کد خبر: ۵۹۷۲۳
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
با حکم نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:
وی پیش از مسئولیت جدید، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم و مسؤول حوزه نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه بوده است ...
 

حکیم مهر: آیین تودیع و معارفه مسئولان سابق و جدید حوزه نمایندگی ولیفقیه در سازمان دامپزشکی کشور با حضور مسئولین حوزههای نمایندگی‌ ولیفقیه در سازمان‌های تابعه وزارت جهاد کشاورزی و مدیران این سازمان برگزار شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علی‌صفر ماکنعلی» رئیس این سازمان امروز دوشنبه ۲۴ شهریورماه در آیین تودیع و معارفه مسئولان سابق و جدید حوزه نمایندگی ولیفقیه در سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه این سازمان، سازمانی فوقتخصصی است که فارغ از رویه سایر سازمان‌های تخصصی، با مسئولیت خطیر بیماری‌های متعدد نوپدید و نوظهور مواجه است، اظهار کرد: بهطور نمونه شیوع ویروس آنفلوآنزای فوقحاد پرندگان در سال‌های ۹۶ و ۹۷ مخاطرات بسیاری را برای امنیت غذایی و نیازهای پروتئینی مردم رقم زد که اگر طرح‌های فوق حرفه‌ای لازم اعمال نشده بود، دردسرهای جدی اقتصادی، معیشیتی و اجتماعی بروز کرده بود؛ یا رخداد «میانکاله» مازندران در زمستان گذشته که بهانه‌ای به دست رسانه‌های معاند با نظام جمهوری اسلامی داده بود تا سیستم نظارت بهداشتی کشورمان را ناکارآمد جلوه دهند .

وی با بیان اینکه امروز هم که ویروس کووید-۱۹ جامعه جهانی را درگیر کرده جهت تهیه واکسن آن از ۶ مرحله لازم ۳ مرحله متکی به نقش و مداخله سازمان دامپزشکی کشور است، گفت: امروز بخش مهمی از فراورده‌های خوراکی مردم متکی به مراقبت و نظارت پیوسته و مسئولانه سازمان دامپزشکی و همکاران دامپزشکی در بخش خصوصی است .

در ادامه این آیین، «حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه کلانتری» مسئول سابق حوزه نمایندگی ولی‌فقیه نیز ضمن تاکید بر اهمیت سازمان دامپزشکی کشور، به ارائه گزارشی از اهم اقدامات انجام شده در حیطه حوزه عملکرد این دفتر اعم از فعالیت‌های فرهنگی، برگزاری نماز جماعات و مسابقات قرآنی و بازدید از عتبات عالیات پرداخت و در عین‌حال با توجه به وظیفه و رسالت نظارت شرعی بر فرایند ذبح دام و نظارت بر موضوع مهم حلیّت و پاکی گوشت مصرفی مردم گفت: ناظران شرعی این سازمان در کشتارگاه‌ها با وجود مشکلات خاص خودشان در زمینه معیشتی و... به صورت شبانه‌روزی به فرایند ذبح شرعی توجه دارند که امید است با مساعدت لازم دفتر نمایندگی ولیفقیه در وزارت جهاد کشاورزی به تسهیل امور خدمتی این عزیزان رسیدگی گردد .

«حجتالاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی» نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز در این آیین ضمن تشکر از دکتر ماکنعلی رئیس سازمان دامپزشکی کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور، با استناد به گزارش ریاست سازمان دامپزشکی کشور در اشاره به نقش کلیدی این سازمان افزود: چه بسیار از ناراضیان امروز جامعه که اگر بدانند سازمان‌هایی مانند دامپزشکی چه خدمات مهم و حساسی را ارائه می دهند، نگاهشان به نظام تغییر کند؛ کما اینکه به دلیل پنهان ماندن این خدمات مهم، بسیاری از افراد ناراضی که خودشان در وضعیت رفاهی خوبی هم هستند، قدر تلاش‌های صورت گرفته را بدانند و دست از مخالفت‌خوانی بردارند .

وی با بیان اینکه ترویج «فرهنگ شکرگذاری و سپاسگزاری» از دستورالعمل‌های جدید دفتر نمایندگی ولیفقیه در وزارت جهاد کشاورزی شده است، تصریح کرد: بطور نمونه اگر امروز ما به آسانی اینجا نشسته‌ایم و فرزندانمان با امنیت خاطر به مدرسه می‌روند و به منزل بر می‌گردند، این دستاورد را مرهون نعمتی هستیم که جمهوری اسلامی به مردم ما ارزانی داشته است .

