کد خبر: ۵۹۹۹۴

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل ساماندهی کشتارگاه‌های دام و طیور و ساماندهی قصابی‌های بین‌راهی را از اولویت‌های دامپزشکی استان دانست و خواستار حمایت مسوولان از جمله نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در این خصوص شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر بهلول تکلوی» روز دوشنبه در نشستی با فرماندار مشگین‌شهر افزود: با برنامه‌ ریزی های انجام شده نظارت بر کشتارگاه‌ های دام در اردبیل نیز تشدید می‌شود تا گوشت سالم به دست مردم برسد.

وی اظهارداشت: در حال حاضر حوزه امنیت غذایی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شده و انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه برنامه‌ریزی هدفمندی در این زمینه داشته باشد.

وی گفت: دامپزشکی استان برای بررسی و ریشه‌کنی بیماری‌های انگلی و بیماری‌های مشترک انسان و دام برنامه‌های مدونی در دست اقدام دارد.

فرماندار مشگین‌شهر هم در این جلسه گفت: مشگین‌شهر قطب اصلی تولید گوشت قرمز، سفید و آبزیان در استان اردبیل می‌باشد.

«اکبر صمدی» اظهارداشت: شهرستان مشگین‌شهر با دارا بودن بیشترین تعداد مرغداری‌ها و مزارع پرورش ماهیان سردابی نقش مهمی در تامین نیاز استان اردبیل و استان‌های همجوار دارد.

وی افزود: در زمینه احشام بزرگ و کوچک نیز این شهرستان علاوه بر دارا بودن احشام منطقه همه ساله بیش از ۱.۵ میلیون واحد دامی عشایر را نیز در ییلاقات شهرستان در خود جای می‌دهد.

وی تشریح کرد: با توجه به قابلیت‌های کم‌نظیر مشگین‌شهر در زمینه تولید دام و طیور، دامپزشکی استان باید نسبت به بررسی و شناسایی انواع بیماری‌های مختلف دامی نقش پر رنگ‌تری داشته باشد.

بیش از پنج میلیون واحد دامی ظرفیت های دامی استان اردبیل را تشکیل می‌دهد که ۲ میلیون واحد آن سبک، سه میلیون واحد دامی سنگین رقم تولیدات گوشت قرمز را به میزان ۳۴ هزار تن ، گوشت سفید ۳۸ هزار تن، شیر خام ۲۶۴ هزار تن، عسل ۶ هزار تن، تخم‌مرغ هشت هزار تن در استان رسانده است.

 

نظر شما
ادامه