کد خبر: ۵۹۶۹۱

مدیرکل دامپزشکی استان قم در بازدید از مراکز درمانی و پخش استانی قول مساعدت داد که پیش بینی و تامین سهم مناسب اعتبارات مورد نیاز بخش خصوصی دامپزشکی از محل تسهیلات بهین یاب انجام شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم، «دکتر مهدی رفیعی محمدی» مدیرکل دامپزشکی استان قم هفته گذشته از دو مرکز درمانی مایه کوبی و یک مرکز پخش استانی دارو و واکسن بازدید کرد. در این بازدید که با همراهی معاون سلامت و رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور و زنبور عسل دامپزشکی استان انجام شد از مراحل اجرایی فرآیندهای ابلاغی اداره کل از جمله: تامین، نگهداری و توزیع واکسن  های طیور و عملیات مایه کوبی بازدید شد. در این بازدید ها بررسی های لازم در خصوص مراحل ثبت اطلاعات دارو و واکسن در سامانه های دارویی و سامانهGIS  انجام شد.

دکتر مهدی رفیعی محمدی پس از شنیدن نظرات و پیشنهادات مسئولین فنی بهداشتی و مسئولین این مراکز در خصوص مشکلات موجود در زمینه های تامین دارو و واکسن قول مساعدت داد تا هماهنگی لازم با سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص تامین اعتبار جهت اعطای تسهیلات به بخش خصوصی انجام شود.

لازم به ذکر است در استان قم دو مرکز پخش استانی دارو و واکسن، دو مرکز پخش استانی واکسن، یک مرکز پخش سراسری دارو  و سه مرکز پخش استانی دارو در حال فعالیت هستند.

همچنین تعداد 19 داروخانه و 18 مرکز مایه کوبی دام و طیور تحت نظارت دامپزشکی استان مشغول به خدمات رسانی به بهره برداران می باشند.

 اعطای تسهیلات بانکی از محل سامانه بهین یاب در سال 1398 به 13 مرکز بخش خصوصی دامپزشکی استان قم به میزان 000140  میلیون ریال و در سال 1399 به 5 مرکز بخش خصوصی دامپزشکی، به میزان 48000 میلیون ریال صورت گرفته است.
 

 

 

نظر شما
ادامه