تقوی در ادامه بحث خود در این زمینه که عمده مطالب اظهارات وی طی ۵۰ دقیقه سخنرانی‌اش در آیین تودیع و معارفه را دربر داشت گفت: در اهمیت بحث سپاسگزاری و شکرگذاری جا دارد همه کاندیداهای ریاست جمهوری، مجلس و شوراها، بجای راهکارهای غیراخلاقی مانند جمع کردن آرا با حمله به نارسایی‌های موجود در جامعه و سیستم موجود، با ارائه برنامه‌ها و توانمندی‌های خود از مردم رای بگیرند تا ذهنیت مردم نسبت به زحمتکشان در نظام جمهوری اسلامی مخدوش و آشفته نشود .

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی وجود مردمان نازنینی در کشورمان که با وجود تخریب دشمنان و دوستان نادان، در تقدیم فرزندانشان به عنوان شهید آن را شکر می‌گویند و افتخاری غرورآمیز می‌دانند را ستایش کرد و بابت آن شکرگذاری کرد .

تقوی در ادامه از مدیران سازمان دامپزشکی کشور خواست تا با توجه به تحولات محسوس دوران پساکرونا از جمله تغییر شرایط آموزش و همچنین تغییر وضعیت دیدارهای رهبری معظم نظام با امّت شیفته ملاقات با ایشان (که به صورت ویدیوکنفرانسی و مجازی شده است)، نسبت به خلاقیت در این زمینه و همچنین سایر نوآوری‌های علمی در عصر جدید اقدام کند .

«حجت‌الاسلام دکتر سید اسماعیل حسینی‌مقدم» مسئول جدید حوزه نمایندگی ولیفقیه در سازمان دامپزشکی کشور نیز ضمن تشکر از حجتالاسلام کلانتری جهت خدمات انجام شده و تاکید بر اینکه سازمان دامپزشکی کشور سازمانی فوقتخصصی است که دولت باید مشابه سایر سازمان‌های نظارتی و بهداشتی به آن توجه کند، تصریح کرد: از آنجا که جنس ماموریت ما در این سازمان با سایر سازمان‌های کشوری متفاوت است و به دلیل توجه به مقوله شرعی تامین غذای حلال و پاک برای مردم مبارک است، نیاز به انجام اقدامات جهادی و خستگی‌ناپذیر دوچندان است .

در پایان این آیین نیز متن حکم انتصاب حسینی‌مقدم و لوح سپاس از کلانتری قرائت شد و هدایایی به رسم یادبود به مسئول سابق حوزه نمایندگی ولیفقیه در سازمان دامپزشکی کشور اهدا شد .

لازم به ذکر است حجتالاسلام دکتر سید اسماعیل حسینی‌مقدم پیش از مسئولیت جدید، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم و مسؤول حوزه نماینده ولیفقیه در سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه بوده و دانشآموخته دکترای فقه و حقوق است .

 
 
 
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
6
25
در این سازمان فوق تخصصی چقدر به خوبی فاصله اجتماعی رعایت شده است!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
3
33
ظاهراً سازمانی که بنده در ان مشغول به کار هستم فوق تخصصی با عملکرد فوق حرفه ای است لیکن درآمد من با مدرک دکتری و شانزده سال سابقه کار کمتر از 300 دلار است و در حال حاضر برای خرید مایحتاج زندگی خود دچار مشکل هستم ای کاش به جای صحبتهای زیبا کمی به فکر وضعیت معیشت همکاران دولتی و خصوصی بودن ، حقوق و مزایا افراد شاغل در دامپزشکی نسبت به سایر دستگاهها ناچیز هست و انگیزه کار رو از همه سلب کرده البته در میان افرادی هستند که از راههای نامشروع درامدهای خوبی دارند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
سازمان دامپزشکی در خدمت کارمندان است نه دامپزشکان
فقط به ارتقای کارمندان خدماتی و اداری در این سازمان توجه کنید
دامپزشک 59
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
کاملاً موافقم، به جای اینکه به امور تخصصی اهمیت داده شود به امور اداری و تبلیغاتی بها داده می‌شود و از کیفیت کاسته می‌شود و ....... کیفیت نادیده گرفته می‌شود.
فکری هم به حال حقوقهای ناچیز کارمندان دامپزشکی کنید دیگر نفسی نمانده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
1
13
همکار گرامی جناب آقای دکتر ماکنعلی،مرحمت فرمایید در انتخاب واژه ها دقت لازم را لحاظ کنید. با احترام به همه همکاران متخصص و صاحب نظر از جمله خود شما،سازمان دامپزشکی یک سازمان فوق تخصصی نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
0
9
چون مدیران فیش های حقوقی نجومی می گیرن دیگر کارمندان جزء فراموش می شوند اصلا ریز می بیننشون یا اصلا نمی بینند وضعیت معیشتی پنج سال پیش مدیران سازمان و اداره کل ها و ... را با حال مقایسه کنید متوجه تمامی مسائل می شوید
سواره، خبر از حال پیاده ندارد
داستان ضرب المثل سواره، خبر از حال پیاده ندارد

