کد خبر: ۵۹۸۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

دامپزشک اصلی اداره حیات وحش و پارک‌های ملی بوتسوانا اعلام کرد: علت تلف شدن گروه بزرگی از فیل‌ها که به طرز مرموزی در بوتسوانا از بین رفته بودند، یک باکتری سمی در آب راکد بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، تحقیقات در مورد صدها لاشه فیل پیدا شده در دلتا اوکاوانگو، دلتای رودخانه داخلی رود بوتسوانا نشان داد که این حیوانات سیانوباکتری، یک باکتری سمی طبیعی که با گرمای هوا در منطقه ارتباط دارد را بلعیده بودند.

دامپزشک اصلی اداره حیات وحش و پارک های ملی بوتسوانا گفت: آزمایش‌های انجام شده روی فیل‌ها این باکتری‌ها را در همه لاشه‌ها پیدا کرده است.

وی افزود آخرین آزمایشات ما نشان داده است که نوروتوکسین‌های سیانوباکتریال که باکتری‌های موجود در آب‌ هستند، دلیل این مرگ و میرها هستند

یک تیم چندملیتی از محققان در ابتدا در مورد باکتری‌های عامل این مرگ و میر تردید داشتند زیرا فیل‌ها تمایل به نوشیدن آب از وسط چاله‌های آبی دارند در حالی که سیانوباکتریوم نزدیک به لبه چاله‌ها تشکیل می‌شود

از این رو دامپزشک اصلی این تحقیقات خاطرنشان کرد که مرگ فیل‌ها در منطقه با پایان فصل خشکسالی همزمان شده و به تمام سوالات پیرامون این رویداد پاسخ کامل داده نشده است.

بنا بر گزارش واشینگتن اگزماینر، وی افزود ما هنوز باید به بسیاری از سوالات پاسخ دهیم از جمله اینکه چرا فقط فیل‌ها و چرا فقط در آن منطقه تلف شده‌اند. ما تعدادی فرضیه داریم که در حال بررسی آن‌ها هستیم.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
0
0
الان یه چندتا شکار چی پیدا میشه میگه اقا ما سم ریختیم تو رودخانه چون به ما مجوز شکار ندادن
مثل جریان پرندگان شمال
نظر شما
ادامه