کد خبر: ۵۹۷۷۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر

 

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:

افرادی علاقه دارند که گربه را به عنوان حیوان خانگی داشته باشند، اما نگهداری آن می‌تواند سلامت فرد را به خطر بیاندازد.

گربه یکی از حیواناتی است که نگهداری آن می تواند در منزل با سختی‌هایی همراه باشد و سلامت شما و اطرافیانتان را به خطر بیاندازد.

در قدم اول لازم است بدانید طبق تبصره ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان‌ها نگهداری هر گونه حیوان اعم از اهلی یا وحشی ممنوع است و سایر ساکنین در صورت مشاهده گربه یا هر حیوان اهلی و غیر اهلی حق شکایت دارند؛ بنابراین باید توجه داشته باشید که در قوانین آپارتمان نشینی درباره این موضوع سختگیری جدی می‌شود، پس اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید باید فکر نگهداری حیوان را در منزلتان فراموش کنید.

«سارا فرشادی» کارشناس جانورشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه نگهداری گربه در خانه می‌تواند سبب بروز بیماری‌هایی شود، اظهار کرد: نگهداری گربه در منزل و تماس آن با افراد شاید به ظاهر جذاب و بدون دردسر باشد، اما بیماری‌های مشترکی بین انسان و گربه وجود دارد که سبب ایجاد مشکلاتی برای افراد خواهد شد.

او در ادامه بیان کرد: افرادی که در منزلشان گربه دارند باید از سلامت حیوانشان اطمینان کافی داشته باشند و باید به طور مداوم آن را برای معاینه به دامپزشک ببرند.

این جانورشناس با اشاره به اینکه بیماری‌های پنهانی در پنجه‌های گربه وجود دارد، گفت: باکتری‌هایی در پنجه گربه وجود دارد که می‌تواند در صورت تماس با انسان، به او منتقل شود که با علائمی، چون بزرگ شدن غدد لنفاوی، تب و لرز یا عفونی شدن محل زخم بروز پیدا کند. جالب آن که باکتری این بیماری خود گربه را دچار بیماری نمی‌کند.

فرشادی با اشاره به اینکه نگهداری گربه می‌تواند سلامت کودکان را نیز به خطر بیاندازد، تصریح کرد: کودکان به‌دلیل این که تماس بیشتری با گربه‌ها دارند بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند، بیماری به درمان دارویی نیاز ندارد، ولی اگر علائمی مانند آنفلوآنزا، تب شدید، تهوع و استفراغ، ضعف و کاهش اشتها، تورم غدد لنفاوی همراه با درد شدید و دانه‌های ریز پوستی در بیمار ایجاد شود، حتما نیازمند درمان است.

نگهداری حیوان خانگی همچون گربه، شاید به ظاهر جذاب باشد، اما درکنار بیماری‌هایی که ممکن است به انسان منتقل شود، هزینه‌های بالا و هنگفتی هم برای نگهداری خواهد داشت.

 

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
سامان بابایی نیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
3
6
درود وقت بخیر
این حجم از اطلاعات غلط در یک جا من ندیده بودم .
قطعا منابع مطالعاتی شما کاملا غلط و اشتباه است . لطفا خرافات تحویل جامعه ندهید . سپاس
گربه زیبای من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
2
3
لطفا خودت ........... هم مورد بررسی قرار بده بعد در مورد حیوانات.آفرین
ساناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
2
2
با چه علمی این حرف رو میزنن این خانم چندین سال من خودم دارم با گربه زندگی میکنم و اطرافيانم همه گربه دارن هیچ کدوم از این .........تي رو که این خانم جانور شناس فرمودن رو هم مشاهده نکردیم خواهشا یه مطلب رو کپی نکنید نزارید تو وبلاگتون تو همه جای دنیا مردم حیوون خانگی دارن سگ و گربه و خرگوش هیچ مشکلی براشون پیش نمیاد ولی تو ایران همش در مورد چیزای عجيب و غریب حرف میزنن بسه دیگه تا کی خرافه پرستی چی از چون این بیچاره ها ميخواين کرونا حق ادماي حیوان ستیزی مثل شماهاست
احمدپناه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
2
2
متاسفم که اجازه چاپ چنین مطلبی که نه تنها حیوان ستیزانه اس بلکه راه همسایه آزاری رو جلوی پای آدمهای فضول میزاره
...
اگه تو کوچه به حیون غذا بدی باید جوابه صد نفرو بدی حالا طرف حیونو برده تو خونه اش ام باید بیاد جواب بده بازم
...
تمام دنیا تو خونه هاشون گربه نگه می دارن و پیش هر دامپزشکی ام بری بهتون میگه که بیماریهای گربه به انسان منتقل نمیشه
...
من خودم بیست ساله گربه خیابونی میارم درمان میکنم و نگه می دارم چطور تا حالا مریض نشدم
...
لطفا این مطلبو حذف کنید
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
1
4
این خبر درست هست، اسم این باکتری بارتونلا هنسلا هست که باعث بیماری موسوم به خراش گربه در انسان میشه و سالهاست که شناخته شده، این باکتری به طور طبیعی در بدن گربه ها وجود داره و برای خودشون بیماریزا نیست.
پاسخ ها
معصومه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
بله دقیقا
ولی این رو هم بفرمائید ک کوچیکترین خطری نداره و اگرهم ایجاد بشه مشکلی محسوب نمیشه
فک نمیکنم بیماری خراش گربه هیچ کجای دنیا خطر محسوب بشه
عادل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
در هر صورت یک بیماری منتقله از گربه ها هست که می تونه انسان رو آلوده بکنه، بیماریش مزمن هست و درمان خاصی هم نداره
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
پس من الان باید خود خوده باکتری مزمن شما باشم دیگه!! آقای باکتری میشه لطفا بفرمایید اسم اون بیماریتون رو گوگل کنید بررسی کنید ..............؟ خیلی طرف ضعیف باشه جوش یا قرمزی خراش ایجاد میشه که با آنتی بیوتیک خوب میشه .لطفا دفه دیگه برای عرض ...... یه گوگل کنید شاید بقیه مثه خودتون نباشن برن تحقیق کنن اونوقت همه کامنت هاشون میشه مثه من به شما.روز بخیر مزمن
دامپزشک سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
0
0
بر اساس تبصره ماده 3 " گذاردن میز و صندلی و هر نوع اشیاء دیگر و همچنین نگاهداری حیوانات در قسمت های مشترک ممنوع است" مگر افرادی که حیوان خانگی دارند اقدام به نگهداری آنها در مشاعات می کنند مگر اینکه از نظر این خانم به اصطلاح "کارشناس جانورشناسی " درون منزل بعنوان مشاعات می باشد
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
چقدر زشت که همگی باهم یک خبر سراسر دروغ رو تیتر می کنید. یعنی زحمت یه جستجوی ساده رو هم ندادید به خودتون ببینید این خانم به اصطلاح کارشناس اصن وجود خارجی داره؟ اصن جستجو کردید ببینید این انسانه یا توهم؟ باعث خجالته ................
نظر شما
ادامه