کد خبر: ۶۰۰۸۶

ملکی، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی گفت: با آغاز فصل سرما و افزایش مصرف پروتئین در بین خانواده ها، باید از قاچاق دام زنده به کشورهای همسایه جلوگیری شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از بازار، «علی‌ اصغر ملکی» روز شنبه افزود: در حالی که قیمت گوسفند زنده در کشور هم اکنون حدود ۴۵ هزار تومان است، قیمت آن در کشور همسایه ما عراق بیش از ۱۲۰ هزار تومان است.

وی یادآورشد: تفاوت قیمت گوسفند زنده در داخل با کشور عراق سبب شده که عده ای سودجو دام زنده کشور را به عراق قاچاق کنند و این می تواند در آینده بر قیمت گوشت کوسفندی در کشور بسیار تاثیرگذار باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی هشدار داد مسئولان باید از قاچاق دام زنده به خارج از کشور به هر نحوی که شده جلوگیری کنند، تا قیمت گوشت در بازار  ثابت بماند یا حداقل از افزایش قیمت های در بازار جلوگیری شود.

ملکی با بیان اینکه کاهش درآمدهای مردم مصرف گوشت قرمز را در جامعه کاهش داده است، گفت: این در حالی است اگر قاچاق گوسفند به عراق بیشتر شود در اینده بازار با کمبود و افزایش قیمت مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به درآمد مردم و وضعیت اقتصادی هرچه قیمت گوشت قرمز و به خصوص گوشت گوسفند کاهش یابد مصرف آن افزایش و هرچه قیمت آن بیشتر شود فروش قصابی ها کاهش پیدا می کند.

این مقام مسئول در اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تصریح کرد: ما باید در این شرایط داشته های خود را حفظ کنیم، زیرا با افزایش قیمت ارز، واردات گوشت قرمز با قیمت مناسب به کشور اصولا بسیار سخت و صرفه نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با بیان اینکه هم اکنون به علت نبود مشتری در بازار کشتار کم شده است، گفت: به علت کاهش درآمدها، مردم برای خرید گوشت قرمز و گوشت گوسفندی تمایل کمتری دارند و عموما قصابی ها در میادین و فروشگاه ها مشتریان اندکی دارند.

ملکی خاطر نشان کرد: قاچاق گوشت به کشورهای همسایه بسیار نگران کننده است و مسئولان باید به این مساله مهم باید بیش از پیش توجه کنند تا با کمبود در کشور مواجه نشویم.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در خصوص قیمت گوشت گوسفندی گفت: به علت افزایش قیمت نهاده ها هزینه تمام شده نگهداری دام برای دامداران بسیار افزایش یافته و هم اکنون دامپروران نگران تامین نهاده ها و علوفه برای دام های زنده خود هستند.

وی اظهار داشت: با آغاز فصل سرما هم اکنون در صحرا برای چریدن دام های زنده چیزی نماینده است و تامین نهاده های با قیمت زیاد مشکلاتی را برای دامداران به وجود آورده است و در این شرایط عموما دامپروران می گویند، ضرر می کنند.

ملکی از مسئولان و دست اندرکاران خواست نسبت به تحویل نهاده های دامی به دامپروران اهتمام ویژه ای داشته باشند تا تامین کنندگان گوشت قرمز در کشور بیش از این متضرر نشوند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به قیمت گوشت گوسفندی در بازار افزود: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۵ هزار تومان به فروشندگان عرضه می شود و با احتساب ۱۰ درصد سود قانونی انها با قیمت ۱۰۸ هزار تا ۱۱۰ هزار تومان به مشتریان خود عرضه می کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تحلیل بازار مبنی بر فروش ران گوسفندی به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به مردم گفت: قیمت گوشت بسته بندی با فروش گوشت توسط قصابی ها به مشتریان متفاوت است و برای اتحادیه قیمت گوشت در قصابی ها و میادین ملاک عمل است.

ملکی در پایان تاکید کرد: در شش ماهه دوم و به خصوص در فصل زمستان گوسفندان باید در آغل نگهداری شوند لذا تامین نهاده ها هزینه دامپروران را افزایش می دهد، لذا از مسئولان می خواهیم با تامین نهاده های مورد نیاز زمینه کمبود آن را در بازار فراهم نکنیم.

 

نظر شما
ادامه