کد خبر: ۵۹۷۲۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: کلیه فعالیت‌های مرتبط با پرورش آبزیان و همچنین برداشت آب شرب به دلیل آلودگی تا بررسی دقیق شرایط آب، متوقف شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «فردوس کریمی» مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری ضمن اشاره به آلودگی آب منطقه رودخانه سرخون واقع در منطقه میانکوه با فرآورده‌های نفتی، گفت: برای پیگیری موضوع، روز یکشنبه 23 شهریور ماه سال جاری به همراه بخشدار منطقه از رودخانه سرخون بازدید کرده و شرایط را ارزیابی کردیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری در بیان جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به استان و بررسی مشکلات آبی به منظور پیگیری مشکل آلودگی نفتی در منطقه میانکوه که باعث آلوده شدن آب شرب مردم منطقه و همچنین ضرر و زیان به سایت‌های پرورش ماهی منطقه شده بود، تصریح کرددر اسرع وقت جلسه‌ای پیرامون وضعیت موجود منطقه با شرکت توزیع فرآورده های نفتی برگزار می‌کنیم تا به مشکل نشت نفت به آب شرب مردم میانکوه رسیدگی شود.

کلیه فعالیت‌های کشاورزی و تامین آب شرب، متوقف شده است

وی، در تشریح اقدامات شرکت آب منطقه‌ای، افزود: شرکت نفت، دانشگاه تبریز را به عنوان مشاور مطالعاتی انتخاب کردیم تا موضوع آلودگی نفتی را بررسی کنند و نتایج بررسی را به ما اعلام نمایند.

کریمی، با اشاره به مسئله آلودگی آب‌های زیرزمینی، چشمه‌ها و منابع  آبی سرخون، بیان کردکلیه فعالیت‌های مرتبط با پرورش آبزیان و همچنین برداشت آب شرب به دلیل آلودگی تا بررسی دقیق شرایط آب، متوقف شده است.

پساب آلوده به آمونیاک پتروشیمی لردگان، عامل آلودگی آب منطقه

لازم به تاکید است، به استناد جزئیات مطرح شده از آلودگی آب مناطق استان چهارمحال و بختیاری، پساب حاصل از فعالیت پتروشیمی لردگان، زمینه ورود آمونیاک به حوضه آبی را فراهم کرده و زمینۀ ایجاد مشکلات عدیده‌ای ازجمله، امراض پوستی و تلفات دامی را برای مردم به همراه داشته است.

به استناد اظهارات منابع محلی، ورود پساب شرکت پتروشیمی به حوضه آبی منجر به مرگ یک تن ماهی پرورشی، نابودی دست کم ۲۰ هکتار شالیزار، تلف شدن ۴۵ راس دام سبک و آسیب جسمی به کشاورزان منطقه شده است.
 
 
نظر شما
ادامه