کد خبر: ۶۰۱۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

بخشدار کهریزک از توابع شهرستان ری با بیان اینکه واحدهای فروش غیرمجاز دام زنده سلامت و بهداشت عمومی را تهدید می کنند، گفت: این واحدهای غیرمجاز در این بخش به‌زودی جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «امین بابایی» روز یکشنبه در جلسه ساماندهی دامپروری های سطح بخش کهریزک، اظهار داشت: طی هماهنگی های صورت گرفته با مراجع قضایی واحدهای فروش دام زنده که به صورت کاملا غیربهداشتی اقدام به این کار می کنند به زودی جمع آوری و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

وی با بیان اینکه‌ برنامه ریزی لازم برای شناسایی واحدهای غیرمجاز دامداری و عرضه دام زنده انجام شده است، خاطرنشان کرد: اکثر این دامپروی ها در روستاهای تبایین، کریم آباد، و سلمان آباد مستقر هستند که باید سریعا نسبت به جمع آوری و یا استاندارد سازی اقدامات لازم را انجام دهند.

بابایی یادآور شد: فروش دام زنده در شرایط سخت کرونایی حاضر باید زیرنظر کارشناسان دامپزشکی و در شرایط کاملا بهداشتی صورت گیرد که در حال حاضر به هیچ عنوان اینگونه نیست، مالکان این دامداری ها و واحدها عرضه غیر مجاز باید بدانند که به شدت با آنان برخورد خواهد شد.

بخشدار کهریزک در ادامه با تاکید بر تقویت نظارت ها از سوی دستگاه های مرتبط، افزود: دستگاه های نظارتی اعم از بازرسان جهاد کشاورزی، دامپروری، شبکه بهداشت باید نسبت به رعایت دقیق ضوابط بهداشتی و شرایط بهداشتی محل عرضه دام اهتمام ویژه داشته باشند تا سلامت شهروندان در این حوزه تضمین شود.

بابایی تاکید کرد: سلامت مردم خط قرمز ماست و در انجام اقدامات در این راستا هیچ گونه مسامح و چشم پوشی انجام نمی شود.

این مسئول در پایان با اشاره به اهمیت ساماندهی دام ها خاطرنشان کرد: به دلیل ارتباط واحدهای دامپروری با سلامت مردم و تاثیر آن در مسایل اجتماعی، برنامه ریزی مدون و مشخصی در این زمینه باید صورت پذیرد.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
سلام یادم سال ۸۱ وارد سیستم شدم نامه اخطار پلمپ بردیم دادیم و داشتیم این واحدها را جمع آوری میکردیم الان ۲۰ سال میگذرد ...................
نظر شما
ادامه