کد خبر: ۵۹۶۰۱
پیرو تاکید معاون علمی فناوری ریاست جمهوری و رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
این کمیته متشکل از سازمان دامپزشکی کشور، انجمن پروبیوتیک ایران و ستاد زیست‌فناوری معاونت علمی فن‌آوری ریاست جمهوری خواهد بود ...
 

حکیم مهر: کمیته پیگیری ساماندهی مشکلات تولید محصولات پروبیوتیک با محوریت سازمان دامپزشکی کشور تشکیل شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، به دنبال مذاکرات پیشین در جلسه مشترک معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، رئیس سازمان دامپزشکی کشور و همچنین رئیس انجمن پروبیوتیک در مرداد ماه 99، سرانجام در جلسه مشترک جدیدی با حضور مسئولان مربوطه این معاونت و همچنین رئیس انجمن پروبیوتیک، تصمیماتی جهت پیگیری مشکلات و ساماندهی مسائل تولید محصولات پروبیوتیک اتخاذ شد. این تاکید از این مهم ناشی شده است که در دهه‌های اخیر توجه روز افزون جوامع انسانی به مصرف غذای سالم و با کیفیت، تولیدکنندگان صنعت دام، طیور و آبزیان را به سوی استفاده از افزودنی‌های سالم خوراکی از جمله پروبیوتیک که سبب بهبود کمیت و کیفیت محصولات می‌شود سوق داده است.

بنابراین گزارش، در همین راستا و در جلسه ای به این مناسبت مقرر شد تا ضمن تشکیل کمیته‌ای با محوریت سازمان دامپزشکی کشور متشکل از سازمان دامپزشکی کشور، انجمن پروبیوتیک و ستاد زیست فناوری معاونت علمی- فن آوری ریاست جمهوری، تدابیر لازم جهت بررسی کد تعرفه تعیین شده از سوی وزارت صمت در دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور، پیگیری جایگزینی پروبیوتیک به جای آنتی‌بیوتیک و همچنین تسریع در انجام اقدامات اداری درخواست‌های ارجاعی از طرف شرکت‌های دانش بنیان تولیدکننده پروبیوتیک به عمل آید.

لازم به ذکر است «دکتر خالد خداویردی» معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر وهاب پیرانی» سرپرست دفتر دارو و درمان این سازمان، «دکتر مریم تاج آبادی» رئیس انجمن پروبیوتیک کشور و «دکتر امیر آزاد» معاون دارویی دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور در این جلسه حضور داشتند.

نظر شما
ادامه