کد خبر: ۵۹۹۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با اشاره به اقدامات حفاظتی این اداره کل برای پیشگیری از سرایت طاعون نشخوارکنندگان در سطح مناطق تحت حفاظت، تاکید کرد که روند شیوع این بیماری، در فارس نزولی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس، «حمید ظهرابی» چهارشنبه دوم مهر گفت: در پی شیوع بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع توت سیاه بوانات، امکانات موجود برای مدیریت بحران به کار گرفته شد تا این بیماری در همان منطقه کنترل و از سرایت آن به سایر مناطق جلوگیری شود.

ظهرابی ادامه داد: بلافاصله پس از اولین گزارش ها از شیوع این بیماری، جلسات مدیریت بحران در مرکز استان و متعاقب آن در شهرستان بوانات برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ و با دستور دادستانی، منطقه شکار ممنوع توت سیاه به مدت یک‌ماه قرنطینه و ورود دام ممنوع شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس افزود: کارگروه مدیریت بحران در شهرستان‌های دارای احتمال شیوع بیماری تشکیل و جلسات متعددی در ارتباط با این موضوع در لامرد، بهرام گور، اقلید، داراب، لارستان و سایر شهرستان‌ها و مناطق مختلف برای پیشگیری از شیوع احتمالی این بیماری برگزار شده است.

ظهرابی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات، پایش منطقه و امحا لاشه‌های حیواناتی که به دلیل طاعون نشخوارکنندگان هلاک شده‌اند، برای پیشگیری از گسترش بیماری بود که با تلاش مضاعف و همکاری محیط بانان انجام شده است. این اقدامات با ضدعفونی آبشخورها و بسته شدن آبشخورهای مشترک با دام‌های اهلی همراه بود.

وی افزود: پایش زیستگاه‌ها و ضدعفونی کردن آبشخورها، بررسی مشترک شرایط دامداری های سنتی با ادارات دامپزشکی، حذف آبشخورهای مشترک دام و حیات وحش و اعمال محدودیت در چرای دام در چراگاه‌های مشترک در دیگر مناطق تحت مدیریت استان نظیر مناطق حفاطت شده هرمود لارستان و بهرام گور، پارک‌های ملی بمو، بختگان و قطرویه و منطقه شکار ممنوع کوه هوا لامرد و چاه نفت داراب پیگیری شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس خاطرنشان کرد که خوشبختانه تا امروز موردی از شیوع بیماری در بین حیات وحش مناطق حفاظت شده، پارک‌های ملی و مناطق شکار ممنوع فوق‌الذکر مشاهده نشده است.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امراله مهماندوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
0
0
چرا قرارگاه پلیس راه شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + اوز+ لامرد + مهر + فراشبند + خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان که در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته است مستقر شده باشد؟
چرا قرارگاه امداد رسانی هوایی (اورژانس هوایی) شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش+ اوز+ لامرد + مهر + فراشبند + خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم که هر دو در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته اند مستقر شده باشند؟
چرا اداره کل راه و شهرسازی شهرستان های جنوبی استان فارس (لارستان + گراش + اوز + لامرد + مهر + خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان که در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته است مستقر شده باشد؟
چرا …
چرا …
چرا …
چرا …
این که شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم محل استقرار ادارات کل خدمات رسانی به شهرستان های جنوبی استان فارس ( قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + اوز+ لامرد + مهر + فراشبند + خنج) می باشند اشتباه بزرگ غیر قابل جبرانی است چون از هر طرف که فاصله زمینی و هوایی بین شهر خنج مرکز شهرستان خنج تا شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم از مسیر راه جدید دیگ اشکن) + لارستان + گراش + اوز+ لامرد + مهر + فراشبند +خنج) را که محاسبه کنید از حدود 39 کیلومتر تا 49 کیلومتر می شود اما شهر لار مرکز شهرستان لارستان و شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم در گوشه ای از جنوب استان فارس با فاصله ای بیش از دویست کیلومتری شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + اوز+ لامرد + مهر + فراشبند + خنج) قرار گرفته اند. متاسفانه کسانی بر شهرستان های جنوبی استان فارس و استان فارس و کشور ایران حکومت می کنند که آسایش مردم عادی (اکثریت مردم) شهرستان های جنوبی استان فارس برایشان مهم نیست اگر بود به جای شهرهای لار مرکز شهرستان لارستان شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم بایستی شهرخنج مرکز شهرستان خنج به عنوان محل استقرار ادارات کل برای خدمات رسانی به مردم شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + اوز+ لامرد + مهر + فراشبند + خنج) قرار می گرفت.
نظر شما
ادامه