کد خبر: ۵۹۷۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: اصلاح نژاد، وزن دام‌های پرواری استان را که پیش از اجرای این طرح ۳۵ کیلوگرم در هر راس بود،۵۰ درصد افزایش داده است

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «عبدالله یوسفی» روز دوشنبه اظهار داشت: افزایش اصلاح نژاد دام سبک در دولت تدبیر و امید روند شتابانی به خود گرفته است بطوریکه این میزان از هفت هزار و ۵۹۶ راس در سال ۹۲ به ۲۰۰ هزار راس میش در سال ۹۸ رسیده است.

وی هدف از اجرای طرح اصلاح نژاد دام را کاهش هزینه های تولید عنوان کرد و گفت: ارتقای معیشت و افزایش درآمد بهره برداران از دیگر اهداف این طرح است.

وی کمک به تامین امنیت غذای و اشتغال مستقیم ۲ هزار نفر در طول اجرایی طرح را از دیگر اهداف اجرای پروژه اصلاح نژاد دام عنوان کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: همچنین اجرای پروژه اصلاح نژاد دام، طول دوره پروار بره در دامداری‌های روستای را از ۱۵۰ روز به ۱۰۵ روز رسانده است.

وی اظهار داشت: این استان دارای ۲ میلیون و ۱۸ هزار و ۶۰۱ راس دام سبک است که از این تعداد یک میلیون و ۷۰۷ هزار و ۶۳۶ هزار راس گوسفند و بره و ۳۱۰ هزار و ۹۶۶ راس بز و بزغاله است.

وی در خصوص سهم این پروژه در اشتغال استان افزود: حدود ۳۸ هزار نفر از بهره برداران استان در بخش دامپروری و پرورش دام سبک مشغول به کار هستند، معادل ۴۶ درصد از بهره برداران بخش کشاورزی استان تشکیل می دهد.

یوسفی اظهار داشت: میزان تولید گوشت قرمز در کشور ۸۲۹ هزار تن و در استان ۱۵ هزار و ۲۴۰ تن است که سهم تولید گوشت استان از کشور ۱.۸ درصد است.

وی افزود: سهم تولید گوشت قرمز از تولیدات دامی استان ۱۱ درصد بود که بعد از اجرای پروژه به ۱۴ درصد افزایش یافته، لذا سهم استان از کشور در تولید گوشت قرمز از ۱.۸ درصد به ۲.۷ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: حجم سرمایه گذاری هزار میلیارد ریال بوده است و حجم سرمایه گذاری بعد از پروژه نیز هزار و ۵۰۰ میلیار ریال است.

خراسان شمالی در زنجیره تولیدو ارزش در بخش دام سبک و طیور رتبه ۹ کشور را دارد.

 ۷۰۰ هزار راس دام سبک استان مربوط به عشایر است.

استان خراسان شمالی با داشتن افزون بر ۲ میلیون و ۵۲۶  واحد دامی یکی از  قطب های دامپروری کشور محسوب می شود.

گستره مراتع خراسان شمالی نیز یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۸۴۱ هکتار است.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
0
اصلاح نژاد یا آمیخته گری؟
ناشناس
|
Germany
|
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
0
0
تبریک اگه با همین فرمون بری گوسفندو میتونی به گاو تبدیل کنی!!!
نظر شما
ادامه