کد خبر: ۶۰۰۵۰

نشست فرماندار شهرستان آبیک با «دکتر حمید زینالی» مدیرکل دامپزشکی استان قزوین، «دکتر حمید رضایی» رئیس نظام دامپزشکی استان، رئیس و مجموعه دامپزشکی شهرستان و جمعی از فعالین بخص خصوصی حوزه دامپزشکی و واحدهای تولیدی برتر در حوزه طیور در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان آبیک، «شهرام احمدپور» فرماندار شهرستان آبیک در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات حوزه دامپزشکی و اشاره به ظرفیتهای این شهرستان خاصه در حوزه دام و طیور تصریح کرد: به اذعان مسئولین دامپزشکی استان اگر بحرانی در صنعت دام و طیور شهرستان رخ دهد، مجموعه طیور کشور دچار بحران خواهد شد. موقعیت استراتژیک و جغرافیایی این شهرستان موجب گردیده در قبل از انقلاب و خاصه بعد از پیروزی انقلاب شاهد استقبال سرمایه گذاران از این منطقه باشیم. ظرفیتها و پتانسیل های شهرستان در حوزه دام و طیور موجب خرسندی است، لیکن همواره تهدیدهایی نیز وجود دارد که نیازمند نظارت ویژه خاصه در حوزه طیور است که پرورش آن نیازمند حساسیت و دقت نظر خاص است.

وی افزود: عرصه فعالیت و تولید در کشور عرصه خوبی است، اما شرایط سخت است در این شرایط اقتصادی که حتی واردات مواد غذایی و دامی با مشکلات ارز و مراودات مالی ناشی از تحریم ها مواجهه است، دغدغه تولیدکنندگان بر کسی پوشیده نیست. در اوج شیوع کرونا با چند بیماری حاد دامی مواجهه بودیم که با درایت مسئولین ذیربط استانی و شهرستانی مدیریت و از سرایت آن به دام و حتی انسان جلوگیری شد. هیچ مدیری در شهرستان حق سنگ اندازی در مسیر تولید را ندارد.

شایان ذکر است به اذعان مسئولین دامپزشکی استان، شهرستان آبیک پرتراکمترین منطقه جهان در حوزه طیور هست و ظرفیت تبدیل به پرتراکمترین منطقه دامپروری را نیز داراست. در حاشیه این نشست از ریاست دامپزشکی شهرستان، واحدهای تولیدی برتر در حوزه طیور و فعالین بخش خصوصی دامپزشکی تجلیل بعمل آمد.

 
نظر شما
ادامه