کد خبر: ۵۹۵۵۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

صدای تیر اندازی شبانه در مهاباد برای چندمین بار است که تکرار می شود. اینبار رد خون، از سگ کشی در یکی از محلات شهر توسط فرد یا افرادی ناشناس بدون هماهنگی با ارگانی مشخص، خبر می دهد و ترس و وحشت را به دل ها انداخته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از کردپرس، پریشب در یکی از محلات مهاباد صدای تیر اندازی در نیمه های شب باعث رعب و وحشت مردم شد. شاهدان محلی در محل از صدای شلیک چند گلوله در ساعت 2 نیمه شب در مهاباد خبر دادند.

خودروی پلاک معلوم به سوی سگ های بلاصاحبی که در یکی از زمین های خالی شهر خوابیده بودند، تیر اندازی کرد و دو قلاده سگ را کشت و متواری شد.

کودکانی که ترس را می شد از عمق چشمانشان دید، وقتی فهمیدند خبرنگارم رد خون کشته شدن سگ های بلاصاحب را کف خیابان نشانم می دادند و از ترس و مرگ می گفتند.

مردم با شنیدن صدای تیراندازی سراسیمه از پنجره و پشت بام ها به محل وقوع حادثه نگاه می کردند. یکی از زن ها که شاهد ماجرا بود با گریه می گفت؛ «این سگ های بی پناه هم مخلوق خدا هستند چرا با گلوله قصد جانشان را می کنند، این افراد چه کسانی هستند؟»

دیگری در حالیکه خون کشتار سگ ها را جلوی درب مغازه اش می شست از ترس و وحشت آن شب گفت و ادامه داد: اگر می دانستم خودرویی که اینجا توقف کرده قصد چنین کاری را دارد همه یخ های داخل یخچال را به سوی خودرویش پرتاب می کردم.

شاهدان محلی می گفتند موفق شدند شماره پلاک خودروی فرد تیرانداز را در تماس با نیروی انتظامی به عوامل انتظامی اطلاع دهند.

خبرنگار کردپرس نیز در تماس با نیروی انتظامی جزییات بیشتر این حادثه را جویا شد اما روابط عمومی نیروی انتظامی اعلام کرد که گزارشی بابت تیراندازی شبانه در مهاباد در سیستم 110 ثبت نشده است.

شهرداری قراردادی مبنی بر کشتن سگهای خیابانی ندارد

زمستان سال گذشته نیز شبانه حدود ساعت 2 شب صدای تیراندازی به وفور در برخی محلات مهاباد شنیده می شد. در آن زمان شهردار مهاباد در گفتگو با خبرنگار کردپرس در خصوص صدای تیراندازی شبانه گفت: تیراندازی های شبانه در برخی محلات مهاباد برای جمع آوری سگ های خیابانی به روش بیهوشی است و عملیات جمع آوری سگ ها به صورت زنده گیری و انتقال به کمپ انجام می گیرد.

به گفته «کامران فاتح» گفت: شهرداری قراردادی مبنی بر کشتن سگهای خیابانی ندارد و صدای تیراندازی مربوط به تیراندازی برای بیهوشی است تا ماموران شهرداری بتوانند نسبت به انتقال سگ ها به کمپ نگهداری اقدام کنند.

اما فعالان زیست محیطی همان زمان در واکنش به سخنان شهردار مهاباد عنوان کردند اسلحه ایی که به قصد بیهوش کردن سگ های بلاصاحب به کار برده می شود، فاقد صدا است.

تیراندازان ناشناس و حیوان آزار چه کسانی هستند؟

علاوه بر آن با وجود اینکه شهردار اعلام کرده قراردادی مبنی بر کشتن سگهای خیابانی ندارد، همین مورد شک فعالان حقوق حیوانات را برای سگ کشی هایی سرخود توسط افرادی ناشناس حیوان آزار و خارج از دستور شهرداری بیشتر کرده است. اما تاکنون پیگیری خاصی در این زمینه انجام نشده است.

خبرگزاری کردپرس بهمن ماه سال 98 در یک خبر تحت عنوان «علت تیراندازی های شبانه در مهاباد چیست؟» به این موضوع پرداخته بود اما مسئولان نسبت به صدای های مشکوک تیراندازی های شبانه در مهاباد واکنشی نشان ندادند و آن را بیشتر به صدای ترقه برای دور کردن سگ های بلاصاحب نسبت دادند.

