کد خبر: ۵۹۹۶۸

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از ساخت کیت‌ تشخیص برای منشاءیابی ترکیبات مواد غذایی خوراک انسان و دام و طیور خبر داد و گفت: متاسفانه با وجود تایید و اخذ مجوز از ۴ ارگان دولتی تولید انبوه این محصول متوقف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسکانیوز، «سید مجتبی صادری» مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه این شرکت فعالیت خود را با هدف بر طرف کردن نیاز کشور از واردات کیت‌ها و خدمات آزمایشگاهی گرانقیمت از خارج و در دسترس قرار دادن انواع خدمات در تمام حوزه‌های زیست فناوری آغاز کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر این شرکت در لیست محصولات خود بیش از ۶۰ نوع از انواع کیت‌های تشخیصی و طبی را دارا است.

وی از ساخت  کیت‌ تشخیص برای منشاءیابی ترکیبات مواد غذایی برای خوراک انسان و دام و طیور خبر داد و گفت: با استفاده از این کیت می‌توان تشخیص داد که چند درصد گوشت و مواد افزودنی سالم یا تقلبی وجود دارد. این کیت‌ها برای محصولات تراریخته نیز کاربرد دارد.

صادری ادامه داد: ما مجوز تاییدیه این کیت را از وزارت بهداشت، سازمان استاندارد و جهاد کشاورزی و دامپزشکی دریافت کردیم؛ متاسفانه هیچکدام از این ارگان‌ها بعد از تایید رسمی اجازه تولید انبوه این کیت‌ها را نداند و معتقدند که در کشور چنین مرجعی برای نظارت وجود ندارد و این کار بین سازمانی است. حتی ما این موضوع را با سازمان حلال در میان گذاشتیم چرا که هم‌اکنون در  تولید برخی از کرم‌ها، مواد آرایشی و کپسول‌های ژلاتینی از ژلاتین خوک استفاده می‌شود، این در حالیست که با این کیت‌ها می‌توان جنس تقلبی را شناسایی کرد.

مدیرعامل یک شرکت‌ دانش‌بنیان با بیان اینکه برچسب زنی به مواد غذایی از سال ۱۹۹۰ میلادی اجباری شده است، گفت: اگر کسی بخواهد خوراک تراریخته در محصولات تولیدی داشته باشد باید در کنار برچسب‌زنی به این موضوع اشاره کند؛ اما وزارت بهداشت کشور این کار را اجبار نکرده است.

وی تأکید کرد: به دلیل نبود حمایت مسئولان تولید محصول در کشور متوقف شد. مشکلات ما این است که تمامی کسانی که در کمیته فعالیت می‌کنند تمام اینها واردکننده است.

 
نظر شما
ادامه