کد خبر: ۵۹۵۲۹
تعداد نظرات: ۶ نظر

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان گرمی گفت: مشکل عدم تناسب قیمت واکسن با درآمد دامداران یک مسئله کشوری است که توسط اداره دامپزشکی و جهاد کشاورزی شهرستان نیز به مراجع ذی صلاح گزارش شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «خلیل موسوی» در مورد مسائل مطروحه در مورد بیماری تب برفکی دامی و افزایش قیمت واکسن این بیماری عنوان کرد: با توجه به اینکه تا سال ۹۶ واکسن تب برفکی توسط مؤسسه رازی تولید و به‌صورت رایگان و یارانه دار در اختیار دامداران قرار می‌گرفت، متأسفانه از اوایل سال ۹۷ با تشدید تحریم‌ها و عدم امکان واردات ماده اولیه واکسن، خط تولید واکسن تب برفکی در ایران تعطیل شد و به‌صورت اضطراری واکسن از شرکت وتال ترکیه توسط شرکت بخش خصوصی وارد کشور شد.

وی در خصوص قیمت واکسن تب برفکی بیان کرد: توسط مراکز مایه کوبی خصوصی تا مردادماه سال جاری هر دز واکسن ۲۵ هزار تومان توزیع می‌شد که متأسفانه با حذف تخصیص دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات واکسن و استفاده از دلار نیمایی، قیمت هر دز واکسن از ابتدای شهریور به حدود ۶۰ هزار تومان رسید.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان گرمی در خصوص عدم تناسب قیمت واکسن با درآمد دامداران تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی اردبیل یا اداره دامپزشکی شهرستان گرمی در مورد بهادار بودن واکسن یا قیمت آن تصمیم گیرنده نمی‌باشد و عدم تناسب قیمت واکسن با درآمد دامداران به‌صورت کشوری می‌باشد که توسط اداره دامپزشکی و جهاد کشاورزی شهرستان به مراجع ذی صلاح گزارش شده است تا در صورت امکان اقدامات لازم برای کاهش فشار مالی بر روی دامداران انجام شود.

موسوی با گلایه از تأخیر برخی دامداران در واکسیناسیون دام‌های خود بیان کرد: برای سازگاری بدن دام، جهت تولید آنتی بادی‌های پیشگیرانه از بیماری، باید دامداران در فصل بهار اقدام به واکسیناسیون می‌کردند که علی رغم اطلاع رسانی‌های انجام شده از طریق بخشداری، دهیاری‌ها و فضای مجازی، متأسفانه واکسیناسیون دام‌ها به تأخیر افتاد.

وی تاکید کرد: بیماری تب برفکی جزو بیماری مشترک بین انسان و دام نیست و در حالت عادی منجر به تلفات سنگین در دام نمی‌باشد و تلفات غالباً در گوساله‌های نابالغ یا دام‌های دارای سو تغذیه مشاهده می‌شود.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان گرمی گفت: با مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در طی چند روز بیماری بهبود می‌یابد، لذا کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان به‌صورت شبانه روزی در صورت نیاز آماده ارائه خدمات فنی به دامداران می‌باشند.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
4
5
والا تو بعضی شهرای خراسان همین تب برفکی خارجی رو دارن رایگان میزنن.اخه من موندم چرا باید به دامداران یارانه اختصاص داد ؟ مگه وقتی شیر و گوشت گرون میشه اونا حاضرن با قیمت یارانه ای شیر و گوشتشون رو بما بدن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
3
دکترجان واکسن درسته از مرداد به بعد گرون شده اما ۶۰۰۰۰شصت هزار را از کجا دراوردید یعنی واکسن تب برفکی وتال ۱۰۰دزی شش میلیون!!!!؟؟اولا تا مرداد قیمت تب ترک بین ۸۰۰_۹۰۰هزارتومان تو خراسان التماس میکردن در ثانی بعد مرداد و پس از گرانیها شده تب ترک ۳۳دزی ۶۱۰۰۰۰تومان حالا شما این قیمتها را ازکجا دراوردید الله اعلم شاید خراسان به ترکیه نزدیکتر از اذربایجان هست اینجا ارزانتر میدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
دوست گرامی قیمت گرون شده .
از بازار عقب هستید
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
تب ترک..........!!! از کف بازار صحبت می کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
0
1
با سلام همین الان هم واکسن وتال 100 دزی 2200000 هزار تومانه نه 6000000 ملیون تومان
علی اکبر خانلرلو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
1
1
بااین اوضا که داریم پیش میریم وفقط سعی میشه قیمت گوشت گوسفند ثابت بماند واز طرفی عدم کمک دولت محترم درخصوص حداقلی وبعد جهاد کشاورزی ودامداری برای رفع مشکلات دامداران یک بحران جدی را پیش بینی می کنم که از خداوند میخواهم کمی مسولین بااین قشر زحمت کش مهربانتر کنار بیایند انشالله.
نظر شما
ادامه