کد خبر: ۵۹۶۴۲
 

سومین جلسه کمیته تخصصی «دامپزشکی حیوانات خانگی» شورای نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی نظام دامپزشکی خراسان رضوی، این جلسه در روز چهارشنبه ۹۹/۶/۱۹ در ساعت ۱۰ صبح با حضور اعضای کمیته: دکتر کوشکی، دکتر بهروزیان، دکتر اشراقی، دکتر امیران، دکتر اسدی، دکتر وکیلی، دکتر طوسی‌زاده و دکتر سرحدی، همچنین اعضای مدعو: دکتر جوادی‌نژاد رییس اداره دامپزشکی شهرستان مشهد و دکتر بهشتی‌فر عضو شورای نظام استان در محل سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی برگزار گردید.

در ابتدای جلسه «دکتر مجید کوشکی» رئیس نظام دامپزشکی استان و دکتر اسدی عضو شورای نظام استان و مسئول پیگیری کمیته دامپزشکی حیوانات خانگی ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در جلسه و تشکر و خداقوت به کلیه همکاران شاغل در حرفه دام کوچک و حیوانات خانگی، بر لزوم تشکیل این کمیته و اهمیت موضوع حرفه، همچنین رعایت ضوابط و مقررات ابلاغی از طرف ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط با دامپزشکی و ایجاد چهارچوب و دستورالعمل یکپارچه در موضوع دامپزشکی حیوانات خانگی نکاتی را عنوان کردند.

در ادامه حاضرین در جلسه به بیان مشکلات و مسائل روز در بخش حیوانات خانگی و ارائه پیشنهاد و راهکار مناسب در جهت رفع آنها پرداختند.

موضوعات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر بود:

- پیشنهاد تشکیل میز دام کوچک و حیوانات خانگی در سازمان دامپزشکی کشور

- بحث بستری و پانسیون حیوانات خانگی در مراکز درمانی

- رعایت ضوابط و قوانین ابلاغی سازمان و نظام دامپزشکی کشور

- لزوم رعایت تمدید به موقع پروانه‌های صادره شاغلین

- ارائه پیشنهاد مکان مناسب شهری در زمان صدور مجوز به متقاضیان مراکز درمانی حیوانات خانگی

- بحث ضوابط بکارگیری دستگاه‌های رادیولوژی در مراکز درمانی

مصوبات جلسه به شرح زیر بود:

- مقرر گردید پیشنهاد تشکیل «میز دام کوچک و حیوانات خانگی» در سازمان دامپزشکی کشور جهت بررسی تخصصی مسایل شاغلین این بخش توسط کمیته تخصصی حیوانات خانگی صورت پذیرد.

- مقرر گردید پیشنهاد لازم درخصوص اصلاح یا تغییر در قوانین بستری و پانسیون حیوانات در کلینیک‌های دامپزشکی حیوانات خانگی توسط انجمن‌ها و کانون کشوری درمانگاه‌ها ارائه گردد.

- همکاران نسبت به رعایت کامل قوانین و مقررات ابلاغی سازمان و نظام دامپزشکی اهتمام ورزند.

- مقرر گردید همکاران شاغل نسبت به تمدید پروانه‌های صادره قبل از انقضا آنها اقدام نمایند.

- به منظور جلوگیری از اجتماع بیش از اندازه مراکز درمانی حیوانات خانگی در یک‌منطقه شهری، پیشنهاد مکان کاری مناسب در شهرها توسط نظام دامپزشکی در زمان صدور مجوز تاسیس مراکز درمانی به متقاضیان داده شود.

- مقرر گردید ضوابط و تمهیدات بهداشتی لازم  درخصوص بکارگیری دستگاه رادیولوژی در مراکز درمانی حیوانات خانگی صورت پذیرد.

جلسه در ساعت ۱۲ با ذکر صلوات خاتمه یافت.

 

نظر شما
ادامه