کد خبر: ۵۹۹۲۲

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: مردم مرغ‌های دارای وزن سنگین‌تر را می‌پسندند در صورتی که با افزایش وزن، از کیفیت آن کاسته می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «حسین ایران دوست» معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اظهار داشت: استاندارد تولید و مصرف مرغ با وزن بین ۱۴۰۰ تا۱۸۰۰ گرم است و به ازای هر کیلوگرم وزن، هزینه تولید افزایش و کیفیت گوشت آن کاهش پیدا میکند.

او ادامه داد: باید فرهنگ مصرف گوشت مرغ به سمت وزن استاندارد سوق پیدا کند، زیرا تولید و مصرف مرغ با وزن
۲ تا ۳ کیلوگرم غیراستاندارد است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان افزود: مردم جامعه ما نگاه خوبی به مرغ منجمد ندارند و بیشتر بدنبال مرغ گرم هستند در صورتی که کیفیت مرغ منجمد و گرم با هم تفاوتی ندارد و تنها مرغ‌های مازاد منجمد شده‌اند.

ایراندوست با اشاره به صادراتی بودن مرغ منجمد گفت: کشتارگاه‌های استان اصفهان از استاندارد بالایی برخوردارند و مرغ‌ها در دمای مناسبی نگهداری میشوند در حالی که دمای بیشتر فریزر‌های خانگی منهای ۱۸ درجه است.

او  اضافه کرد:مقدار زیادی مرغ همزمان با آغاز شیوع کرونا با نظارت شرکت پشتیبانی امور دام در استان اصفهان منجمد شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان کرد: برای کنترل بازار مرغ در طول سال باید در کنار برنامهریزی برای تولید، فرهنگ سازی در زمینه مصرف مرغ منجمد نیز انجام شود.تشکل‌های تولیدی باید تلاش کنند تا فرایند جوجه ریزی در طول سال آهنگ منظم و یکنواخت داشته باشد تا با مازاد تولید و کمبود تولید مواجه نشویم.

 
نظر شما
ادامه