در روزگارهای قدیم، مردی شتر سوار از بیابان خشک و داغ می‌گذشت. مرد سواره دلش می‌خواست هر چه زودتر به شهر برسد. اما راه طولانی بود و مقصد دور.

سواره رفت و رفت تا در پای تپه‌ای به مردی پیاده رسید. مرد پیاده خسته بود، به مرد سواره گفت: «برادر خسته‌ام! جان به دست و پایم نمانده، مرا هم سوار شتر کن و به شهر برسان.» خورجین قشنگی بر دوش مرد پیاده بود.

مرد سواره گفت: «این خورجین را بفروش و یک الاغ بخر». مرد پیاده لبخندی زد و گفت: «نمی‌توانم، این خورجین زندگی من است» و التماس کرد که او را هم سوار بر شتر کند. مرد سواره با اخم به مرد پیاده نگاهی انداخت و گفت: «شتر، بچه من است، طاقت ندارد و فقط یک نفر می‌تواند بر آن سوار شود».

مرد سواره این را گفت و به راهش ادامه داد. زمانی گذشت، مرد پیاده از خورجینش نان و خرمایی درآورد و خورد و به راه افتاد. در وسط راه به مرد سواره رسید. مرد سواره روی زمین نشسته بود و از گرسنگی و ضعف شکمش را گرفته بود.

مرد سواره گفت: «برادر گرسنه هستم. اگر ممکن است نان و آبی به من بده». مرد پیاده نیشخندی زد و گفت: «این شتر را بفروش و نان و خرما بخر و آن را بخور و سفر کن.»

مرد سواره لبخندی زد و گفت: «نمی‌توانم، این شتر یاور من است. مرا از این آبادی به آن آبادی می‌برد.» بعد با التماس به مرد پیاده گفت: «لقمه‌ای نان بده، خیلی گرسنه‌ام.»

مرد پیاده با اخم به مرد سواره نگاهی کرد و گفت: «خورجین من کوچک است، نان و خرما به اندازه یک نفر جا می‌گیرد و فقط یک نفر را سیر می‌کند!» مرد پیاده این را گفت و رفت.

زن و بچه‌های مرد سواره و مرد پیاده کنار دروازه شهر منتظر بودند تا آنها بیایند. اما همه با تعجب دیدند که شتر بی‌سوار می‌آید و خورجینی هم به دهان دارد. جوانان شهر در جست‌وجوی دو مرد به طرف بیابان به راه افتادند. راه زیادی نرفته بودند که به مرد پیاده رسیدند.

