کد خبر: ۵۹۶۶۳

تهران_ما موضوع قاچاق حیات وحش و واردات حیوانات اهلی را از سازمان محیط زیست پیگیری کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از شهروندان با ارسال پیامک به بخش تهران_ما باشگاه خبرنگاران جوان، خواستار برخورد سازمان محیط زیست با واردات حیوانات اهلی و قاچاق حیات وحش بود،

در این خصوص «دکتر شهاب الدین منتظمی» مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: متأسفانه پدیده شوم مربوط به قاچاق حیات وحش را نه می‌شود منکر شد و نه می‌توان آن را تکذیب کرد، بنابراین معضلی است که با آن درگیر هستیم.

او با اشاره به اینکه در بحث افزایش قاچاق حیات وحش عواملی دخیل هستند، افزود: اصلی‌ترین عامل، بحث سودجویی قاچاقچیان است، این افراد شرایط نگهداری این حیوانات خاص را خیلی عادی جلوه می‌دهند، اما به محض بزرگ شدن، این حیوانات برای افراد مشکل ساز خواهند شد، گرچه آن‌ها ناگزیر هستند که حیوان خود را در طبیعت رها کنند.

مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در فضای مجازی همکاران ما در حال رصد این موضوع هستند و در صورت مشاهده حتما با این افراد برخورد خواهد شد.

منتظمی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست یک بازوی اجرایی قوی به نام یگان حفاظت محیط زیست دارد که مرتب در حال پایش این معضل هستند، اما برای مقابله جدی‌تر شاید نیاز باشد تا از قوه قضاییه نیز درخواست کمک کنیم.

 

نظر شما
ادامه