کد خبر: ۵۹۶۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

 «دکتر سامد برومندفر» مدیرکل دفتر نظارت و بهداشت عمومی مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور با ارسال نامه ای به اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران، درباره رعایت پرهیزهای دارویی و غذایی طیور زنده قبل از اعزام به کشتارگاه برای رعایت سلامت گوشت تولیدی و مردم هشدار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، متن و تصویر این نامه به شرح زیر است:

با عنایت به ضوابط بهداشتی این سازمان مبنی بر «الزام و پرورش دهندگان طیور به رعایت پرهیز دارویی و غذایی مرغ زنده اعزامی به کشتارگاه برای پیشگیری از مخاطرات بهداشتی ناشی از مصرف داروها و آلودگی های میکروبی محصولات در فرآیند تولید»، نظارت بر اجرای این موضوع بهداشتی در کشتارگاهها، یکی از وظایف مهم مسئول فنی بهداشتی واحدهای پرورشی و کشتارگاه طیور است.

 در صورت عدم رعایت پرهیز دارویی و غذایی و به منظور ابلاغ به مرغدار باید اداره دامپزشکی شهرستان گزارش نماید؛ لذا مقتضی است به کلیه واحدهای پرورش مرغ گوشتی تحت پوشش آن اتحادیه مجدداً و موکدا موضوع رعایت دقیق پرهیز دارویی و غذایی طیور  پرورشی قبل از اعزام به کشتارگاه برای حفظ سلامت گوشت، محصولات خوراکی مرغ و سلامت مصرف کنندگان ابلاغ گردد.

ضمناً در خصوص اخذ وجه بابت نظارت شرعی توسط کشتارگاه بایستی موضوع از طریق مراجع و بخش‌های ذی مدخل پیگیری شود.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Vet.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
0
از آقای دکتر برومندفر سپاسگزار هستیم.

این کار جنابعالی، قطعآ در بحث مقاومت های دارویی خصوصا انتی بیوتیک ها در جامعه انسانی ما، از الزامات بلا منازع بوده، و بطور مستقیم ارتقاء سلامتي شهروندان را در پی خواهد داشت. ممنون
نظر شما
ادامه