کد خبر: ۵۹۸۵۹

پسر بچه ۸ ساله سردشتی در اثرحمله سگ‌های ولگرد زخمی و راهی بیمارستان شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «روژان قادری» مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: عصر دیروز در پی تماس شهروندان با ‏سامانه ۱۱۵ فوریت‌های پزشکی مبنی بر حمله سگ‌های ولگرد به یک پسر بچه ۸ ساله در منطقه گرده سور ‏سردشت، فرد زخمی سریعا جهت مداوا به بیمارستان امام خمینی (ره) انتقال یافت.

او ‏‎ ‎افزود: به گفته شاهدان عینی بیش از ۱۰ قلاده سگ ولگرد به این پسر بچه حمله‌ور شدند و وی را از نواحی ‏سر و صورت، گردن، دست و ناحیه شکم به شدت زخمی کردند

قادری تصریح کرد: کادر درمان این بیمارستان بلافاصله برای پیشگیری از بیماری هاری و درمان کودک ‏زخمی شده اقدامات درمانی را آغاز کردند.

او بیان کرد: با توجه به زخم‌های عمیق و متعدد ایجاد شده در بدن کودک علاوه بر تزریق واکسن پیشگیری از ‏هاری، اقدامات درمانی و مراقبت‌های بالینی نیز آغاز شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت ‏با اشاره به‎ ‎وخیم بودن اوضاع پسر زخمی شده، اظهار کرد: وی از اتاق ‏عمل خارج شده و در بخش سی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه بیهوش است.

قادری با بیان اینکه متاسفانه بیماری هاری درمان نداشته و در صورت ابتلا فرد صد در صد محکوم به مرگ ‏خواهد شد و در حال حاضر تنها راه درمان آن واکسن پیشگیری از هاری می‌باشد، به شهروندان توصیه کرد، ‏ضروری است شهروندان در صورت مواجهه و گزیدگی توسط هر نوع حیوان چهار پا اعم از اهلی و وحشی و ‏در هر ساعت از شبانه روز به مراکز درمان و پیشگیری مراجعه کنند.

 
نظر شما
ادامه