کد خبر: ۵۹۸۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان گفت: سه اسید آمینه متیونین، لیزین و ترئونین که به عنوان افزودنی در جیره های مرغ گوشتی استفاده می شود، از سال گذشته تاکنون سه برابر افزایش قیمت داشته است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از  شبستان، «دکتر غلامرضا محرابی» در ستاد تنظیم بازار استان گلستان اظهار کرد: در جیره غذایی پرورش مرغ گوشتی از سه اسید آمینه متیونین، لیزین و ترئونین استفاده می شود که همه این اسیدهای آمینه به صورت واردات به کشور تأمین می شود.

 مدیرکل دامپزشکی استان گلستان ادامه داد: قیت اسید آمینه میتونین در شهریور سال گذشته 23 هزار تومان بود که امروز به 77 هزار تومان افزایش یافته و 235 درصد افزایش قیمت داشته است.

محرابی بیان کرد: قیمت اسید آمینه لیزین نیز از 9 هزار و 500 تومان به 33 هزار و 500 تومان رسیده است و همچنین اسید آمینه ترئونین از 22 هزار تومان به 62 هزار تومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: واکسن های دوگانه نیوکاسل و آنفلوانزا قیمت هر ویال آن 164 هزار و 280 تومان در شهریورماه سال گذشته بود که امسال به 627 هزار تومان رسیده است.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان به افزایش قیمت واکسن نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر واکسن های خارجی واکسن های داخلی نیز افزایش قیمت داشته است و در بحث داروهای بخش دام و طیور نیز این افزایش قیمت ها را شاهد هستیم.

 محرابی ابراز داشت: داروهای جدید، مکمل ها و ویتامین ها نیز افزایش قیمت را نشان می دهد و افزایش این قیمت ها باعث می شود که دو هزار تومان بر قیمت تمام شده بیفزاید.
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
0
2
تازه بعد از اين همه بي تدبيري سازمان در ارسال كالاهاي دامپزشكي به گروه ٢ كه قيمت نيمايي آن انتها ندارد و باز است و هر روز ١٢٠٠تومان روي آن ميرود سازمان با عدم درك انحصارطلبي و با دخالت بي مورد در امور بازرگاني صنعت اصرار بر حفظ تعرفه هاي بالاي ٣٢ و ٢٠٪؜ به نفع توليدكننده و نه مرغدارو دامدار بيچاره دارد. تا كي بايد صنعت چوب بي تدبيري اشخاص دولتي كم اطلاع از وضعيت بازار را بخورد ؟؟؟؟به بهانه حمايت از يكسري مونتاژكار نه توليدكننده واقعي مرغ و تخم مرغ و شير و عسل...تا كي بايد به مصرف كننده و توليدكننده واقعي پروتئين كشور اجحاف كرد؟؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
0
0
جناب مدیر کل افزایش شدید قیمت علوفه و کاهش قیمت دام را هم به عرایضتان اضافه کنید.خواهید دید که فاتحه ی دامداری در کشور خوانده شده.صنعتی که بعد از نفت دومین سرمایه ی ملی است.البته صنعت نفت دولتی ولی دامپروری خصوصی است.
نظر شما
ادامه