کد خبر: ۵۹۸۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فرایند ثبت نام برای دریافت وام‌های دانشجویی از نیمه مهرماه آغاز می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رکنا، «ناصر مطیعی» اظهار داشت: برنامه ریزی صندوق رفاه دانشجویان برای ثبت نام وام های دانشجویی از نیمه مهرماه است. با این حال زمان بندی ثبت نام وام ها به دانشجویان اعلام می شود.

وی با بیان اینکه همه دانشجویان متقاضی می توانند از انواع وام ها در سال تحصیلی جدید استفاده کنند، گفت: اولویت با برطرف کردن نیازهای دانشجویان ورودی قدیم است و برای دانشجویان ورودی جدید در زمان مشخصی تصمیم گیری می شود.

رییس صندوق رفاه دانشجویان با یادآوری اینکه ۲۲ نوع وام این صندوق به پنج گروه وام تحصیلی، شهریه، ضروری، مسکن و ویژه دانشجویان دکتری تقسیم شده است، تاکید کرد: در این تقسیم بندی هیچ کدام از ۲۲ وام های گذشته حذف نشده است بلکه این وام ها با دسته بندی منظم تری به دانشجویان تخصیص می یابد.

مطیعی خاطرنشان کرد: وام تحصیلی سال گذشته ۶۰۰ هزار تومان بود که در بازنگری های صورت گرفته مبلغ آن به یک و نیم تا ۲ میلیون تومان و وام ضروری از یک میلیون به ۲ میلیون تومان افزایش یافته است.

وام خرید لپ تاپ نداریم

رییس صندوق رفاه دانشجویان همچنین درباره کمک هزینه خرید لپ تاپ برای آموزش های الکترونیکی دانشجویان در بحران کرونا، تاکید کرد: صندوق رفاه دانشجویان وام خرید لپ تاپ ندارد و در این زمینه هم هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده است؛ وام ضروری که در یکی از عناوین پنجگانه وام های صندوق رفاه دانشجویان قرار دارد، برای این امر اختصاص یافته است؛ دانشجویان در صورت نیاز به خرید لپ تاپ می توانند از این وام بهره ببرند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از دانشجویان رشته های هنر، دامپزشکی یا مهندسی که به ابزارهایی برای تحصیل خود نیازمند هستند، از این وام ضروری استفاده می کنند.

مطیعی گفت: صندوق رفاه دانشجویان توانایی پرداخت مبلغ لپ تاپ را به دانشجویان ندارد اما وام ضروری به دانشجویان متقاضی برای خرید این ملزومات اختصاص می یابد. یک سهمیه وام در کل برای هر دانشگاه تعیین می کنیم و ممیزی اولویت بندی این وام ها، معاون دانشجویی هر دانشگاه است.

مشاور وزیر علوم درباره اولویت دانشجویان مقاطع مختلف در خصوص پرداخت وام دانشجویی، اظهار داشت: صندوق رفاه دانشجویان در این مورد هیچ اولویت بندی ندارد اما ممکن است دانشگاهی دانشجوی دکتری خود را در ارائه وام به دیگر دانشجویان اولویت بدهد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
0
2
دارید به گدا صدقه می دید
لاوچاک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
0
1
واقعا مردم ما چیزی جز احمق نیستن من سر دستشونم که به خودم اجازه دادم همچین مطلبی رو بخونم
خاک تو سرمون ، خاک بر سر مملکتی که با دو تومن بخاد لب تاب پنجاه تومنی بخره، خاک بر سر کسی که شش تومن خرج کنه تا ضامن دو تومن بشه ، خاک بر سرمون که دانشجوی جامعه ای هستیم که فکر کردن دانشجو وام دو تومنی سیرش میکنه ،
واقعا خجالت نمیکشید ، اصن ایشون نماینده وزیر بی سواد ، سایت حکیم مهر از نوشتن این خبر این اطلاع رسانی خجالت نکشیدید، این طنزارو از کجا میارید میزارید ، شش سال عمرمون که هدر دوسال سربازی نوکریتونو میکنیم که بعدشم با منت بیایم ب پانون بیفیتم که کار بهمون بدید.
من افسوس میخورم بابت تمام جوون هایی که دارن بدنیا میان و آیندشون بدست یه مشت آدمی میفته که تا شش بلد نیستن بشمرن .
به امید اینکه یه روز همه بمیرم و این روزارو نبینم
نظر شما
ادامه