کد خبر: ۵۹۹۱۷

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان فارس با بیان اینکه نظارت کاملی بر روند کشتار و توزیع گوشت در استان صورت می گیرد، گفت: وجود هر گونه بیماری خطرناک دامی در استان فارس را تکذیب می کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از بازار، «دکتر منصور بستانیان» با بیان  اینکه بیماری در دام امری طبیعی است اظهار داشت: بسیاری از بیماری های دام امری طبیعی است و بصورت همیشگی وجود دارد و در مدت اخیر هیچگونه بیماری خاصی در دام مشاهده و گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه بیماری های همانند سل حیوانی یا بیماری های مشابه در هر زمانی در دام مشاهده می شود افزود: بسیاری از این بیماری ها با روند درمانی در دام ها کنترل و درمان می شود اما با نظارت کامل و صورت گرفته هیچگونه گوشتی بدون تایید دامپزشکی از کشتارگاه خارج نمی شود.

بستانیان با تاکید بر اینکه مراحل مختلف کشتار با نظارت تیم دامپزشکی صورت می گیرد تصریح کرد: مراحل دقیق نظارت از پیش از کشتار تا پس از کشتار دام و انتقال دام به مراکز فروش صورت می گیرد و مردم از این بابت می‌توانند بدون نگرانی محصولات را تهیه و استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه مطالب اعلام شده در فضای مجازی اکثرا بصورت شایعه مطرح و صحت ندارند افزود: توصیه می شود مردم خبرها را از طریق منابع معتبر و رسانه های رسمی دنبال کنند.

معاون سلامت دامپزشکی اظهار داشت: این اطمینان خاطر به مردم داده می‌شود که هر نوع گوشتی که با مهر و لیبل سلامت دامپزشکی عرضه می‌شود قابل استفاده است و جای هیچ‌گونه نگرانی ندارد.

 
نظر شما
ادامه