کد خبر: ۵۹۹۶۰

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با تکذیب ادعاهای مربوط به معدوم‌سازی جوجه‌ها و فروش سهمیه سویا و ذرت دولتی در بازار آزاد، گفت: تولیدکنندگان بابت سود بیشتر، موجود زنده را از بین نمی‌برند و این‌گونه شایعه‌ها برای تخریب صنعت طیور است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «مرتضی رضایی» روز شنبه افزود: اکنون ۱۸ هزار واحد مرغداری در کشور فعال است که اگر یک یا دو واحد تخلفی انجام بدهند، نباید آن را به تمامی تولیدکنندگان تعمیم داد.

وی اضافه کرد: چنین شایعات بی‌اساسی باعث بدبینی مردم به یکدیگر و تولیدکنندگان و همچنین افزایش قیمت گوشت مرغ می‌شود که اقدام نادرستی است.

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولیدکنندگان وجدان دارند و موجود زنده را بخاطر اندکی سود از بین نمیبرند، اظهار داشت: در صورتی که چنین تخلفاتی توسط تعداد اندکی واحد تولیدی صورت گیرد به طور قطع این موضوع در حدی نیست که در بازار مرغ و قیمت آن تاثیر داشته باشد.

رضایی با اشاره به اینکه در ۱۲ روز اخیر شاهد کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار بوده‌ایم، تصریح کرد: اگر چنین تخلفاتی در سطح وسیع انجام شده است، پس این همه مرغ از کجا تامین و در فروشگاه ها و مغازه‌ها عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: گوشت مرغ به اندازه کافی تولید می‌شود و کمترین نوسان قیمت را در روزهای اخیر وجود داشته است.

خودخواری مرغ یک بیماری است

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی درباره انتشار فیلمی مبنی بر خودخواری طیور، گفت: خودخواری طیور یا بیماری «کانیبالیسم» یک بیماری روانی طیور است که در برخی واحدهای تولیدی ممکن است در اثر کمبود پروتئین، کمبود نمک، زیادی نور، کم خوراکی، کمبود تغذیه و اشتباه در روند پرورش رخ دهد.

رضایی انتشار فیلم مربوط به همنوع‌خواری مرغ ها را به دلیل مشخص نبودن زمان و مکان، غیرمستند دانست و افزود: این بیماری به هیچ وجه بیماری عفونی نیست که بخواهد آلودگی عفونی در سطح مرغداری‌ها ایجاد کند.

معدوم‌سازی جوجه در فروردین‌ماه تاثیری در قیمت فعلی مرغ ندارد

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی درباره ادعاهای مربوط به افزایش قیمت طیور در اثر معدوم سازی جوجه ها در ابتدای فروردین ماه امسال، گفت: معدوم‌سازی جوجه یک روزه در فروردین ماه امسال توسط تعدادی واحد تولیدی برای جلب توجه بود.

رضایی اظهارداشت: مدت زمان پرورش طیور گوشتی ۴۵ روز است، بنابراین تاثیری در قیمت فعلی گوشت مرغ ندارد.

به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر در فضای مجازی ادعا شده بود که بسیاری از مرغداری ها، جوجه ریزی می کنند تا سهمیه سویای دولتی را بگیرند. سپس جوجه‌ها را با گاز خفه می‌کنند و سویا و ذرت سهمیه‌ای را در بازار آزاد می‌فروشند که سود آن چند برابر بزرگ کردن جوجه‌هاست.

 

نظر شما
ادامه