کد خبر: ۶۰۰۶۳
 

پنج طوطی یک پارک حیاتوحش در انگلیس به خاطر ناسزاگویی به بازدیدکنندگان، از معرض دید عموم برداشته شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روزیاتو، هنوز چند روز بیشتر از اهدای این طوطیها به پارک حیاتوحش لینکولنشیر در شرق انگلیس نگذشته بود که این پرندههای بددهن را به خاطر نثار کردن حرفهای زشت به بازدیدکنندهها و کارکنان پارک از یکدیگر جدا کردند.

استیو نیکولز، مدیر این پارک میگوید: «اوضاع از کنترل خارج شده بود، همهشان داشتند فحش میدادند؛ ما کمی از بابت بچهها نگران بودیم . »

او همچنین میگوید: «هر وقت رد میشدم، به خودم هم فحش میدادند!»

این طوطیهای خاکستری آفریقایی که اسمشان اریک، جید، السی، تایسون و بیلی است، از پنج صاحب مختلف اما در یک هفته به پارک اهدا شده و پیش از آنکه در معرض دید عموم قرار گیرند همگی در یک مکان قرنطینه شدند .  اما کارکنان پارک خیلی زود به بیاعصاب بودن این پرندهها پی بردند !

نیکولز میگوید: «بعد از یک مدت خیلی کوتاه، به معنای واقعی کلمه شروع کردند به ناسزا گفتن به همدیگر. بیشتر از همه میگفتند "خفه شو". یاد گرفتن آن برایشان خیلی راحت است. ولی این پرندهها هر چیزی که فکرش را بکنید میگفتند . »

بیشتر بازدیدکنندههای پارک از این توانایی طوطیها لذت میبرند. نیکولز میگوید: «هر چقدر پرندهها به آنها فحش میدادند، آنها هم جوابشان را میدادند . »

اما نگرانیای که از بابت بازدیدکنندگان کم سن و سال پارک وجود داشت کارکنان را مجبور به جدا کردن طوطیها از یکدیگر کرد و آنها پرندهها را موقتاً از معرض دید عموم برداشتند. کارکنان پارک لینکولنشیر امیدوارند طوطیها حالا که از هم جدا شدهاند، زبان خانوادهپسندتری پیدا کنند.

نیکولز میگوید: «مواجهه با یک طوطی بددهن برای ما اتفاق غیرعادیای نیست. شاید سه یا چهار بار در سال پیش بیاید . »

به گفتهی نیکولز، اما وقوع همهگیری باعث افزایش اهدای پرندگان از سوی صاحبانشان به پارکها شده، چون حالا صاحبانشان مدت بیشتری را با آنها میگذرانند و تصمیم میگیرند آنها را به پارکها اهدا کنند که در آنجا فضای بیشتری برای زندگی برایشان فراهم است.

او میگوید: «ما معمولاً هر دو هفته، یک یا دو پرنده میگرفتیم. ولی همین امروز هشت تا طوطی برایمان آوردند . »

طوطی خاکستری آفریقایی یکی از پرطرفدارترین گونهی طوطی است و از تعداد زیادی از آنها به عنوان حیوان خانگی در خانهها نگهداری میشود .

منبع: CNN

 

نظر شما
ادامه