کد خبر: ۵۹۶۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: در هفته قبل ۲۴ لاشه مربوط به کل و بز و قوچ و میش در منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند کشف و نمونه برداری لازم برای تشخیص علت مرگ آن ها انجام و به دامپزشکی ارسال شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «محمد فریدی» با اعلام این خبر اظهار کرد: ماموران اجرایی محیط زیست دماوند در هفته قبل طی پایش منطقه، به صورت موردی با لاشه شش کل و بز و ۱۸ قوچ و میش مواجه شدند و اقدام به جمع آوری لاشه ها  و دفع بهداشتی آن ها کردند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه طی پنج روز گذشته هیچ لاشه جدید و یا علایم بیماری در حیات وحش مشاهده نشده است، گفت: دامپزشکی علت مرگ این گونه ها را پی پی آر یا طاعون نشخوارکنندگان کوچک اعلام کرد اما هنوز با قطعیت نمی توان این موضوع را تایید یا رد کرد و این موضوع نیازمند انجام آزمایشات و بررسی بیشتر درصورت مشاهده تلفات جدید و یا بیماری در حیات وحش است که در دستورکار قرار گرفته است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در تشریح اقدامات انجام شده برای کنترل و جلوگیری از تلفات بیشتر اظهارکرد: ضدعفونی آبشخورها و چشمه ها و اطراف آن که محل اصلی حضور حیات وحش است از جمله اقدامات انجام شده در این ارتباط بود همچنین با پیگیری های انجام شده و بنا به اعلام دامپزشکی بیش از ۹۰ هزار دام اهلی در دماوند واکسینه شدند و از طرفی اقدام لازم و کنترلی برای ورود دام اهلی به مناطق حیات وحش انجام شد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، فریدی  با بیان اینکه پایش مستمر منطقه و رصد حیات وحش از سوی تیم های کارشناسی استان، دامپزشک محیط زیست و محیط بانان انجام می شود، گفت: بر اساس آخرین سرشماری مناطق محیط زیست در دماوند شامل منطقه شکار ممنوع کوه سفید و اثر طبیعی ملی دریاچه تار و هویر تعداد ۱۸۵۰ قوچ و میش و ۲۲۰ کل بز در این منطقه وجود دارد .

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Mauritius
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
0
اقا نگين تلف شدند در اثر بيماري مگه اصلا بيماري در قوچ و كل داريم اونم تو تهران
همه چيز خوبه و حيات وحش هم آسوده خوابيده
نظر شما
ادامه