او خسته روی زمین افتاده بود. او را سوار بر اسبی کردند. کمی آن سوتر، مرد سواره هم از گرسنگی روی زمین افتاده بود. او را نیز سوار بر اسب به شهر بازگرداندند و از آن پس بی‌خبری سیر از گرسنه و سواره از پیاده باعث شد این ضرب‌المثل خاص و عام شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
1
10
واقعا درسته، وقتی گفته میشه فوق تخصصی، دیگه به بک متخصص در این سازمان روزی کمتر از دویست هزار تومان مزد داده نمیشه، امیدوارم همانگونه که به درستی آقای دکتر ماکنعلی بدنبال ارتقاء نقش سازمان و نشان دادن اهمیت فعالیت ها می باشد، فکری بحال دستمزد کارگری متخصصینش هم باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
2
12
یکی به من پاسخ دهد هزار و چهارصد سال با وجود همین فقه مردم ذبیحه بلاد اسلامی رو با فرض صحت عمل و حلال می خوردند. چطور شد یهو این داستان ذبح شرعی ایجاد شد؟ فتاوی علمای مقدم و سابق و کنونی مگر بر همین مبنا نیست که ذابح باید شرایطی داشته باشد و حین ذبح هم بسم الله بگه و ذبیحه رو به قبله و بریدن گردن هم مطابق دستور فقهی انجام شود. خوب این کاملا قابل آموزشه دیگه معادله چند مجهولی نیست که؟برای چی هر لحظه بخواهید به ذابح آموزش بدین و اینهمه آدم به استخدام بگیرید و هزینه تولید رو ببرید بالا.باور کنید مردم می فهمنن اینا بهونه است و هدف اشتغال طلبه هاست و اعزامهای خارج از کشور و ............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
0
8
حکیم جان پیگیری کن چند سال اخیر تفاوت حقوق و دریافتی های مستمر و غیر مستمرمدیران و کارمندان سازمان و ادارات کل استان ها و شهرستان ها چقدر است؟ همچنین اختلاف با سایر وزارتخانه مثل بهداشت؟ از مسئولین سازمان کسی پیگیرهست؟یا در خواب هستند چون خودشان نیاز مالی ندارن .......... کارمند میخواد پدرش در بیاد بزار در بیاد.
آیا تو این وضعیت اقتصادی مدیران فکری به حال کارمندان فقیر دامپزشکی می کنند. .................................
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
0
15
ای کاش به جای این جلسات فکری برای معیشت کارمندان و حق تسری و حق مطب می کردند. زندگی من به خاطر مشکلات مالی نابود شد.در شهرستان صدای ما به جایی نمی رسد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
0
13
این همه جلسات بی خاصل و هزینه بر از بهر چیست؟. .......... چندتا از این جلسات گرفته شده؟ بازده این جلسات چه بوده؟ سل،برسلوز،تب برفکی،بیماری سه روزه،LSD،PPRشاربن، هاری باز هم بگویم. ببخشید سقط جنین ها را فراموش کردم.
کدام تغیر .......... در فراوانی هریک از این بیماریها حادث شده؟فکر نمیکنید اگر بجای این همه جلسه غیر مفید که برگزار شده بود چند جلسه توسط افراد کار آمد پشت در های بسته گرفته شده بوذ وضع به این اسفناکی نبود؟.آقای حکیم مهر با نشان دادن این جلسات فقط نمک روی زخم آنها که .................... خانه نشین اند میپاشید.
دامپزشک سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
0
12
مدیران و مسئولین سازمانی فقط از واژه ها استفاده می کنند، کدام سازمان فوق تخصصی، کدام کارشناس خبره، فقط کافی است نگاهی به احکام و فیش های دریافتی همین کارشناسان داشته باشید، اغلب با سوابق بالای 20 سال دریافتی کمتر از 300 دلار در ماه دارند. تغییر حق محرومیت از مطب، ضریب 1.1، همترازی، تسری و .... واژه های هستند که هر از چندگاهی مسئولین سازمانی وعده پیگیری و اصلاح آنها را می دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
به خدا ما بیچاره شدیم. تو پول اجاره خونه و خرج زن و بچمون موندیم.تو فامیل آبرومون رفته میگن طرف این همه درس خونده دکتر شده پول نداره برا زن و بچش یه لباس بگیره....به کی بگیم دردمون رو؟ شمارو بخدا ب دادمون برسین........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
2
8
تو سازمان دامپزشکی یا باید مدیرکل باشی یا معاون مدیرکل، کارشناسان و کارکنان سیاهی لشکر و بدبخت و بیچاره.هشت گرو نه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
0
6
حکیم جان اگر تونستی حکم و دریافتی مدیران کل و کارمندان سازمان را بگیر بزار داخل سایت....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
1
5
مردم 1400 سال گوشت حرام خوردند کشور آبادتر بود این چند سال که گوشت حلال خوردن چه گلی به سر مردم و کشور زدند هر روز بیشتر فقیر و منزوی میشویم و فقط صحبت های قشنگ میکنیم وخبری از عمران و آبادی نیست و معضلات فرهنگی بسیار زیاد ؟؟؟؟؟
majid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
0
0
مگر بادلار نون میخری که حقوق را بادلار محاسبه میکنید. واقعا ناشکر هستید واین ناشکری عواقب خوبی نخواهد داشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
1
2
الحمدالله این انتصاب
نظر شما
ادامه