان شاد و يادشان گرامي.
طرق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
8
خدا رحمتش کنه.سال 1370 اولین دیدارم با ایشان بود .آخرین تماسهایش چند ماه پیش.خوشحالم ، درخواستی از من داشت انجامش دادم.انشالله اول آسایش و راحتیش باشه.آدم خوش مشرب ، منطقی و بسیار مردم دار بود.
مدبر کرم الهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
11
درگذشت استاد و همکار پیش کسوت مرحوم دکتر گراوند را به خانواده محترم آن عزیز و جامعه دامپزشکی تسلیت عرض می کنم.
خیلی بزرگ و با متانت بود ،بر مباحث علمی مسلط بود و از آموزش همکاران جوان دریغ نمی کرد.
آن بزرگوار تبار لر داشت و با آنکه سالها بود که از زادگاه خود مهاجرت کرده بود ولی به محض اینکه با ما روبرو می شد فقط با زبان لری صحبت میکرد و هیچوقت اصالت خود را از دست نداد.
زیر بار منت کسی نرفت و آزادانه زندگی کرد

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود
ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزاد است
روحش شاد
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
5
خدا رو شکر حکیم مهر بالاخره سانسور نکرد گفته های کسی علیه دکتر .......... را که سازمان را به عقب برگرداند.
روحش شاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
6
خداوند قرین رحمتش نمایئ انشا ا....
انسان شریفی بودند و خیلی موضوعات را به خوبی و با جسارت مطرح کرئند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
5
خداوند همکار عزیزمان دکتر مرادی را رحمت کند. با ایشان در یکی از شهرستانها و در مواجهه با یک مورد گزارش شاربن آشنا شدم. رویکرد علمی یک همکار پیش کسوت را با چشم خود دیدم و پای درد دل ایشان و نامهربانیهایی که در سازمان شده بود نشستم. وقتی سرنوشت ایشان و سایر همکاران پیشکسوت باسواد را می بینم ترجیح می دهم در روش خودم در تعامل با سازمانی که قدر نیروهای با سواد و بی ادعای خود را نمی داند تجدید نظر کنم.
روابط عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
5
روحش شاد و یادش گرامی
دکتر مخلص شما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
4
خدا رحمتشون کنه. اسمشون را شنیده بودم و با خوندن این مصاحبه آشنایی نسبی از ایشون پیدا کردم/ انسان های اینچنین سرمایه ای هستند برای کشور.

جالب برا من صراحت لحجه ایشون بود به خصوص در انتقاد از سازمان ومسئولین که شاید به خاطر بازنشستگی دیگه ابایی از گفتن حرفشون نداشتند...
......................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
ایشون پیش از بازنشستگی هم در بیان نظرات اصولی شجاع و صریح بود . به قول خودشون "آدم باهوش به بالادستی ها باج نمیده".
کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
10
بگذار تا بگریم چون ابر در بهاران
کز سنگ ناله خیزد روز وداع یاران

این رسم زمانه است ،یک روزی باید برگشت .

دکتر مرادی بواسطه دانش فنی و تجربه کار عملی ،همیشه با لبخند و شوخی تدریس می کردند و در کلاسهای اموزشی عملی با شور نشاط حضور می یافتند.
انسان ازاده و وارسته ای که هنوز برای رفتنش زود بود.

روحت شاد و یادت گرامی مرد.