اما مورد دو شب پیش در چهاردهم شهریور ماه، با وجود خیابان خونین و شاهدان محلی که شاهد جان دادن سگ های بی گناه کف خیابان بودند، دیگر قابل چشم پوشی نیست. علاوه بر رعب و ترس ناشی از صدای تیراندازی، گرفتن جان سگ ها بر کودکان آن محله که با وحشت ماجرا را نقل می کردند، بسیار تاثیر بدی گذاشته بود.

کودکان رد خون در خیابان را نشانم می دادند و با ناراحتی از جان دادن سگ ها جلوی چشمانشان می گفتند. آنها حتی برای بعضی از این سگ ها اسم گذاشته بودند و به آنها غذا می دادند.

سایت معلق ساماندهی سگ های بلا صاحب مهاباد و مسئولان خوش خیال

سگ های بلاصاحب مهاباد به معضلی حل ناشدنی تبدیل شده و اکنون فرد یا افرادی ناشناس بدون هماهنگی با ارگانی پیدا شده و اقدام به سگ کشی می کنند. در حالی که چاره کار جمع آوری، عقیم سازی و رها سازی دوباره در طبیعت است، اما متاسفانه با وجود همت جوانان مهابادی در قالب انجمن خیریه حامی حیوانات "ژین مکریان مهاباد"،  برای راه اندازی کمپ ساماندهی سگ های بلا صاحب، هنوز هم تکلیف این سایت مشخص نیست.

کارگروه ساماندهی سگ های بلاصاحب در مهاباد، متشکل از 11 عضو است که تا کنون اقدامی در راستای مصوبات این کارگروه انجام نداده اند و اکنون سایت نگهداری سگ های بلاصاحب در مهاباد به یک شکنجه گاه و قتلگاهی برای سگ های جمع آوری شده تبدیل شده است.

بهتر است مسئولان در مهاباد پیش از گفت و گو با خبرنگاران در خصوص اقدامات راه اندازی سایت سگ های بلاصاحب و موفقیت های خیالیشان در این زمینه، به این محیط سر بزنند.

کمپی روباز که شبیه زندانی کوچک برای حیوانات است. سگ های کوچک و بزرگ در این محل نامناسب قرار دارند و شهرداری با پَر مرغ به عنوان غذای اصلی از این حیوانات اسیر زبان بسته، پذیرایی می کند.

توله سگ های کوچک شیرخواره ایی که در جریان زنده گیری از مادرانشان جدا و گرسنه و مریض در کمپ رها شده اند. محیط غریب و دردآوری که پر است از سگ های بیماری که می توانند تهدیدی برای سایر سگ ها باشند و حتی تا تبدیل شدن به یک فاجعه در کمپ هم منجر شود.

این همان سایت ساماندهی سگ های بلاصاحب در مهاباد است که شهروندان در پیام های مختلف خواهان جمع آوری و انتقال این زبان بسته ها به کمپ را دارند، محیطی کاملا شکنجه آور که دل هر آدمی را به درد می آورد.

اما مسئولان معتقدند که سایت مراحل تکمیلی خود را جهت تامین غذا و عقیم سازی طی می کند!!

با وجود همه تلاش های انجمن ژین مکریان اما کسی غیر از این جوانان سخت کوش در تلاش برای حل این معضل نیست و مسئولان زنده زنده حیوانات بیچاره را به کام مرگ می برنند و خبری از ساماندهی نیست.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
1
1
هنوز ذبح مرغ زنده در کوچه های مهاباد به چشم می خورد. هنوز در بازار لاشه های بزرگ گاوی در سر گذر مردم در گرد وخاک و دود وسایط نقلیه آویزان می شود. هنوز تخم مرغ ها در بیرون یخچال مغازه ها نگهداری می گردد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
1
2
این چه حرفیه
مگه مشکل شهرداری ، فقط دو قلاده سگ بود؟

کل خیابانهای مهاباد پر از کشتار کنار خبابانی مرغ هست ولی بچه ها از خون سگ می ترسند؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
0
0
محلهای عرضه مرغ زنده که در محل پرکنی میشود عبارتند از جنب اداره مخابرات کوچه باغ سیسه خیابان استاد مجدی شهرک محله مکریان در ضمن دو دستگاه وانت سایپا هم با شماره تلفن بصورت سیار در درب منازل حاضر و گوشت مرغ زنده را درب منازل تحویل میدهند در هر پارکی حداقل بیست سگ بدون صاحب هست و هیچ قصابی گوشت لاشه را در داخل مغازه اویزان نمیکند فروش طحال و بیضه در سر هر خیابانی هست قابل توجه اداره محترم بهداشت
نظر شما
ادامه