کد خبر: ۵۹۹۱۵

فـرمــانـدار شهرستان نیر در دیدار مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل که روز سه شنبه مورخه 1/7/99 در محل فرمانداری این شهرستان انجام شد، با بــیان اینکــه دامپزشکی ارگانی حیاتی در تأمین امنیت غذایی و سلامت عمومی جامعه است و باید تقویت شود، گفت: از هر گونه اقدامی در راستای تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم حمایت می کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی اردبیل، «شجاع اقبالی» ضمن تبریک انتصاب دکتر تکلوی به سمت مدیر کل دامپزشکی استان گفت: خدمات ارزنده دامپزشکی موجب افزایش اعتماد عمومی و احساس امنیت غذایی مردم شده است.

فرماندار نیر افزود: از نزدیک با برخی از فعالیت های دامپزشکی در منطقه آشنایی کامل داشـته و بـــه مشکلات و مسائل دامپزشکی و حجم فعالیت های این اداره کل واقفــم و شخصــاً پیگیر مسائل دامپزشکی بـوده و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد و تا جائیکه در توان باشد کمک حال دامپزشکی هستم.

بدون تردید موجودیت دامپزشکی وابسته به تولید کنندگان و بهره برداران است

در این دیـدار مدیرکل دامپزشکی استان به بخش کشاورزی و دامپروری و صنعت دام و طیور به عنوان محور مهم اقتصادی استان اشاره کرد و با تأکید بر پتانسیل و ظرفیت بالای دامپروری در منطقه نیر و سهم قابل توجه شهرستان در پرورش دام، طیــور و آبزیان و فراورده های خــام دامــی مــرتبــط بــا آن به عنوان ظرفیت بزرگ اشتغال خاطر نشان کرد بدون تردید موجودیت دامپزشکی وابسته به تولید کنندگان و بهره برداری است و باید از این ظرفیت ها بخوبی استفاده کنیم.

«دکـــتر بهلـــول تکلــوی» ادامــــه داد: تمام تلاش خویش را بکار گرفته ایم تا بتوانیم ضمن حمایت حداکثری از تولید کنندگان بویژه تولید فراوردههای خام دامی سالم و بهداشتی زمینه توسعه اقتصاد و تحقق اهداف جهش تولید را فراهم نماییم.

وی با بیان اینکه مهمترین شرح وظایف دامپزشکی در سه محور تأمین سلامت غذا و امنیت غذایی، بهداشت و سلامت عمومی جامعه و حفظ و حراست از جمعیت دام و طـــــــــیور معنی پیدا می کند، به وجود بیش از 850 نوع بیماری مشترک بین انــسان و دام اشاره کرد و گفت دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با این بیماریها قرار دارد و تا اتفاقی در زمینه شیوع و رخداد این بیماریها در جامعه نیفتد اهمیت و حساسیت کار دامپزشکی مشخص نمی شود.

این مقام مسئول در دامپزشکی تصریح کرد اگر امروز به جرأت ادعا می کنیم که هیچ بیماری حادی در منطقه وجود ندارد به همت تلاش شبانه روزی همکاران خدوم دامپزشکی و تمهیدات انجام شده و اقدام پیشگیرانه این اداره کل است.

مدیر کل دامپزشکی استان در پایان بر لزوم حمایت بیشتر از دامپزشکی تأکید کرد و گفت تأمین و تقویت مالی مـــناسب دامپزشکی قــطعاً تأثیر شگرفی در ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی جامعه خواهد داشت.

نظر شما
ادامه