کد خبر: ۶۰۱۸۱

به مناسبت هفته دامپزشکی دو كلینیك و یک آزمایشگاه بخش خصوص دامپزشكی در شهر یزد افتتاح شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، این مراکز با حضور مدیرکل دامپزشکی استان، رئیس نظام دامپزشکی استان و فرماندار شهرستان یزد افتتاح شدند.

«دکتر علی فاتحی نیا» گفت: هدف از احداث این مراکز نظارت لازم بر فعالیت‌های مربوط به بهداشت و درمان دام به منظور حفظ سرمایه دامی‌كشور و بالابردن سطح بهداشت عمومی است.

وی افزود: مراکز افتتاح شده مكانی با فضای مناسب و امکانات لازم برای پذیرش دام، ‌معاینه، تشخیص و معالجه سرپایی دام‌ها می‌باشد.

فاتحی نیا تصریح کرد: همچنین افتتاح آزمایشگاه بخش خصوصی دامپزشکی نقش تأثیرگذار در تشخیص سریع بیماری های دام و صرفه جویی در هزینه و زمان دارد و می تواند اثر مثبت در درمان سریع دام های بیمار و پیشگیری از شیوع و اشاعه بیماری های دامی در استان داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: ارائه خدمات بهداشتی به جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و وجود این مراکز باعث ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان رشته های دامپزشکی و حفظ هرچه بیشتر بهداشت و سلامت عمومی جامعه می گردد.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد اظهار  داشت: در بحث اشتغال زایی با شروع به كار این دو كلینیك و آزمایشگاه برای 15 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی ایجاد شده است.

این مقام مسئول در پایان ضمن ارزوی موفقیت برای این دو مجموعه گفت: وجود بخش خصوصی دامپزشکی می تواند نقش مهم در حوزه فعالیت های کاری دامپزشکی و پیشگیری و کاهش بیماری دامی داشته باشد.

 

نظر شما
ادامه