کد خبر: ۵۹۵۷۷
تعداد نظرات: ۵ نظر

سگ های خانگی نیز ردپای خود را در محیط زیست بر جای می گذارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اسپوتنیک، تأثیرات منفی  سگ ها بر محیط زیست و طبیعت باعث تعجب دانشمندان شده است.

به نوشته این نشریه، داده های جدیدی در مورد تأثیر سگ ها بر محیط زیست ارائه داده است: یک سگ با وزن 15 کیلوگرم درطی  13 سال زندگی به همان اندازه به محیط زیست  صدمه می زند که یک خودروی مرسدس کلاس M با 13 سفر از برلین به بارسلونا.  

«ماتیاس فینک بینر»، بوم شناس، به همراه همکارانش از دانشگاه فنی برلین، تأثیر سگ ها بر طبیعت از تولید مواد غذایی برای آنها گرفته تا تأثیر مدفوع سگ ها بر محیط زیست را مطالعه کردند.

ماتیاس فینک بینر می گوید: مخصوصاً غذای سگ برای آب و هوا مضر است. برخلاف تصور عموم ، این ماده غذایی عمدتاً از مواد زائد گوشتی تشکیل نمی شود. (...) این غذا همچنین حاوی گوشتی است که می تواند توسط انسان مصرف شود. اگر فقط  زائده ها مصرف می شد که در هر صورت دور ریخته می شوند، هیچگونه تاثیری بر زیست محیطی گذاشته نمی شد.

محققان همچنین دریافتند که فضولات سگ می تواند تهدیدی برای طبیعت باشد. ادرار آنها باعث آسیب پذیری بیشتر درختان در برابر بیماری ها می شود و مواد معدنی و فلزات سنگین موجود در مدفوع سگ ها ، به خاک و تنوع گونه ای لطمه وارد می کند. بنابراین، صاحبان سگ باید این فضولات مضر را کیسه های پلاستیکی قرار داده و به کانتینرهای زباله بیندازند.

دانشمندان بوم شناس هر کسی که بخواهد با وجود داشتن سگ از محیط زیست محافظت باید هنگام انتخاب این حیوان خانگی به اندازه آن توجه کند.  سگ هرچه کوچک تر باشد، غذای کمتری مصرف می کند ، فضولات کمتری ایجاد می کند و بنابراین برای محیط زیست کمتر مضر است.

منبع: نشریه آلمانی Süddeutsche Zeitung

 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
1
2
هر انسان چقدر؟؟
پاسخ ها
مصطفی قلاوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
تمرکز صحبت های مطالعه گر این بوده که در انتخاب اندازه سگ و شخصیت خود دقت کنید تا نیاز هر دو طرف برطرف شود و کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود

در ضمن خودشون هم سگ دارند
دامپزشک
|
Romania
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
1
1
خب راست میگه دیگه
به جای سگ بهتره الاغ نگهداری کنیم شیر و پهن اش رو کیلو خدا تومن میاندازی به خلق الله آلودگی محیطی اش هم کمتر از خودروی تسلا هست
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
0
1
حتما مطالعات ایشان رو بخوانید چرا که فعالیت های بسیار جالبی داشتند و صحبت هاشون وارد است و سوالات شما را در مقالات خود داده است...

https://scholar.google.com/citations?hl=en&user=axTo4J8AAAAJ&view_op=list_works&sortby=pubdate
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
0
0
واقعا مدفوع وادار سگ الوده است،،در باغ خار ب دستم رفت و مدتها انگشتم عفونی شد
نظر شما
ادامه