کد خبر: ۵۹۹۰۸

رئیس اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در 6 ماهه نخست سالجاری به بیش از 9 هزار مراجعه کننده در استان خدمات درمانگاهی ارائه شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، «دکتر فرزانه افری» در گفتگویی در خصوص عملکرد 6 ماهه اداره دارو و درمان دامپزشکی استان اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال 99 به 9 هزار و 339 مراجعه کننده در سطح استان توسط دامپزشکان بخش دولتی و خصوصی تحت معاینه، معالجه و یا عمل جراحی قرار گرفتند.

دکتر افری افزود: در شش ماه گذشته تعداد 4 هزار و 472 راس دام و 6 هزار و 968 قطعه طیور در بخش دولتی و تعداد 909 هزار و 796 راس دام و همچنین 5 میلیون و 872 هزار قطعه طیور در بخش خصوص تحت معالجه قرار گرفتند.

رئیس اداره دارو و درمان دامپزشکی استان بوشهرتصریح کرد: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و بررسی توزیع اقلام دارویی که با ارز دولتی وارد کشور می شوند بازدیدهای مکرر از مراکز انجام شد و در این مدت تعداد 788 مورد بازدید و رصد و پایش دارو و واکسن از مراکز پخش دارو ، داروخانه ها، مراکز مایه کوبی، کارخانه خوراک دام و طیور و دامداریها و مرغداریها و همچنین 70 مورد بازید مشترک نیز به همراه ادارات صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات بعمل آمده است.

وی در خصوص تعداد صدور پروانه های جدید در 6 ماه گذشته و همچنین تعداد مراکز فعال بخش خصوص در استان بوشهر نیز گفت: از ابتدای سال تا کنون  2 پروانه نیمه وقت و یک پروانه تمام وقت اشتغال به امور درمانی و یک پروانه داروخانه جدید صادر شده و در مجموع و در حال حاضر تعداد 9 پروانه تمام وقت، 22 پروانه نیمه وقت اشتغال درمان، 3 درمانگاه دام تمام وقت، مرکز مایه کوبی (واکسیناسیون)، 2 آزمایشگاه، 12 داروخانه، یک آزمایشگاه همکار و 4 مرکز پخش دارویی در استان بوشهر فعال هستند.

دکتر افری اشاره کرد : طی شش ماه گذشته یک مورد داروی خارج از چرخه و ضوابط اجرایی ضبط و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

رئیس اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان بوشهر اذعان داشت: تمامی مراکز در سامانه دارویی ثبت و اهراز هویت شده و ملزم به ثبت داروها در سامانه دارویی سازمان دامپزشکی کشور هستند.

این مقام مسئول گفت: در اواسط شهریور ماه جلسه ای (بصورت ویدئو کنفرانس) در خصوص تامین و توزیع دارو با مدیران بخش خصوصی برگزار شد.

وی در پایان به دامداران توصیه کرد از خرید و مصرف بی رویه دارو بدون مشورت با دامپزشک و همچنین خارج از چرخه خودداری و زمان دریافت دارو به تاریخ تولید و انقضاء و نحوه مصرف آن توجه داشته باشند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف از مراکز یاد شده شبکه دامپزشکی شهرستان را مطلع نمایند.

 
نظر شما
ادامه