کد خبر: ۵۹۷۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: عارضه «کانی‌بالیسم» هیچ عارضه ای برای انسان ندارد و انتشار کلیپ های ساختگی در این خصوص باید بررسی شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر شهرام موحدی» با اشاره به کلیپ پخش شده در فضای مجازی که ترس از خرید گوشت مرغ را در بین شهروندان اصفهانی پدید آورده است، اظهار داشت: انتشار این چنین کلیپ‌هایی که بعید به نظر می‌رسد در داخل کشور تولید شده باشد نشان از قصد بیمارگونه منتشر کننده است.

وی افزود: این وظیفه پلیس فتا است که با سازندگان ومنتشر کنندگان این ویدئوهای ساختگی در فضای مجازی برخورد کند چراکه انتشار این قبیل کلیپ‌ها خبر از حیوان آزاری می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با مذمت انتشار کلیپ‌هایی که در فضای مجازی و به علت فقر سواد رسانه‌ای می‌تواند موجب تشویش اذهان عمومی شود، تصریح کرد: آنچه مشخص است این کلیپ با مقاصد غیراخلاقی تولید شده است.

موحدی با اشاره به عارضه «کانیبالیسم» در طیور گفت: این بیماری «همخواری» در طیور رفتاری پرخاشگرانه است که در میان ماکیان رخ می‌دهد. در این بیماری، پرنده بیمار با نوک زدن به پرنده دیگر سعی می‌کند تخلیه روانی شود و سایر پرندگان هم با تقلید این رفتار به همنوع خواری می‌پردازند.

وی عواملی که منجر به عارضه «کانیبالیسم» در طیور می‌شود را برشمرد و افزود: تراکم بالای پرندگان به ویژه در قفس، جیره غذایی نامناسب، دما و نوردهی غیراستاندارد و حتی وجود انگل و شپش منجر به این عارضه خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به حساسیت طیور به رنگ قرمز گفت: در مرغداری‌های سنتی این مساله مدیریت می‌شود و مرغ زخمی از میان بقیه مرغ‌ها جمع آوری می‌شود و در واحدهای مرغداری صنعتی که مدیریت این مورد به نحو احسن انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در کلیپ منتشر شده در فضای مجازی مرغی به تصویر کشیده می‌شود که یک سوم بدن آن خورده شده و هنوز زنده است و توسط سایر مرغ‌ها نوک زده می‌شود ناشی از ساختگی بودن این فضاست.

موحدی با تاکید بر اینکه در واحدهای مرغداری عارضه «کانیبالیسم» کاملاً تحت کنترل و مدیریت است، تصریح کرد: این عارضه به هیچ عنوان از دام به انسان منتقل نمی‌شود و پرنده‌های زخمی در کشتارگاه به طور کامل جدا می شوندو از چرخه مصرف دور می‌شود.

وی تاکید کرد: شهروندان با طیب خاطر از فراورده‌های طیور و دام استفاده کنند و چنانچه مسأله‌ای در ارتباط دام و طیور سلامت انسان را به خطر بیندازد از طریق اداره کل دامپزشکی استان اصفهان به عنوان مرجع ذ ی صلاح در حوزه تضمین سلامت فراورده‌های خام دامی، اطلاع رسانی می‌شود.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
0
2
عالی بود....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
0
0
مصاحبه خوبی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
0
0
خدا را شکر شما را داریم دکتر جان،
من که بلد نبودم. مرسی.
نظر شما
ادامه