دکتر نوروزی
|
Germany
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
5
خدایش بیامرزاد بزرگمرد عرصه دامپزشکی، خوشحالم که به قدر دو تا سه روز از محضر ایشون بهره مند شدم، جالب هست که مردان اینچنینی چه زود از میان ما میروند ولی کسانی که باعث تضییع حقوق دیگران و نان به نرخ روز خور هستند سالیان سال عمر میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
4
خدا رحمتشون بکنه واقعا از دست دادن این همکاران خیلی دردناکه
بابک معترض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
8
خداوند متعال روحت را قرین آرامش نماید....یاد روزهایی که باهم ماوریت میرفتیم به خیر....خدا عالم است که چقدر از شما یاد گرفتم ... دکتر خیلی اردبیل را دوست داشتند و هروقت به این استان می آمدند حتما به منزل ما تشریف می آوردند....خیلی متاسف و ناراحت شدم....خداوند متعال به همسر و فرزندانشان صبر عنایت فرماید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
4
خدای بزرگ رحمتش کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
الان اونی که منفی داده فازش چیه؟
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
8
خدا رحمت دکنه این دکتر وطن دوست را که برای این مملکت زحمت کشیدند ایشان که رفتند وجایگاه خودشون رانزد پروردگار دارند ای کاش روسای سازمان را که به بقیه دوستان که زنده هستند برسند وپاداش زحماتشون را در این دنیا بدند وتشکر ما راهم به این عزیزان برسونند
محمدمهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
3
درگذشت ایشان را خانواده محترم ایشان و خانواده بزرگ دامپزشکی کشور تسلیت عرض می نمایم
رضا شیبانی اداره کل دامپزشکی هرمزگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
7
از شمار دو چشم یک تن کم
وز شمار خرد هزاران بیش!
دیدن و شنیدن چنین اخباری جز تاسف و حسرت در پی ندارد. بزرگ شده محیط روستا و عشایر هستم لذا قدردان ویژه جایگاه و خدمات علمی و اجرایی مرحوم دکتر مرادی هستم و شهامت ایشان را می ستایم.امیدوارم بزرگان سازمان گلایه ها و دغدغه های شادروان دکتر مرادی گراوند را حداقل بعد از مرگشون بشنوند و برای بقیه که زنده هستند پیگیری کنند.به نظر این حقیر سازمان باید از وجود این همکار گرانقدر و باتجربه در تدوین برنامه ملی بهداشت دام عشایری(که گمان نمی کنم به سرانجام مطلوبی بینجامد) استفاده می کردند که نکردند و فرصت از دست شد..
درگذشت این همکار فرهیخته و دانشمند که چند بار از حضورشون بهره مند شدم،به چشمم اشک آورد،به گلویم بغض و به یادم این شعر زیبای مرحوم استاد خلیل الله خلیلی-ادیب فرزانه افغان- را.

تقدیم به روان پاک دکتر مرادی گراوند و
رونوشت به همکاران محترم مسئول در رده های بالای سازمان دامپزشکی جهت استحضار و بهره برداری لازم!!

ناله به دل شد گره، راه نیستان کجاست؟
خانه قفس شد به من، طرف بیابان کجاست؟
اشک به خونم کشید، آه به بادم سپرد
عقل به بندم فکند، رخنه ی زندان کجاست؟
گفت پناهت دهد، در ره آن خاک شو
آنکه شدم در رهش خاک، بگو آن کجاست؟
روز به محنت گذشت، شام به غربت سحر
ساقی گلچهره کو؟ نعره مستان کجاست؟
در تف این بادیه، سوخت سراپا تنم
مزرعم آتش گرفت، نم نم باران کجاست؟
موج نلرزد به آب، غنچه نخندد به باغ
برگ نجنبد به شاخ، باد بهاران کجاست؟
خوب و بد زندگی، بر سر هم ریختند
تا کند از هم جدا، بازوی دهقان کجاست؟
برق نگه خیره شد، شوق زدل رخت بست
خانه پر از دود شد، مشعل رخشان کجاست؟
ناله شدم، غم شدم، من همه ماتم شدم
آن دل خرم چه شد؟ آن لب خندان کجاست؟
ابر سیه شد پدید، باز به چرخ کُهن
اختر برج ادب، مرد سخندان کجاست؟
هم نظر بو علی، هم قدم بوالعلا
هم نفس رودکی، هم دم سلمان کجاست؟
مرد نمیرد به مرگ، مرگ از او نام جست
نام چو جاوید شد، مردنش آسان کجاست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
2
خدا رحمتشون کند انسان باسواد، دلسوز و شریفی بودند
دکترحاج محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
1
روز بسیار بدی برای دامپزشکی کشور است چون ایشان اسوه علم واخلاق ومعرفت وتواضع بودند وطی دو سه جلسه سل که در استان هرمزگان از محضرشان تلمذ کردم اینها بهم ثابت شد روحشان قرین رحمت الهی
دکتر محمد سعیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
5
انا لله و انا الیه راجعون
خدایش بیامرزد انسان بی نظیر و بی رقیبی بود . ضایعه بزرگی بر سازمان دامپزشکی وارد شد .
زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواند و از صحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد
مهدی عامری - همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
3
درگذشت همکار فرهیخته و بزرگوار دکتر مرادی برای بنده بسیار ناباورانه بود . خدمت خانواده محترم ایشان و همه همکاران تسلیت عرض میکنم . روحش قرین رحمت
حداد شفیعیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
5
دکتر مرادی گراوند از بزرگان علمی و عملی سازمان دامپزشکی کشور بود که در انتقال تجربیات مفید و کاربردی دامپزشکی به کارشناسان استانها تمام تلاش خود را بکار برد، از جمله امتیازات بارز ایشان پرهیز از گرفتن پستهای مدیریتی است و پرداختن به مسائل علمی و کارشناسی که سبب محبوبیتس گردید.
روحش شاد و یادش گرامی
احسان مقدس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
5
خدا ايشان را رحمت كند، ايشان انساني با سواد و دلسوز و صادق بود كه هميشه به فكر حسن انجام وظايف محوله بود، فقدان چنين افرادي در سازمان دامپزشكي ضايعه بزرگي است.
مهدی اصغری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
4
خداوند روح شان را قرین رحمت گرداند. انسان شریف و استاد بی نظیری بود
یارویسی
|
Germany
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
3
روحش ‌‌شاد‌ویادش‌گرامی.
به تمام معنا فردی خادم در حرفه خود بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
2
خدایشان بیامرزاد
دکتر حسنوند همکار لرستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
5
خبر درگذشت استاد فرهیخته و گرانسنگ جناب آقای دکتر مرادی گراوند باعث حزن و اندوه فراوان گردید.بدون شک ایشان یکی از دامپزشکان با دانش علمی و عملی بودند که درک بسیار بالایی از مسائل دامپزشکی داشتند و در شرایط سخت کاری در حوزه دامپزشکی در ایران که بعضا با کوتاه نظریهایی همراه هست خدمات ارزنده ای انجام دادند که برای همیشه ماندگار خواهد ماند .بدون شک هر کسی که از نزدیک با این عزیز سفر کرده ارتباط داشته صراحت لهجه و شجاعت این مرد بزرگ در بیان مشکلات موجود را تصدیق خواهد نمود.افسوس اینکه از چنین ظرفیتهایی در قید حیاتشون بصورت بهینه در جهت تغییر ساختار دامپزشکی استفاده نمیشود.برای این عزیز سفر کرده علو درجات و آرامش ابدی و برای تمام بازماندگانش صبر همراه با صحت و سلامت از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.روحش قرین رحمت الهی
دکتر امیر مسعودی
|
Mauritius
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
3
دکتر مرادی عزیز
دوست بزرگوارم
هنوزم درگذشت شما را نتوانستم باور کنم و در مخیله ام نمی گنجد، درسهایی که به بنده حقیر آموختید را فراموش نخواهم کرد ، شما الگویی بی نظیر برای جامعه دامپزشکی بودید ، نبود شما ضایعه ای بس عظیم و غیر قابل جبران به پیکره دامپزشکی کشور وارد نمود.
روح تان شاد
کیانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
1
با عرض تسلیت خدمت خانواده محترم ایشان و جامعه بزرگ دامپزشکی کشور. روحش شاد و یادش گرامی. انسان های بزرگ هرگز تسلیم انسانهای حقیر نمی شوند. درود بر شرفش
ناشناس
|
Luxembourg
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
1
خدا رحمتشون کنه یادمه ازمون استخدامی ما ایشون از افرادی بود که جزء تیم سوال کننده بودن.
