کد خبر: ۵۹۶۹۵

رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی استان همدان گفت: از پارسال تاکنون ۴ هزار و ۴۰۰ نفر در استان دچار گاز گرفتگی شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «سید جلال بطحایی»، رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی استان همدان گفت: بیماری هاری از راه پوست سالم قابل سرایت نیست و با کوچکترین خراش یا زخمی در پوست قابل سرایت است و پارسال تاکنون بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ نفردر استان همدان دچار گاز گرفتگی شدند.

او با اشاره به اینکه راههای سرایت بیماری هاری از چند طریق است گفت: این بیماری گاهی از طریق پنجه کشیدن سگ و گربه از خراش پوست و یا از طریق لیسیدن مخاط لب ،چشم و بینی به دیگران  انتقال می دهند.

بطحایی بیان کرد: سرفه، خستگی، تب، سردرد، سوزش ،کاهش اشتها، تهوع، بدن درد و گلو درد از علائم های بیماری هاری است.

رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی استان همدان افزود: درصورت ابتلا فرد به بیماری هاری مرگ او طی چند روز قطعی است.

بطحایی تاکید کرد: از آزار و اذیت حیوانات اهلی و وحشی اجتناب کنید و در صورت گازگرفتگی یا خراش پنجه حیوانات به مراکز درمانی مراجعه و واکسن هاری را تزریق کنید.

رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی استان همدان افزود: افرادی که حیوانات خانگی در خانه نگهداری می کنند هر ساله باید حیوانات خود را برای واکسن هاری به دامپزشکی ببرند.

او  یادآور شد: وقتی ویروس هاری به سیستم عصبی مرکزی فرد برسد با علائم اضطراب ،خشونت، فلج شدن فک، اختلال در تکلم، دوبینی و در نهایت ایست قلبی می شود.

رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی استان همدان گفت: با نزدیک شدن فصل پاییز حیوانات ولگرد افزایش پیدا می کنند و باید مراقب بیماری هاری بود.


نظر شما
ادامه