کد خبر: ۵۹۵۶۳

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ابهر گفت: با توجه به نزدیک شدن به نیمه دوم سال و زمان شیوع بیماری تب برفکی دامداران مبارزه و اقدامات پیشگیرانه علیه این بیماری را آغاز کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «مجید یارقلی» روز یکشنبه افزود: با توجه به محدودیت های شبکه دامپزشکی در تامین واکسن بیماری تب برفکی در جمعیت دام های سنگین و سبک در سال جاری مایه کوبی علیه این بیماری به روش بها دار و پرداخت توسط دامداران انجام خواهد شد.

وی با اشاره به علت محدودیت واکسیناسیون رایگان علیه این بیماری، تصریح کرد: فقط واکسیناسیون یک سوم جمعیت دامی کشور با اولویت دام های عشایری و براساس مدیریت کانون‌های بیماری در نیمه دوم سال فراهم خواهد شد.

یارقلی تاکید کرد: دامداران منتظر اجرای رایگان واکسیناسیون نباشند و انتظار داریم دامپروران صنعتی و به ویژه سنتی شهرستان به منظور پیشگیری از این بیماری اقدامات لازم را انجام دهند

رییس شبکه دامپزشکی ابهر خاطرنشان کرد: تب برفکی از خطرناک ترین بیماری های ویروسی دامی است که هر ساله خسارت سنگین اقتصادی به صنعت دامپروری شهرستان و کشور وارد می کند بنابراین دامداران در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین کنند.

یارقلی یادآور شد: با توجه به ویروسی بودن این بیماری و سرعت انتقال، دامداران از خرید دام از سایر نقاط کشور و به ویژه مناطق مرزی خودداری کنند که یکی از دلایل این بیماری ورود دام‌های قاچاق است.

این مسوول خاطرنشان کرد: کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان آماده ارائه آموزش‌های لازم به دامپروران شهرستان هستند و در صورت نیاز می‌توانند با مراجعه به اداره دامپزشکی شهرستان ابهر مشاوره های رایگان در زمینه یاد شده دریافت کنند.


نظر شما
ادامه