روحش شاد
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
0
6
دایی عزیزم روحت شاد
دکتر قلیچ دوجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
0
1
روحش شاد یادش گرامی باد . خداوند به بازماندگانش صبر
جمیل عطا فرماید
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
0
4
بواسطه انجام پایان نامه در حوزه مقاومت میکروبی ارتباط کوچکی با ایشون داشتم. ایشون رو انسان وارسته و بی نیازی دیدم. خدا ایشون رو رحمت کنه و همچنین عرض تسلیت دارم خدمت فرزند برومند و دانشمند ایشون دکتر دانش مرادی عزیز.
محمد فردوسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
0
3
خداوند بیامرزد ایشون یه مطلبی را از ایشون گرفتم این بود که در سفر استان جهت بررسی تورم هایی که احتمالا ناشی از مایکوباکتریوم میباشد در یه دامداری اتفاق افتاده بود تشریف اوردند ایشون اعتقاد داشت اهک ضد عفونی موثری بر علیه سل نمی باشد حتی باکتری سل را حفظ میکند و میگفت تا هنوز اب به اون نرسیده خاصیت داره وقتی اب به اهک میرسد دیگر خواص خود را از دست میدهد اینکه دامدارها اهک را در اب استفاده میککند کار اشتباهی هست روحش شاد وقرین رحمت حق
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
0
3
ضمن عرض تسلیت به خانواده محترمشون ضمنا برا بزرگواری چون دکتر بازرگانی هم اخیرا متوجه شدم در بستر بیماری هستند همگی دست بدعا برداریم وشفای عاجل ایشون از خداوند طلب کنیم چون واقعن دامپزشکی ایران مدیون این بزرگوار هست
پاسخ ها
يكي از دانشجويان دكتر بازرگاني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
براي آقاي دكتر بازرگاني، استاد بزرگ، محترم، دلسوز، آگاه و با تجربه كه خاطره تدريس ويژه ايشان از ذهن هيچ دانشجويي پاك شدني نيست، آرزوي سلامتي و طول عمر بايد كرد. ايشان هم تكرار شدني نيستند. زندگي پرثمري تا امروز داشته‌اند. از خداوند سلامتي ايشان را خواهانم.
دکتر سید اکبر حسینی -اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
0
3
با سلام درگذشت زود هنگام دوست و همکار با سواد ،با تجربه ،دلسوز و عزیزمان اقای دکتر مرا دی را خدمت خانواده محترم ایشان وجامعه دامپزشکی تسلیت عرض میکنم .بدون شک خدمات او تا سالها در یادها باقی خواهد ماند برای شان از خداوند درخواست رحمت و مغفرت دارم.
بشری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
0
4
درود بر دوستان
یادداشت های همکاران گرامی را خواندم و لذت بردم از اینکه شناخت درستی از فرزانگی آقای دکتر مرادی وجود دارد و اینکه چقدر همکاران قدر شناس مهر و مهربانی هستند افتخار آشنایی با ایشان را داشتم و از بودن کنار چنین همکارانی به خود می بالم
روح پر فتوحش قرین آرامش باد
پاسخ ها
دکتر عزت مزید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
شما خودتان هم کم عزیز نیستید دکتر بشری گرانقدر
رسیده ها؛ چه غریب و نچیده میُفتند، به پای هرزه علف های باغِ کال پرست
هنوزم زنده ام و زنده بودنم خـاری ست، به تنگ چشمیِ نامردمِ زوال پرست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
0
3
خداوند رحمتشان کند انسانی با سواد و شریف و زحمت کش بود و از مدیران سازمان دامپزشکی گلایه مند در حقش اجحاف کردن ... امیدوارم که در جایگاه ابدیت ارامش و به خانواده محترم این عزیز از دست رفته فقدانش را تسلیت و از خداوند متعال برای آنان صبر و شکیبایی خواهانم روحش شاد و قرین رحمت و آمرزش الهی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
خدا رحمتشون کنه ، ولی خدا وکیلی چه اجحافی در حق ایشون شد ؟!! یکی که اشراف داره بگه.تا جاییکه بنده از خود مرحوم شنیدم تمام مسافرت‌های خارجی را هم بالاخره استفاده کرده بودن. به نظر بنده اینقدر مسیولین و سازمان را هم بی علت زیر سوال نبرید .باز هم نثار روح بلند عزیز گرانقدر فاتحه و دعای خیر بفرستیم همه.
