کد خبر: ۵۹۷۸۰
 

گروهی از دانشمندان چینی ادعا کردهاند که انتقال ویروس عامل بیماری  COVID-19 از طریق غذا را به اثبات رسانیدهاند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور، سرویس دامپزشکی این کشور بار دیگر نشانههایی از وجود ویروس عامل این بیماری در گوشت مرغ منجمد تولیدی در برزیل یافته است.

این اظهارات تحت شرایطی مطرح شده است که ویروسشناسان و اپیدمیولوژیستهای اروپایی با اظهار استدلالهایی اذعان میکنند که ویروس عامل بیماری  COVID-19 از طرق غذا و یا بستهبندیهای آن منتقل نمیشوند. با این حال، محققان دانشگاه کشاورزی جنوب چین در گوانگژو و آکادمی علوم کشاورزی چین در استان گوانگدونگ این نکته را به اثبات رسانیدهاند که این عامل بیماریزا را از ماهی قزلآلا در دمای ۴+ درجه جدا کردهاند و بنابر تحقیقات به عمل آمده توسط این تیمها، ویروس فوق به مدت هشت روز در این دما زنده باقی میماند .

ارزیابیهای صورت پذیرفته حاکی از آن است که تحویل محمولههای کالایی گوشت مرغ از برزیل به چین، حدود یک هفته به طول میانجامد .

این گروه از محققین بر این باورند که تنها بهرهگیری از حرارت در حین عملیات فرآوری محصولات طیور میتواند این ویروس را از بین ببرد.

این اظهارات تحت شرایطی مطرح شده است که روز گذشته فیلیپین ممنوعیت واردات گوشت مرغ از برزیل را که پیش از آن از بیم آلودگی بستهبندیهای این محصولات با ویروس عامل  COVID-19 وضع شده بود را لغو نمود .

حال بایستی منتظر ماند و دید که واکنش مقامات برزیلی به انتشار این خبر چه خواهد بود.

 

نظر شما
ادامه