کد خبر: ۵۹۶۱۴
 

رئیس آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، با توجه به برون سپاری بخشی از عملیات های آزمایشگاهی به بخش خصوصی، از ضرورت افزایش نظارت ها سخن گفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر محمد حق شناس» رئیس آزمایشگاه مرکزی در تشریح جزییات این خبر گفت: با توجه به برون سپاری نمونه های مختلف طیور از سوی آزمایشگاه این اداره کل به آزمایشگاه های همکار بخش خصوصی استان و ضرورت کنترل و نظارت بر انجام عملیات های آزمایشگاهی از سوی آنان،  دومین مرحله راستی آزمایی و  مقایسه بین آزمایشگاهی سرولوژی طیور در سال جاری در مرداد ماه  به مرحله اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: در این راستا تعدادی نمونه سرم مجهول طیور جهت انجام آزمایش های سرولوژی لازم برای تشخیص بیماری های آنفلوآنزا و نیوکاسل طیور به آزمایشگاه های همکار بخش خصوصی استان ارسال و پاسخ های دریافتی مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

دکتر حق شناس افزود: قرار است این مقایسه هر دو ماه یک بار انجام و در صورتی که جواب آزمایش ها دقت و صحت لازم را نداشته باشد، به آزمایشگاه مربوطه تذکر و اقدامات اصلاحی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: درچهار ماه اول سال  99 بیش از 2 هزار نمونه آزمایشگاهی مختلف و بالغ بر 8 هزار نوع آزمایش به آزمایشگاه های دامپزشکی بخش خصوصی سطح استان ارجاع شده است که این موضوع ضرورت افزایش نظارت ها بر حسن انجام امور را دوچندان کرده است.

نظر شما
ادامه