کد خبر: ۶۰۱۳۰

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با تبریک روز دامپزشکی به اهمیت سلامت و ایمنی مواد غذایی اشاره کرد و گفت: سازمان دامپزشکی با عضویت در مجمع بین المللی کدکس مواد غذایی و کنوانسیون های بین‌المللی، نقش مهمی در تدوین مقررات و قوانین تسهیل تجارت مواد غذایی ایفا می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از استاندارد، وی سازمان دامپزشکی را یک سازمان ذی صلاح و صاحبنظر در مباحث استانداردسازی برشمرد و بر افزایش مشارکت این سازمان در تدوین استانداردهای بین‌المللی به ویژه استانداردهای کدکس مواد غذایی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه یکی از کمیته های موضوعات عمومی کدکس، کمیته باقیمانده داروهای دامی است افزود: با توجه به پتانسیل موجود در سازمان دامپزشکی، این سازمان می تواند در پاسخ به مدارک بین المللی فعالیت‌های خود را افزایش دهد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران یادآور شد: تدوین استانداردهای بین‌المللی در زمینه روش های بازرسی محصولات دامی و نیز اصالت سنجی فرآورده‌های دامی می تواند نقش بسزایی در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام داشته باشد.

«پیروزبخت» به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و مشارکت سایر دستگاه‌ها در تدوین استانداردهای تخصصی اشاره کرد و اظهارداشت: در سازمان دامپزشکی دستورالعمل های داخلی وجود دارد که می تواند به استانداردهای ملی تبدیل و در فرآیند های اجرایی مورد استفاده قرار گیرد.

وی همکاری و تعامل موثر در جهت اصالت بخشی فرآورده‌های گوشتی را بین دو سازمان استاندارد و دامپزشکی خواستار شد و تصریح کرد: این اقدام می تواند به تدوین استانداردهای مربوطه منجر شود.

تاکنون از مجموع ۳۳هزار و ۹۶۷ استاندارد ملی تدوین شده ۳۵۳۳ استاندارد ملی در حوزه خوراک و فرآورده های کشاورزی، ۱۲۸ استاندارد ملی در حوزه خوراک دام و ۸ استاندارد ملی در حوزه زنبورداری و همچنین ۴۵ استاندارد ملی در حوزه شیلات – ماهی گیری تدوین شده است.

برای مشاهده پیام ویدئویی رییس سازمان ملی استاندارد ایران به مناسبت روز ملی دامپزشکی کلیک کنید.

 

نظر شما
ادامه