کد خبر: ۵۹۶۸۶

سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۰۰ تن مرغ منجمد برای مصرف نیمه دوم سال تأمین و در سردخانه‌های این استان ذخیره‌سازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از جهاد کشاورزی، «بهروز آل‌مومن» از توزیع حدود ۱۵۹ تن مرغ منجمد خریداری شده از استان‌های مرکزی و تهران در سطح بازار استان و تأمین سبد کالای افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی خبر داد و اظهار داشت: این استان در تأمین مواد پروتئینی محدودیتی ندارد.

وی، قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ منجمد ارائه شده به فروشگاه‌ها را ۱۲۹ هزار ریال و قیمت هر کیلوگرم برای مشتری را ۱۳۵ هزار ریال اعلام و تصریح کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت‌های تعاونی و میادین تره‌بار به عنوان مراکز عرضه مرغ و گوشت قرمز منجمد تعیین شده است.

سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری همچنین، خرید تضمینی و منجمدسازی حدود ۱۸۲ تن گوشت مرغ، همزمان با شیوع ویروس کرونا و کسادی بازار مصرف در استان را یادآور شد و افزود: هم‌اکنون بیش از ۳۰ تن گوشت قرمز وارداتی نیز آماده توزیع است.

آل‌مومن تصریح کرد: روند عرضه مرغ منجمد تا زمان به تعادل رسیدن و تثبیت قیمت مرغ زنده در بازار ادامه دارد و هیچ محدودیتی در عرضه مرغ منجمد از سوی این شرکت در استان وجود ندارد.

وی شایعه حمل و نگهداری گوشت مرغ منجمد با خودروهای بدون یخچال را تکذیب کرد و افزود: هرگونه جابه جایی مواد پروتئینی منجمد و فاسدشدنی با حضور مأموران دامپزشکی و سنجش دما منفی ۱۳ درجه قابل توزیع در بازار است.

 

نظر شما
ادامه