ناشناس
| Mauritius |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
احتراما جسارت نباشه خدمتتون
شما قصد تحميق چه كساني رو داريد خودتون يا ما ؟

اولا اون چيزي كه شما ازش به اسم مسافرت تشريف ميبريد اسم واقعيش هست ماموريت كه وظيفه بسيار سنگيني هست بر دوش همه همكاران از ساعت چهار صبح تا هفت بعداز ظهر
دوم اينكه شما كه خودتون از مسئولين هستيد و هميشه دستي بر آتش داريد بايد بدانيد كه اگر سيستم درست عمل ميكرد و سازمان درست عمل ميكرد به عوض انسانهاي نابخرد سياسي و حزبي امثال ايشان در مصدر امور بودن تب ويروسي سه روزه كشور را تسخير نكرده بود تا يك ....... بيايد و بگويد بدون واكسن و .... بيماري را كنترل نموده است
اين هنوز از بركات سحر است و هنوز ما منتظر بيگ بنگ در حوزه دامپزشكي هستيم
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
ناشناس 21:43
نمی د انم تا چقدر جناب آقای دکتر مرادی را می شناختید، ایشان همکار ما بودند و تا قبل از بازنشستگی این افتخار نصیب ما بود که با نزدیک با ایشان همکاری داشته باشیم و شاهد تندخویی ها، برخوردهای نامناسب و ... مسئولین بالا دستی بوده ایم
نادر مصوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
0
4
خدا این مرد بزرگ را بیامرزد. افتخار این را داشتم که در چند مورد اپیدمی سل با ایشان همکاری نمایم منجمله جداسازی و شناسایی مایکوباکتریوم های آتیپیک از پرسنلی که گاوهای سیمنتال را نگهداری می کردند. دکتر مرادی عزیز چند روز قبل با اینجانب تماس گرفتند و فرمودند کتابی در زمینه سل تالیف کرده اند و بسیار تمایل داشتند که چاپ شود ولی متاسفانه بدلیل بیماری شدید این مهم حادث نگردید. از مسئولین محترم سازمان دامپزشکی کشور صمیمانه خواهشمندم در صورت امکان این خواسته دکتر مرادی عزیز را به تحقق رسانند. با تشکر فراوان از کلیه همکاران محترم، نادر مصوری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
0
2
غرق نور و شادی روحشان. آزاد مردی بودند.
*
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
0
3
دکتر مرادی انسان بزرگی بود هم از نظر علمی بی نظیر بود و مهمتر اینکه از نظر اخلاقی فوقالعاده بود و هیچگاه زیر بار حرف زور نرفت.افتخار حضور در دوره آموزشی سل با این عزیز را داشتم و همچنین بازدید میدانی بنا بر سفری که به شهرستان ما داشتند. فوق العاده بی نظیر بود روحش شاد و یادش گرامی باد.
دکتررفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
0
0
درگذشت دکتر مرادی اداره کل اصفهان را تسلیت عرض میکنیم
مسول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
0
0
خدا رحمت کنه جناب دکتر مرادی از اداره کل اصفهان روحش شاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
0
0
خداوند رحمت کنه جناب اقای دکتر مرادی گراوندتسلیت به خاندان و بزگ مرادی طائفه فولادوند دره دنگ
مسعود صفاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
0
0
باعرض سلام وتسلیت خانواده محترم آقای دکتر مرادی ما ازدوستان قدیمی آقای دکتر هستیم شماره از خانواده ایشان نداریم ۳۶ سال پیش است اسم پسران ایشان آقا داوود ودانش بود پدر ومادر بسیار خوبی داشتند اگر می شود این شماره تماس ما هست دوستان می شناسند وشماره مارابه ایشان بدهند ۰۹۱۳۱۱۳۸۴۵۸صفاری
نظر شما
ادامه