کد خبر: ۵۹۶
دکتر کیایی : به منظور همخوانی واحدهای درسی با نیازهای کشور باید طی فواصل زمانی معین به بازنگری واحدهای درسی پرداخت. چرا که شرایط کشور مدام در حال تغییر بوده و با پیشرفت سریع علم هر روزه عرصه‌های جدیدی از علم به روی ما گشوده می‌شود...
dr_kiaei

مدیر گروه دامپزشکی وزارت علوم ضمن تشریح سیستم آموزش دامپزشکی در کشور، ضرورت بازنگری واحدهای درسی در این رشته را یادآور شد.

دکتر کیایی با اشاره به سیستم‌های مختلف آموزش دامپزشکی در دنیا گفت: در کشورهای مختلف دنیا سه نوع سیستم آموزش دامپزشکی رایج است. برخی از کشورهای پیشرفته در رشته دامپزشکی از جمله کانادا و آمریکا تنها تنها به طب و درمان پرداخته و در مقابل آنها برخی از کشورهای دنیا که سرمایه‌گذاری پایینی در آموزش این رشته دارند مانند هند، به دانشجویان تلفیقی از دامپزشکی و دامپروری را می‌آموزند.

وی عنوان کرد: سیستم آموزش دامپزشکی در کشور ما برگرفته از کشور فرانسه بود که سیستمی بینابین دو گروه دیگر بود که با تکیه بیشتر بر طب و درمان، نگاهی مختصر نیز به امر پرورش و تغذیه دام داشت.

وی افزود: پس از انقلاب فرهنگی، طی جلساتی که قریب به یک سال به طول انجامید الگوی آموزش دامپزشکی بیش از سی کشور مورد مطالعه قرار گرفت و با انطباق شرایط کشور و در نظر گرفتن نیازهای داخلی واحدهای کنونی دامپزشکی تعریف شد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که واحدهای کنونی رشته دامپزشکی تا چه میزان برآورنده نیازهای کشور است، گفت: به منظور همخوانی واحدهای درسی با نیازهای کشور باید طی فواصل زمانی معین به بازنگری واحدهای درسی پرداخت. چرا که شرایط کشور مدام در حال تغییر بوده و با پیشرفت سریع علم هر روزه عرصه‌های جدیدی از علم به روی ما گشوده می‌شود.

دکتر کیایی در پایان ضمن تبریک روز دامپزشک به تمام زحمتکشان این عرصه گفت: در صورتی که دانشگاه بتواند تعداد لازم دامپزشک را با تخصص و مهارت کافی به جامعه تحویل دهد می‌توان آینده روشنی را برای این حرفه و سطح بالایی از رفاه و سلامتی را برای جامعه متصور بود.

 

نظر شما
ادامه